• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Tjej90sve

Nu är det eviga väntan igång innan man kan börja testa för graviditet. När brukar ni tidigast få plus på gravtest? 4 dagar före beräknad mens?

Är lite osäker kring ÄL-testen. Har fått starkare positivt på vanlig sticka från apotekets egna märke än från clearblue där smileyn bara blinkat. Någon annan här som inte fått fast smiley på Clearblue testen men positivt på andra ÄL-test ?

• Sarasi
    1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    15/6 Lorem ➕
    16/6 Saltakatten ➕
    16/6 ungmo98  
    18/6 Bellis9207 ➖
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri 
    22/6 Mothertotwo
    24/6 Valkyrian 
    25/6 elliibelli
    26/6 lillrömpa
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

kom på att jag skulle uppdatera listan också 😛
  • Siripiri

Vet redan nu att det inte blir något så uppdaterar också! 

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi 
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    15/6 Lorem ➕
    16/6 Saltakatten ➕
    16/6 ungmo98  
    18/6 Bellis9207 ➖
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri 
    22/6 Mothertotwo
    24/6 Valkyrian 
    25/6 elliibelli
    26/6 lillrömpa
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

• Anonym (Fröken grön)
    Syren93 skrev 2025-06-17 08:55:12 följande:

Negativt idag på äl+11. Och bruna flytningar från igår. Samma som dom två senaste två cyklerna. Får alltså spottings 5-6 dagar innan mens. Känns inte normalt? Vem hör man av sig till? Barnmorska? Vårdcentral? Finns 0 gynekologer där jag bor, bara sjukhuset och dit får man ju aldrig komma. Dom privata tar inte emot nya patienter.. känner mig uppgiven 

Jag har samma, som de andra säger tror jag det beror på lågt progesteron. Läste på lite förra månaden och började ta c-vitamin och B6 tillsammans med folsyra, D-vitamin och magnesium (som jag tar sedan tidigare) och denna månaden är jag nu på ÄL+13 utan bruna flyttningar! Dock väldigt osäker på om jag är gravid eller om jag bara lyckats förlänga min lutealfas haha men kan ju vara värt att läsa på om tänker jag! 
  • Anonym (Fröken grön)

Hej tjejer, hållit mig borta från dessa trådar denna månaden för att minska på stressen men är nu på ÄL+13 och ser en väldigt svag linje på gravtest både igår och idag. Båda tagna på morgonen, dock endast bild på dagens då jag inte vågade hoppas igår? vaknat flera gånger under natten för att jag bara velat testa och få svar, så när klockan nu var 5 kunde jag inte hålla mig längre haha🥺
    Men vad tror ni, ser ni också en svag linje?💕
  • Sarasi
    Anonym (Fröken grön) skrev 2025-06-18 05:19:17 följande:

Hej tjejer, hållit mig borta från dessa trådar denna månaden för att minska på stressen men är nu på ÄL+13 och ser en väldigt svag linje på gravtest både igår och idag. Båda tagna på morgonen, dock endast bild på dagens då jag inte vågade hoppas igår? vaknat flera gånger under natten för att jag bara velat testa och få svar, så när klockan nu var 5 kunde jag inte hålla mig längre haha🥺
    Jag ser en linje 😊 håller tummarna att den blir starkare. 
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Jag tycker mig se något.  💕
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    mothertotwo skrev 2025-06-16 19:21:03 följande:
    Jag höll mig några timmar och tog ett digitalt testa tidigt och det var negativt haha. Det var det jag sa. Såhär var det med mina två barn också. Tröttsamt att vara ovetande. För vet inte om man ska bortse från dessa test eller vad. Detta test är från min förra grav. Den gången gav det också negativt på digitalt. 😅
    Hur har det gått för dig? 💕
  • Anonym (Tredje)

Testet idag var inte starkare 😫 den nedersta bilden igår 
  • lamaja
    Jag ser❤
Svar på tråden BIM juni 2025