Junieverse skrev 2025-06-23 20:09:45 följande:
14-15 dagar lutealfas som normalt eller 27-28 dagar som hel cykel är normalt för mig. Nu är jag på cykeldag 30 eller ÄL + 17 (!?!). Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro och inga klänningar på mens ( eller graviditet alls ).
Hur mår du nu och har du Kunnat inse och glädjas åt att du faktiskt är gravid 😍??
Meeeh va tusan🙃 du kanske har fått förlängd lutealfas?😃 Har du ätit extra tillskott? mycket sol? mindre stress?
Idag har det molat i livmodern och det var gäspats mycket, så det har känts lite mer verkligt ♥️🙈 På något sätt känns det annorlunda denna gången, kanske är det inställningen eller för att det kommer gå bättre 🥰
Ringde gyn och sade att jag plussat, hon var så positiv och var säker på att det skulle gå vägen. Vi gick också igenom dem provsvaren jag fått än så länge. Trodde jag skulle få trombyl utskrivet först, men icke, hon ringde upp och ba nej det ger man bara om du har andra riskfaktorer. Läst flera trådar där kvinnor med heterozygot APC-resistens fått det utskrivet Pga tidiga missfall. Hade så gärna velat ta det för det handlar om en så liten dos. Men nä :( Nåväl, blir detta ännu ett missfall kanske hon är lite mer villig att skriva ut de.. Folk dricker ju Treo varje dag med 500mg acetylsalicylsyra, så tror ändå att 75mg hade gjort mer gott än ont♥️ men men läkaren bestämmer..