• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Siripiri
    Gravid igeeeeeen skrev 2025-06-29 13:51:54 följande:

Blir så less på er som inte vet när man ska använda ?de? och ?dem?, skriv hellre ?dom? då så framstår du inte som korkad iallafall.

Siripiri skrev 2025-06-28 22:20:15 följande:
    Hoppas du får tid! 🙏🏼 

Hittade ingen😎 men vågar inte skapa för då jinxar jag säkert och får MF..

Har du redan gjort. 

Anonym (Ardna) skrev 2025-06-29 13:57:43 följande:

Eh nej! Fullt rimligt! 

Jag har haft en tuggummiburk med mig både på jobbet och på tillställningat när jag inte kunnat testa för ägglossning annars 😅 inget är galet när man försöker bli gravid 😂

Wow va trevligt besök av ett så übertrevligt troll i i tråden 😂😂

• Anonym (Hoppaspåtur)
    Gravid igeeeeeen skrev 2025-06-29 13:53:03 följande:

Du låter galen. stackars pojkvän..

Förlåt, men vart kom du ifrån? Här inne har tonen gentemot varandra enbart varit trevlig... fram tills att du kom. Mår du bättre av att trycka ner andra? 
  • Siripiri

Jag känner att nu behöver jag nog inte testa så mycket mer, förhoppningsvis är det inte ett nytt X och kanske äntligen min tur☺️ 
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-06-29 15:56:58 följande:

Jag känner att nu behöver jag nog inte testa så mycket mer, förhoppningsvis är det inte ett nytt X och kanske äntligen min tur☺️ 
    Det ser super ut! Efter att de blir lika starka händer det inte mer, en del batcher/märken får dye stealer andra inte. Jag hade aldrig det förra graviditeten och då hade jag höga hcg på blodprov. Det enda som händer när man fortsätter är att man får hjärtstopp när hookeffecten gör de svagare, det hände mig redan v 5+dag förra graviditeten och nu i v6+1 när jag var dum nog att leta fram testen igen.
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-29 16:06:00 följande:
    Det ser super ut! Efter att de blir lika starka händer det inte mer, en del batcher/märken får dye stealer andra inte. Jag hade aldrig det förra graviditeten och då hade jag höga hcg på blodprov. Det enda som händer när man fortsätter är att man får hjärtstopp när hookeffecten gör de svagare, det hände mig redan v 5+dag förra graviditeten och nu i v6+1 när jag var dum nog att leta fram testen igen.

Visst ☺️ Ja jag har läst om hook-effect så kanske bara tar ett digitalt imorgon eller i övermorgon och ser ifall det gått över till 3+ v 🙏🏼 Som du säger finns bara risken för hjärstopp😅 

Ska se om jag kan få remis på två blodprov iallafall eftersom jag inte får VUL.. 

• Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-06-29 15:56:58 följande:
    Siripiri skrev 2025-06-29 17:53:49 följande:

Visst ☺️ Ja jag har läst om hook-effect så kanske bara tar ett digitalt imorgon eller i övermorgon och ser ifall det gått över till 3+ v 🙏🏼 Som du säger finns bara risken för hjärstopp😅 

Ska se om jag kan få remis på två blodprov iallafall eftersom jag inte får VUL.. 

Ser ju jättebra ut! Jag testade senast i fredags och ska försöka våga ta ett digitalt imorgon men är så nervös😥 det är väl okej om det står 2-3 fortfarande men hade gärna velat ha 3+ snart för att bli lugnare iom blödningen i måndags. ÄL runt 6/6. Vi har bokat ett privat VUL sen i vecka 7+5. Hoppas sååå att det är något för oss båda🙏 

• Siripiri
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-29 18:35:56 följande:

Ser ju jättebra ut! Jag testade senast i fredags och ska försöka våga ta ett digitalt imorgon men är så nervös😥 det är väl okej om det står 2-3 fortfarande men hade gärna velat ha 3+ snart för att bli lugnare iom blödningen i måndags. ÄL runt 6/6. Vi har bokat ett privat VUL sen i vecka 7+5. Hoppas sååå att det är något för oss båda🙏 

Ser ju superstarkt ut ju 😍😍 Jag tror du kommer få 3+ ☺️ 
    Jag hade ÄL 10/6 så ligger bara lite efter dig. 
    Åh va skönt att ha bokat! Ja det hoppas jag med 🙏🏼

• Rosen3
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-29 18:35:56 följande:

Håller tummarna för att du får 3+, vilket du säkert får. Och att det även ser bra ut på VUL. Hade också ägglossning runt 5-6 juni och fick 3+ i fredags (vecka 5+1). Hoppas att det inte är för sent ❤️
  • Anonym (Önskan97)
    Rosen3 skrev 2025-06-29 19:04:51 följande:
    Håller tummarna för att du får 3+, vilket du säkert får. Och att det även ser bra ut på VUL. Hade också ägglossning runt 5-6 juni och fick 3+ i fredags (vecka 5+1). Hoppas att det inte är för sent ❤️
    Tack! Åh vad skönt för dig 😍
  • Anonym (Ardna)

Det är de som aldrig får 3+ på veckotesten, de olika nivåerna går i varandra och det finns hur många som helst när man googlar som aldrig fått 3+ men ändå frisk graviditet. Det är inte alla delstater i usa där de ens tillåts säljas. Jag är inget fan av clearblue överhuvudtaget men veckotesten ska tas med en nypa salt och behöver verkligen inte vara någon fara för att de inte slår om exakt när man tycker de borde ❤️

Svar på tråden BIM juni 2025