• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-16 13:28:05 följande:
    Jag vet inte vad jag ska tro Saltakatten 😂 
    I morse hade jag sovit 4h timmar, tempen sjönk och testet var blankt. 
    Men nu klockan 13. Hållit mig tre timmar inte druckit någonting och detta kommer fram. Detta tog jag i ett rum där det är lite mörkare, men det i morse tog jag i köket i direkt solljus. Men såg nu hur suddigt den nedersta bild har blivit. 😅

Jag köpte 5 pack baby plan testa tidigt. 4 av 5 har sånt här resultat. För dessa streck syns väl för er med? Jag vet inte om jag ska gå ner på apoteket och köpa ett digitalt testa tidigt. Känner mig som en testoman hahaha. 😂 Testen är inom avläsningstid! 3 minuter. Nu har jag inga såna här babyplan kvar att testa med. 🙈

Skumt 😳 Syns ju såååå tydligt, hur kan så många test visa sånna streck om dom inte är på riktigt?! Hoppas verkligen det är riktiga streck och inga spök. Jag har alltid  i början fått starkare på em än på morgonen, hört från många andra som också haft så, så det kanske inte är helt ovanligt. Håller tummarna för dig 🤞🏻😍

Jag tog också ett test idag, är BIM idag, ÄL+11. Tog testet på em efter jobbet och det var väldigt starkt, både testa tidigt testet och ett vanligt. Ska försöka lita på att det just nu går åt rätt håll, kan inte göra annat 🙈🙏🏻🌈💕
  • mothertotwo
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-16 18:42:06 följande:
    Skumt 😳 Syns ju såååå tydligt, hur kan så många test visa sånna streck om dom inte är på riktigt?! Hoppas verkligen det är riktiga streck och inga spök. Jag har alltid  i början fått starkare på em än på morgonen, hört från många andra som också haft så, så det kanske inte är helt ovanligt. Håller tummarna för dig 🤞🏻😍

Jag tog också ett test idag, är BIM idag, ÄL+11. Tog testet på em efter jobbet och det var väldigt starkt, både testa tidigt testet och ett vanligt. Ska försöka lita på att det just nu går åt rätt håll, kan inte göra annat 🙈🙏🏻🌈💕
    Jag höll mig några timmar och tog ett digitalt testa tidigt och det var negativt haha. Det var det jag sa. Såhär var det med mina två barn också. Tröttsamt att vara ovetande. För vet inte om man ska bortse från dessa test eller vad. Detta test är från min förra grav. Den gången gav det också negativt på digitalt. 😅

• Anonym (Tredje)

Tjejer, jag tror jag är gravid. Kanske. 
    Får svaga svaga streck på testen.
  • Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-06-17 06:25:03 följande:
    Tjejer, jag tror jag är gravid. Kanske. 
    Får svaga svaga streck på testen.
    Ååå ja, Det tror jag med , grattis 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-17 07:12:53 följande:
    Ååå ja, Det tror jag med , grattis 
    Får ta nytt test imorgon. Hoppas det blir starkare. Känner mig väldigt försiktigt positiv. 
    Efter två ma förra året (v11-tvillingar och v10) en kemisk i februari. Första steget är att det håller sig till mensen ????
  • Syren93

Negativt idag på äl+11. Och bruna flytningar från igår. Samma som dom två senaste två cyklerna. Får alltså spottings 5-6 dagar innan mens. Känns inte normalt? Vem hör man av sig till? Barnmorska? Vårdcentral? Finns 0 gynekologer där jag bor, bara sjukhuset och dit får man ju aldrig komma. Dom privata tar inte emot nya patienter.. känner mig uppgiven 

• Anonym (Tredje)
    Syren93 skrev 2025-06-17 08:55:12 följande:

Negativt idag på äl+11. Och bruna flytningar från igår. Samma som dom två senaste två cyklerna. Får alltså spottings 5-6 dagar innan mens. Känns inte normalt? Vem hör man av sig till? Barnmorska? Vårdcentral? Finns 0 gynekologer där jag bor, bara sjukhuset och dit får man ju aldrig komma. Dom privata tar inte emot nya patienter.. känner mig uppgiven 

Gynekolog. Barnmorska kan inte göra ngt och hc kan inte speciellt mkt kring det heller.
  • mothertotwo

Kontakta vårdcentral om du inte hittar en gynekolog. För dem kan skicka en remiss till sjukhusets gyn. 🙂 
  • valkyrian
    1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    15/6 Lorem ➕
    16/6 Saltakatten ➕
    16/6 ungmo98  
    18/6 Bellis9207 ➖
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri 
    22/6 Mothertotwo
    24/6 Valkyrian 
    25/6 elliibelli
    26/6 lillrömpa
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

Mensen kom men det känns skönt att kroppen är nollställd nu efter missfallet. Juli here I come
  • Anonym (Hoppaspåtur)

Om man lyssnar till Vulverinkoos föreläsningar så är det i dessa fall med spittings flera dagar innan mens brist på progestoron.  Kolla in henne på Instagram 💕
Svar på tråden BIM juni 2025