• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Enlitentill)

Idag känner jag mig lite ledsen.
    Min temp har droppat i flera dagar nu så känner mig väldigt orolig för missfall. Står också fortfarande 1-2 veckor på cb veckoindikator.
    Vet att man inte ska ta ut något i förskott, men detta känns ju verkligen inte bra 😭

• Sarasi

Testade idag på BIM. Läser jag testet med positiva ögon så kan jag ana ett streck men eftersom det är ett testa tidigt på BIM så borde det ju vara tydligare så tror tyvärr det är negativt och får vänta in mensen denna månad också. 

• mothertotwo

God morgon, förlåt för min omständighet men man blir kluven när mensen är så pass oregelbunden som den är. Nu två menscykler har den levt ett spratt med mig. Brukar annars ligga mellan 30-37 dagar. Detta är väldigt drygt! 

Med dagens temp ändrades allt! Nu har jag ett nytt mått att gå på som är ÄL+4 

Kolla in kurvan! Denna ser mycket bättre ut! :) Hoppas nu detta är rätt, för då har jag haft mys på självaste ägglossningsdagen. 

Det kan också varit att kroppen försökt ägglossat några gånger men att det inte fungerat. Nu går jag efter denna kurva! 

Vad tycker ni, ser den bättre ut?

• ungmo98

Kunde inte hålla mig och tog ett test idag igen. 

jag tycker det är ett tydligt streck😍 så glad men känns lite konstigt. Vågade till och med skriva in i Natural cycles idag att jag tagit ett positivt test! 

• Vallmo93
    ungmo98 skrev 2025-06-12 07:33:38 följande:

jag tycker det är ett tydligt streck😍 så glad men känns lite konstigt. Vågade till och med skriva in i Natural cycles idag att jag tagit ett positivt test! 

Ja supertydligt! Stort grattis! 😍
  • Syren93
    ungmo98 skrev 2025-06-12 07:33:38 följande:

Så roligt! Grattis 😁
  • Vallmo93

Tempen har nu droppat och mensen kom i natt, 2 dagar sen. Lite skönt då jag förstod att det inte skulle bli något (när skuggan på tisdagens test inte blev starkare igår). Blev så rädd att det skulle vara nytt X 😬 Om det var spökskugga, inbillning, tidigt kemiskt, eller bara levaxinet som gjorde att mensen dröjde lär jag väl aldrig veta. ❤️

Hoppas på massa fina plus för er andra och ses i juni-gruppen annars! ❤️

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse 
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

• Syren93

Jag är på 5-6 dagar efter ÄL.. har bestämt mig för att jag får testa tidigast på tisdag! 😅
    Har känt lite molvärk då och då i magen. Men tänker att det betyder absolut 0 eftersom det är så tidigt (känt av det sen ÄL typ). 
    Så kul med alla plus i tråden! ✨

• Annpor
    Vallmo93 skrev 2025-06-12 08:23:05 följande:

Tempen har nu droppat och mensen kom i natt, 2 dagar sen. Lite skönt då jag förstod att det inte skulle bli något (när skuggan på tisdagens test inte blev starkare igår). Blev så rädd att det skulle vara nytt X 😬 Om det var spökskugga, inbillning, tidigt kemiskt, eller bara levaxinet som gjorde att mensen dröjde lär jag väl aldrig veta. ❤️

Hoppas på massa fina plus för er andra och ses i juni-gruppen annars! ❤️

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse 
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

Trist med mens, men vi ses i Juli gruppen. Tråkigt men samtidigt fint att få följa vissa namn månad efter månad. Vi kämpar vidare! 🌸🥰

Sarasi skrev 2025-06-12 05:55:17 följande:

Testade idag på BIM. Läser jag testet med positiva ögon så kan jag ana ett streck men eftersom det är ett testa tidigt på BIM så borde det ju vara tydligare så tror tyvärr det är negativt och får vänta in mensen denna månad också. 

Samma här för mig, tok negativt och borde få min mens imorgon. Ses i Juli tråden antar jag? Samtidigt är jag så väldigt illamående sedan ca 4 dagar tillbaka, alltså verkligen illamående hela dagarna så ändå tänkt att det kanske varit något. Men verkar ju inte så. Dock aldrig varit illamående nånsin i lutealfasen förut så förstår som inte vad det står för. Tror också att illamående från dag 8 dpo är väldigt tidigt för ev graviditet att känna dom symtomen. Aja, ännu en månad väntar väl med nya tester och förhoppningar. Dag 12 efter ägglossning idag och brukar alltid få min mens dag dag 10-13 efter ägglossning. 

• Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-12 06:31:33 följande:

God morgon, förlåt för min omständighet men man blir kluven när mensen är så pass oregelbunden som den är. Nu två menscykler har den levt ett spratt med mig. Brukar annars ligga mellan 30-37 dagar. Detta är väldigt drygt! 

Med dagens temp ändrades allt! Nu har jag ett nytt mått att gå på som är ÄL+4 

Kolla in kurvan! Denna ser mycket bättre ut! :) Hoppas nu detta är rätt, för då har jag haft mys på självaste ägglossningsdagen. 

Det kan också varit att kroppen försökt ägglossat några gånger men att det inte fungerat. Nu går jag efter denna kurva! 

Vad tycker ni, ser den bättre ut?

Ja nu skulle jag säga att ÄL skett då du haft högre temp 3 dagar i rad 👏🏻😄
Svar på tråden BIM juni 2025