• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • lamaja
    mothertotwo skrev 2025-06-14 19:13:58 följande:

Igår eftermiddag hade jag ett raseri utbrott (pms). Det rasade inom hela mig. Den var väldigt likt dem jag haft med mina grabbar. Ser jag i synvilla eller är det bara önsketänkande från min sida? Är trots allt bara på äl+6 idag och det är även urin på kvällstid. Har heller inte hållit mig mer än två timmar. Ser ni något? 😂😂😂

Jag ser, tycker det är tydligare än bara en skugga 🤩
  • mothertotwo
    lamaja skrev 2025-06-14 20:15:56 följande:
    Jag ser, tycker det är tydligare än bara en skugga 🤩
    Jag tycker inte det ser ut som det där klassiska gråa som man kan få. Har en annan bild men den blev inte alls bra att lägga upp här. Då hade det gått en minut. Dem babyplan testa nya ska ju avläsas inom 3 minuter. Och detta var taget på två minuter :)Men den bilden som inte blev bra här var tagen på en minut. Men jag ska ta ett i morgon bitti eller så väntar jag två dagar. Då är jag på äl+8 :)
  • Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-14 19:13:58 följande:

Igår eftermiddag hade jag ett raseri utbrott (pms). Det rasade inom hela mig. Den var väldigt likt dem jag haft med mina grabbar. Ser jag i synvilla eller är det bara önsketänkande från min sida? Är trots allt bara på äl+6 idag och det är även urin på kvällstid. Har heller inte hållit mig mer än två timmar. Ser ni något? 😂😂😂

Jag ser 😍👏🏻 

Vad roligt, både du och jag med våra svaga streck. Hoppas vi snart har ännu tydligare streck så man törs tro på det, men jag tror att du har nåt på gång 🤞🏻

• mothertotwo
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-14 21:01:56 följande:

Jag ser 😍👏🏻 

Vad roligt, både du och jag med våra svaga streck. Hoppas vi snart har ännu tydligare streck så man törs tro på det, men jag tror att du har nåt på gång 🤞🏻

🙈 Jag kände bara innan att jag ville testa för skoj skull när vi kom hem från stan. Eftersom jag hade mitt lilla raseri utbrott igår. Sen har jag sedan någon dag enorm trötthet, men läste att det kunde vara pga högt progesteron. 🙂 Ska bli riktigt kul att följa och se om det verkligen blir något. Vi får både du och jag hoppas på starkare plus snart, om det gror något där inne hihi. Du har väl bim snart?🙈 Jag har inte det förrän den 22 juni om man räknar från ägglossning den 8 juni 😅
  • Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-14 21:57:31 följande:
    🙈 Jag kände bara innan att jag ville testa för skoj skull när vi kom hem från stan. Eftersom jag hade mitt lilla raseri utbrott igår. Sen har jag sedan någon dag enorm trötthet, men läste att det kunde vara pga högt progesteron. 🙂 Ska bli riktigt kul att följa och se om det verkligen blir något. Vi får både du och jag hoppas på starkare plus snart, om det gror något där inne hihi. Du har väl bim snart?🙈 Jag har inte det förrän den 22 juni om man räknar från ägglossning den 8 juni 😅
    Jag har BIM 16-17 juni. Har bara 11-12 dagars lutealfas så jag håller andan några dagar nu och hoppas inte mensen drar igång och att plussen blir starkare 🙏🏻💕🌈

Asså jag har varit så trött jag också senaste dagarna, somnat på soffan efter middagen varje kväll, helt död. Så har jag varit alla mina graviditeter första trimestern så det lär bli en sömnig sommar, men jag tar det mer än gärna 🥹
  • mothertotwo
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-14 22:07:57 följande:
    Jag har BIM 16-17 juni. Har bara 11-12 dagars lutealfas så jag håller andan några dagar nu och hoppas inte mensen drar igång och att plussen blir starkare 🙏🏻💕🌈

Asså jag har varit så trött jag också senaste dagarna, somnat på soffan efter middagen varje kväll, helt död. Så har jag varit alla mina graviditeter första trimestern så det lär bli en sömnig sommar, men jag tar det mer än gärna 🥹
    Haha samma här, men somnar innan maten för jag behöver min powernap. Så trött att jag sitter och nickar till. Vi får väl se vad det beror på. Jag ska kolla mitt järnvärde på tisdag. 🙂 Det var så mitt raseri utbrott gick till igår. Jag blev väckt av stim och tjohej när besök helt plötsligt kom igår. Jag ville bara sova så blev arg på sambon för det var till han besöket kom. Bara en sån liten bagatell liksom. Pms deluxe! Jag ville inte bli störd 😂🙈
  • Vallmo93

Åh så kul att få se era streck Saltakatten och Mothertotwo! Vilken dunder start på sommaren ☀️ håller så tummarna att de bara fortsätter bli starkare! ❤️

• Sarasi

Är det ett spökstreck jag ser? Är ju ett testa tidigt och BIM borde ha varit i torsdags men fick ju aldrig något positivt ÄL-test så trodde jag haft det under de dagarna jag inte kunde testa. Men tycker ändå strecket är tydligare idag än i torsdags då det inte hade gått att fånga på bild. 
  • Anonym (Saltakatten)
    Sarasi skrev 2025-06-15 06:05:58 följande:

Är det ett spökstreck jag ser? Är ju ett testa tidigt och BIM borde ha varit i torsdags men fick ju aldrig något positivt ÄL-test så trodde jag haft det under de dagarna jag inte kunde testa. Men tycker ändå strecket är tydligare idag än i torsdags då det inte hade gått att fånga på bild. 
    Jag ser ett streck, hoppas inte det är ett spökstreck, ser ju ut som ett vanligt då det är brett. Håller tummarna 🤞🏻🤩
  • Anonym (Enlitentill)
    Sarasi skrev 2025-06-15 06:05:58 följande:
    Jag ser absolut ett streck och jag ser typ aldrig ett streck när andra har lagt ut sina test.
    Grattis så kul 😍😍😍
Svar på tråden BIM juni 2025