• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Sarasi

Och där kom mensen. Det svaga sträcket var väl falskt eller så var det inte rätt spermie som nått fram. 

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-06-16 08:48:37 följande:

Tack för all stöttning ❤️ Det betyder mycket!!

Tempen hade gått upp i morse så testade ändå med ett tidigt test. Nytt märke för mig ?dynamic code?. Teststrecket syns jättetydligt i verkligheten men det har ingen färg alls vad jag kan se, bara vitt. Så tråkigt för förhoppningarna började ju gro när det syntes så tydligt två streck. Nån som har erfarenhet av dessa? 

Äl+10 idag. Får nästan alltid mens 10-11 dagar efter äl så det är väl på gång.

Men så hemskt! Det går inte avgöra på bilden heller om det har färg men verkligen fruktansvärt med så tydligt spök. Tycker nog du ska testa med ett annat tidigt test. 

❤️

• mothertotwo

Idag är jag tveksam till att det verkligen blir något för mig denna månad. Tempen rasade men vet inte om jag sovit konstigt eller om jag somnade allt försent. (4 imorse) vaknade kl 8. Får se vad tempen visar imorgon bitti igen. Idag är det äl+8 känns lite tidigt att tempen skulle rasa med 0.55 grader. Men visst allt mellan 10-16 dagar efter äl kan mens komma, men oftast på 14 dagar efter. Tre test har visat ett svagt test streck men dagens test var blankt. 

• Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-16 11:07:23 följande:

Idag är jag tveksam till att det verkligen blir något för mig denna månad. Tempen rasade men vet inte om jag sovit konstigt eller om jag somnade allt försent. (4 imorse) vaknade kl 8. Får se vad tempen visar imorgon bitti igen. Idag är det äl+8 känns lite tidigt att tempen skulle rasa med 0.55 grader. Men visst allt mellan 10-16 dagar efter äl kan mens komma, men oftast på 14 dagar efter. Tre test har visat ett svagt test streck men dagens test var blankt. 

Nääää. Vad tråkigt om det inte blev nåt. Syntes så tydligt tyckte jag så det måste varit nåt på gång, tyvärr så går det inte hela vägen alla gånger. Nackdelen med att testa tidigt. Håller tummen att det bara var en knas-dag 🤞🏻
  • mothertotwo
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-16 11:30:33 följande:
    Nääää. Vad tråkigt om det inte blev nåt. Syntes så tydligt tyckte jag så det måste varit nåt på gång, tyvärr så går det inte hela vägen alla gånger. Nackdelen med att testa tidigt. Håller tummen att det bara var en knas-dag 🤞🏻
    Jag vet inte vad jag ska tro Saltakatten 😂 
    I morse hade jag sovit 4h timmar, tempen sjönk och testet var blankt. 
    Men nu klockan 13. Hållit mig tre timmar inte druckit någonting och detta kommer fram. Detta tog jag i ett rum där det är lite mörkare, men det i morse tog jag i köket i direkt solljus. Men såg nu hur suddigt den nedersta bild har blivit. 😅

Jag köpte 5 pack baby plan testa tidigt. 4 av 5 har sånt här resultat. För dessa streck syns väl för er med? Jag vet inte om jag ska gå ner på apoteket och köpa ett digitalt testa tidigt. Känner mig som en testoman hahaha. 😂 Testen är inom avläsningstid! 3 minuter. Nu har jag inga såna här babyplan kvar att testa med. 🙈

• Anonym (Tredje)
    mothertotwo skrev 2025-06-16 13:28:05 följande:
    Men nu klockan 13. Hållit mig tre timmar inte druckit någonting och detta kommer fram. Detta tog jag i ett rum där det är lite mörkare, men det i morse tog jag i köket i direkt solljus. Men såg nu hur suddigt den nedersta bild har blivit. 😅

Jag köpte 5 pack baby plan testa tidigt. 4 av 5 har sånt här resultat. För dessa streck syns väl för er med? Jag vet inte om jag ska gå ner på apoteket och köpa ett digitalt testa tidigt. Känner mig som en testoman hahaha. 😂 Testen är inom avläsningstid! 3 minuter. Nu har jag inga såna här babyplan kvar att testa med. 🙈

Har läst dina inlägg. Har provat baby plan och de är faktiskt inge bra 😅
    Köp ett testa tidigt digitalt. Tycker absolut att man ser ngt på de där testet. 
  • Tjej90sve

Vad härligt med alla plus i gruppen!! Jag hoppas det blir vår tur denna månad också :) Har endast fått blinkande smiley på CB testen och när jag tagit vanligt ÄL test har det varit lika starkt streck som kontrollstrecket. Har haft så nu i 6 dagar. Förstår inte riktigt hur man kan ha hög fertilitet så länge?

Vi har iaf myst alldeles för många ggr, så pass att vi tycker vi bara måste prestera. Så jag hoppas det ger ett plus om 2 veckor även om det inte kommit en fast smiley. Någon mer som haft positivt ÄL test i så många dagar? Tycker ju nivån borde sjunka tillbaka ?

• lamaja
    mothertotwo skrev 2025-06-16 13:28:05 följande:

Ta ett digitalt skulle jag säga! Hoppas hoppas🙏❤
  • Monki19
    Tjej90sve skrev 2025-06-16 14:28:39 följande:

Vad härligt med alla plus i gruppen!! Jag hoppas det blir vår tur denna månad också :) Har endast fått blinkande smiley på CB testen och när jag tagit vanligt ÄL test har det varit lika starkt streck som kontrollstrecket. Har haft så nu i 6 dagar. Förstår inte riktigt hur man kan ha hög fertilitet så länge?

Vi har iaf myst alldeles för många ggr, så pass att vi tycker vi bara måste prestera. Så jag hoppas det ger ett plus om 2 veckor även om det inte kommit en fast smiley. Någon mer som haft positivt ÄL test i så många dagar? Tycker ju nivån borde sjunka tillbaka ?

Hej! Jag använder inte CB men har de senaste cyklerna fått positivt ÄL två dagar cirka. Har googlat på detta och det verkar som att man det är det första positiva testet man ska utgå ifrån. Dvs man ägglossar inte flera dagar på raken. Men hur man ska tänka med CB kan jag inte svara på. 😊
  • mothertotwo
    Anonym (Tredje) skrev 2025-06-16 14:21:01 följande:
    Har läst dina inlägg. Har provat baby plan och de är faktiskt inge bra 😅
    Köp ett testa tidigt digitalt. Tycker absolut att man ser ngt på de där testet. 
    Jag använde babyplans när jag plussade med mina andra graviditeter men typ 9 och 13 år sen 😅. Alla test som finns på marknaden är väl lite hokus pokus. Men köpt digitala nu. Jag tror dock inte på något positivt resultat då jag har negativ erfarenhet av dem trots graviditet 😂. Vi får se. Lär säkert göra ett ikväll! Håller mig och dricker ingenting. 
Svar på tråden BIM juni 2025