• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    ungmo98 skrev 2025-06-12 07:33:38 följande:

Kunde inte hålla mig och tog ett test idag igen. 

jag tycker det är ett tydligt streck😍 så glad men känns lite konstigt. Vågade till och med skriva in i Natural cycles idag att jag tagit ett positivt test! 

Härligaste känslan, grattis 🌸🥳
  • Anonym (Saltakatten)

Min kurva är rätt stabil, ÄL+7 idag, den ser ut som den brukar 😊 Jag gissar att det inte blivit någon graviditet denna gång baserat på mina tidigare kurvor. De gånger jag plussat har tempen den här tiden legat lite högre, den kan ha varit lite sicksack som den är nu men aningens högre temp precis kring den här tiden, en vecka efter ÄL. Men det är klart, kan få högre temp imorrn och då kanske jag känner mig mer hoppfull igen 😅 

Det är rätt häftigt ändå hur tempningen just för mig iaf verkligen kan tala om saker och ting.

• Anonym (.)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-12 05:54:13 följande:

Idag känner jag mig lite ledsen.
    Min temp har droppat i flera dagar nu så känner mig väldigt orolig för missfall. Står också fortfarande 1-2 veckor på cb veckoindikator.
    Vet att man inte ska ta ut något i förskott, men detta känns ju verkligen inte bra 😭

förstår din oro, det är fruktansvärt i början när man inte märker en tydlig stegring. Jag var besatt av att testa stickor och jämföra styrkor så förstår dig ❤️ hoppas verkligen att det går bra för dig. Vet inte hur långt från befruktning du är, men vet att veckoindikatorn mäter Hcg på ca 500 för att v2-3 skall visas. Det kan ju ta 72h innan hcg fördubblas så du kanske är på väg dit? Finns det någon möjlighet att din ägglossning vart några dagar senare än du trott? Det kan ju också spela roll ❤️

Tjej90sve skrev 2025-06-11 23:46:05 följande:

Min sambo får prestationsångest av detta märker jag verkligen. Kanske inte ska informera han om när det är fast smiley tror jag Cool

okej spännande!

haha exakt , samma här 😂 han visste att jag testade men berättade aldrig vad testet visade 😊 det var mer för han inte tycker om när liggandet blir schemalagt typ. Och jag håller med han! 

• Hejasommaren
    Syren93 skrev 2025-06-12 08:23:07 följande:

Jag är på 5-6 dagar efter ÄL.. har bestämt mig för att jag får testa tidigast på tisdag! 😅
    Har känt lite molvärk då och då i magen. Men tänker att det betyder absolut 0 eftersom det är så tidigt (känt av det sen ÄL typ). 
    Så kul med alla plus i tråden! ✨

Här är en till som är på 5 dagar efter ÄL 🙋🏽?♀️ jag fick dock spotting idag vilket känns för tidigt för att vara nidblödning så känns bara allmänt segt. Hade även flera dagar med spotting runt själva ÄL så känns inte hoppfullt detta. 
  • studerade
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-12 05:54:13 följande:

Idag känner jag mig lite ledsen.
    Min temp har droppat i flera dagar nu så känner mig väldigt orolig för missfall. Står också fortfarande 1-2 veckor på cb veckoindikator.
    Vet att man inte ska ta ut något i förskott, men detta känns ju verkligen inte bra 😭

Hur långt gången är du? Hur ser din kurva ut? 

jag tycker det är ett tydligt streck😍 så glad men känns lite konstigt. Vågade till och med skriva in i Natural cycles idag att jag tagit ett positivt test! 

Grattis 🥳 
  • Sarasi
    Annpor skrev 2025-06-12 09:07:46 följande:

Trist med mens, men vi ses i Juli gruppen. Tråkigt men samtidigt fint att få följa vissa namn månad efter månad. Vi kämpar vidare! 🌸🥰

Sarasi skrev 2025-06-12 05:55:17 följande:

Testade idag på BIM. Läser jag testet med positiva ögon så kan jag ana ett streck men eftersom det är ett testa tidigt på BIM så borde det ju vara tydligare så tror tyvärr det är negativt och får vänta in mensen denna månad också. 

