Anonym (Kaninmorr) skrev 2025-04-15 20:02:10 följande:
Har jag påstått att djurägaren har ansvar över mitt barn? Nej. Däremot ansvar över dina DJUR.
Har inte skyllt något på någon men personliga påhopp är inte ok. Vi alla gör fel även ni som svarar.
Djurägaren är ansvarig för att skydda sitt djur från barn. Punkt.
Dock är det ni som stressar/hotar djuret och ditt ansvar och ingen annans.
Visst har du skyllt ifrån dig och att detta inte skulle helt vara ditt ansvar och ingen annans.
DU menar djurägare ska göra ditt arbete som förälder,m det var definitivt en annorlunda sak.
Vi andra inser vi har ansvar för våra egna barn och inte andras djur och där ditt barn är orsaken till beteendet.
Börjar bli svårt perpelxad över du försöker skjuta över ditt ansvar på andra, är detta en skoj tråd?
Undrar pga jag kan inte för mitt liv tro någon inbillar sig det du gör på riktigt.
Det mest komiska av allt, kaninen är ett icke problem om bara barnet inte hotar och stressar kaninen, men såklart det är ju djurägarens problem tycker du.
Har du ens något ansvar över ditt barn alls?
Eller projicerar du alltid över det på andra?
Om du är på riktigt, så är du ovanligt märklig att inte förstå att allt ligger på dig.
Inte ens uppsikt över barnet har du, vilket gör en frågande faktiskt om vad det är om.