Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-25 09:59:53 följande:
Vid två av mina graviditeter steg tempen ytterligare 6-7 dagar efter ÄL och höll sig sedan extra hög hela tiden jag var gravid. Den här senaste gravidkurvan såg dock ut som alla andra icke-gravida kurvor, normalt hög temp som gick lite upp och lite ner men hyffsat stabil och ingen extra stegring. ÄL+9 sjönk den istället men fortfarande över coverline. Plussade ändå svagt ÄL+9. Först 2-3 dagar efter BIM höjdes temperaturen extra och har sedan dess legat extra högt. Nu tempar jag inte längre 😊
Tempen kan ju gå lite upp och ner, så länge den är över coverline så räknas den som förhöjd. Trodde inte jag skulle plussa denna gång med tanke på tidigare gravidkurvor och att kurvan gick lite neråt när jag närmade mig BIM men det gjorde jag.
Håller tummarna för dig. Vilken dag är du på?
Värt att tänka på just att det kan gå lite upp och ned. Tror jag ska undvika att kolla tempen närmsta dagarna.
Men vad roligt att du blev gravid igen och när du inte trodde det skulle bli! Hur långt gången är du nu?☺️
Är på äl + 9. BIM borde vara på måndag 30e/tisdagen om man utgår från 14 dagar men tidigare månader har mensen/mellanblödningar kommit på äl + 10 så den skulle kunna komma imorgon.