Anonym (Kaninmorr) skrev 2025-04-15 19:50:14 följande:
Jag skriver ju UPPREPADE GÅNGER att SJÄLVKLART har föräldrar ANSVAR över sina barn. Har också skrivit ett flertal gånger att dottern får INTE vara ensam och elak mot kaninen. Det enda jag sätter mig EMOT är att djurägare inte har något ansbar alls? Det betyder ju inte att jag tycker dotterns beteende mot kaninen är ok och att hon inte får vara själv med kaninen fler gånger? Ja, att ett djur har sina instinkter är självklart men om ni kan läsa skriver jag djurÄGARENS ansvar. Vad är oklart? Jag trampade visst på en jävligt öm tå hos många då en del här inte klarar av att hålla en god ton i diskussionen och kommer med direkta påhopp. Kan ni sluta med det? Nej jag kan inte så mycket om kaniner generellt och morrning var något nytt för mig. Kaninen är 4 år och har aldrig morrat innan så det är väl klart jag reagerar och undrar om kaniner gör så även om min dotter gjorde fel?
Djurägaren har inte ansvar över ditt barn och dess beteende som skapar detta.
Vad den ömma tån är en gåta, och med tanke på barnet som skapar allt helt själv.
Detta är en klassisk TS som tror det är andras fel och för sina egna beteenden, och inte ens förstår det.
Och varför ska du reagera på kaninen och när det är barnets fel?
Snacka om felaktiga prioriteringar, en kanin är bara ett djur och ett djur som har dessa saker om de blir hotade som de nu blev.
Det är en otrolig hybris att du inbillar dig att djurägaren skulle göra något, och när det är helt barnets fel.
Hur resonerar du fram något så konstigt?
Och försök lite saklighet, för inser du nu flyr från din egen TS sakteliga.(Fascinerande att se faktiskt.)