Samma här för mig, tok negativt och borde få min mens imorgon. Ses i Juli tråden antar jag? Samtidigt är jag så väldigt illamående sedan ca 4 dagar tillbaka, alltså verkligen illamående hela dagarna så ändå tänkt att det kanske varit något. Men verkar ju inte så. Dock aldrig varit illamående nånsin i lutealfasen förut så förstår som inte vad det står för. Tror också att illamående från dag 8 dpo är väldigt tidigt för ev graviditet att känna dom symtomen. Aja, ännu en månad väntar väl med nya tester och förhoppningar. Dag 12 efter ägglossning idag och brukar alltid få min mens dag dag 10-13 efter ägglossning. 

Det lär vi göra 😊 men jag ger inte upp förrän mensen kommer 😛
  • Anonym (Lillrömpa)

Jag uppdaterar listan då jag äntligen fick positivt ägglossningstest! ☺️ Nu blir det gymnastik i två dagar😇😂

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse 
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    26/6 lillrömpa
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

• Anonym (Enlitentill)
    Anonym (.) skrev 2025-06-12 10:10:35 följande:

förstår din oro, det är fruktansvärt i början när man inte märker en tydlig stegring. Jag var besatt av att testa stickor och jämföra styrkor så förstår dig ❤️ hoppas verkligen att det går bra för dig. Vet inte hur långt från befruktning du är, men vet att veckoindikatorn mäter Hcg på ca 500 för att v2-3 skall visas. Det kan ju ta 72h innan hcg fördubblas så du kanske är på väg dit? Finns det någon möjlighet att din ägglossning vart några dagar senare än du trott? Det kan ju också spela roll ❤️

Tjej90sve skrev 2025-06-11 23:46:05 följande:

Min sambo får prestationsångest av detta märker jag verkligen. Kanske inte ska informera han om när det är fast smiley tror jag Cool

okej spännande!

haha exakt , samma här 😂 han visste att jag testade men berättade aldrig vad testet visade 😊 det var mer för han inte tycker om när liggandet blir schemalagt typ. Och jag håller med han! 

studerade skrev 2025-06-12 10:23:34 följande:
    Hur långt gången är du? Hur ser din kurva ut? 

Grattis 🥳 

Så här ser kurvan ut 🥲
    Jag hade positivt ägglossningstest 30 maj. Hade ordentlig ägglossningsmärta 31 maj. 
    Så jag är ju åtminstone 12+ idag. 🤔
    Men ingen blödning än iaf, men är väldigt beredd på det känner jag...
  • Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-06-12 08:23:05 följande:

Tempen har nu droppat och mensen kom i natt, 2 dagar sen. Lite skönt då jag förstod att det inte skulle bli något (när skuggan på tisdagens test inte blev starkare igår). Blev så rädd att det skulle vara nytt X 😬 Om det var spökskugga, inbillning, tidigt kemiskt, eller bara levaxinet som gjorde att mensen dröjde lär jag väl aldrig veta. ❤️

Hoppas på massa fina plus för er andra och ses i juni-gruppen annars! ❤️

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse 
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

Nä va tråkigt men skönt att det inte var ett nytt X iallafall 🙏🏼♥️
  • Anonym (.)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-12 12:50:52 följande:
    studerade skrev 2025-06-12 10:23:34 följande:
    Hur långt gången är du? Hur ser din kurva ut? Grattis 🥳 

Så här ser kurvan ut 🥲
    Jag hade positivt ägglossningstest 30 maj. Hade ordentlig ägglossningsmärta 31 maj. 
    Så jag är ju åtminstone 12+ idag. 🤔
    Men ingen blödning än iaf, men är väldigt beredd på det känner jag...
    okej förstår! Jag tempar inte själv men förstår dina tankar kring att tempen droppar. Men är det inte rent krasst möjligt att ägget släppte 1juni då? Ägglossningssmärta kan ju ske innan ägget släpper. Jag är gravid nu i v 8, jag fick 2-3 veckor på CB digital på ägglossning +16 typ. Sedan testade jag inte varje dag givetvis.  men vad jag vill få fram är väl att jag förstår dig & vet hur jobbigt det är, men det är inte över tills man vet! ❤️ håller alla tummar för dig 

något jag gjorde förresten när jag väntade på att 2-3 skulle bli 3+ var att jag öppnade testen och jämförde remsorna 😂 jag hade fått 2-3 och testade typ en vecka senare och det var fortfarande 2-3. Öppnade då båda testerna och såg att det senare testet var myyyyyycket mörkare än det första. Så jag kände mig ändå lugn i att jag borde närma mig 3+. typ två dagar senare slog den över till 3+. Så ditt HCG kanske ändå ökar trots att veckorna inte slår om när man själv tycker att de borde göra det 
Svar på tråden BIM juni 2025