• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • mothertotwo
    Anonym (Hoppas) skrev 2025-06-25 09:08:58 följande:

Nu börjat bli illamående, märkligt. Blir tokig på att följa tempkurvan som idag gick ner efter att ha legat stabilt +0.4 upp efter äl och sedan upp ytterligare 0.3 igår.

Följer någon av er temperaturen? Hur har den sett ut för er när ni varit gravida mot annars?

Här är min "dumma" kurva haha 😂 Jag är så trött på detta nu. Väntar på provsvaret på mitt blodprov nu. Får se vad som händer! Men förhoppningsvis kommer nog mens snart så jag kan börja om från början.

• Siripiri
    mothertotwo skrev 2025-06-25 10:01:32 följande:
    Här är min "dumma" kurva haha 😂 Jag är så trött på detta nu. Väntar på provsvaret på mitt blodprov nu. Får se vad som händer! Men förhoppningsvis kommer nog mens snart så jag kan börja om från början.
    Har du inte fått svar än?! förstår om du är trött på de 🥲😂 
  • Lillablommanivinden

Bim -1 idag, CD 32, ingen mens i sikte. Tog ett RFSU test igår som var blankt. Inga gravidsymptom. Nu har jag slut på stickor så får vänta och se om mensen tänker bli sen eller om det är något annat på gång. 

• mothertotwo
    Siripiri skrev 2025-06-25 10:04:13 följande:
    Har du inte fått svar än?! förstår om du är trött på de 🥲😂 
    Nej tyvärr inte ännu, var precis inne på 1177 för att titta efter. Vet inte hur man ska tolka min kurva egentligen. Jag har symtom, men inga test visar något. 
    Chatgpt är också förvirrad nu haha. 
  • Tjej90sve

Tog ett ultratidigt test igår på dagen. Visade ingenting :(. men ska ta ett till test på fredag morgon är min plan. Då jag ännu inte vet hur lång min menscykel är. Beräknad mens är på lördag ev. tycker jag har vissa känningar till å från i bröste. men kan även ha det inför mens så svårt att veta!

• Anonym (Hoppas)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-25 09:59:53 följande:
    Vid två av mina graviditeter steg tempen ytterligare 6-7 dagar efter ÄL och höll sig sedan extra hög hela tiden jag var gravid. Den här senaste gravidkurvan såg dock ut som alla andra icke-gravida kurvor, normalt hög temp som gick lite upp och lite ner men hyffsat stabil och ingen extra stegring. ÄL+9 sjönk den istället men fortfarande över coverline. Plussade ändå svagt ÄL+9. Först 2-3 dagar efter BIM höjdes temperaturen extra och har sedan dess legat extra högt. Nu tempar jag inte längre 😊

Tempen kan ju gå lite upp och ner, så länge den är över coverline så räknas den som förhöjd. Trodde inte jag skulle plussa denna gång med tanke på tidigare gravidkurvor och att kurvan gick lite neråt när jag närmade mig BIM men det gjorde jag. 

Håller tummarna för dig. Vilken dag är du på?
    Värt att tänka på just att det kan gå lite upp och ned. Tror jag ska undvika att kolla tempen närmsta dagarna.

Men vad roligt att du blev gravid igen och när du inte trodde det skulle bli! Hur långt gången är du nu?☺️

Är på äl + 9. BIM borde vara på måndag 30e/tisdagen om man utgår från 14 dagar men tidigare månader har mensen/mellanblödningar kommit på äl + 10 så den skulle kunna komma imorgon. 
  • ungmo98

Nu börjat bli illamående, märkligt. Blir tokig på att följa tempkurvan som idag gick ner efter att ha legat stabilt +0.4 upp efter äl och sedan upp ytterligare 0.3 igår.

Följer någon av er temperaturen? Hur har den sett ut för er när ni varit gravida mot annars?

Här kommer min kurva för graviditet och för två vanliga cykler. 

• Siripiri

September var efter ett MF i slutet på vecka 6, sedan rosa är  förrförra cykeln. Ljusblåa är nu när jag blev gravid ☺️
    Den översta är bara temp-jämförelse och den andra är temp över coverline-jämförelse. Ganska tydlig skillnad mellan april  maj just gällande temp över coverline, vilket jag inte sett innan. Mest jämfört temp mot temp. 

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Hoppas) skrev 2025-06-25 18:27:16 följande:
    Värt att tänka på just att det kan gå lite upp och ned. Tror jag ska undvika att kolla tempen närmsta dagarna.

Men vad roligt att du blev gravid igen och när du inte trodde det skulle bli! Hur långt gången är du nu?☺️

Är på äl + 9. BIM borde vara på måndag 30e/tisdagen om man utgår från 14 dagar men tidigare månader har mensen/mellanblödningar kommit på äl + 10 så den skulle kunna komma imorgon. 
    Då är det ju tidigt än för dig och fullt rimligt att tempen går lite upp och ner, som sagt min temp gick ner ÄL+9 denna gång men ändå plussade jag. Det enda man säkert kan säga är att blir man gravid så sjunker inte tempen under coverline utan stannar kvar förhöjd 😊 

Gått in i v 6, så det är ju fortfarande såååå tidigt. Jag håller andan lite och vill bara att veckorna ska passera snabbt så vi förhoppningsvis får se en frisk och kry liten en i magen 🙏🏻❤️🌈
  • mothertotwo

Fick inget besked idag, så får det väl i morgon hoppas jag. Skulle inte förvåna mig om beskedet kom samtidigt som mens trots att jag inte har symtom på att mensen är runt hörnan. Men kroppen är som den är, en stor surprise. 😅 Imorgon är det dock DPO 19. Någon här med extremt lång lutealfas? Min är normala fall på 14. 

Jag är inställd på cysta, eller något kemiskt. 
    Temp kan tydligen hålla sig stabilt över coverline med cysta hur länge som helst, men kemiskt med. 

Trötthet 
    illamående
    kissnödig
    Känsliga bröstvårtor Mina bröst är väldigt ådriga med och väldigt mörka runt vårtgårdarna. 
    Precis vad jag har, kan vara tecken på cysta. 🙈
    Och negativa tester. 
    Livmoderhalstappen är super långt upp, sluten och hård. Den känns inte alls i närheten av mens heller. 

Haha är trött på detta nu och vill bara ha svart på vitt. 

Svar på tråden BIM juni 2025