• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Enlitentill)
    Siripiri skrev 2025-06-28 07:21:42 följande:
    Måste fråga, är det någon som själv eller som känner någon som istället för att dem bli trötta precis när plussar istället känner att kroppen går på högvarv? 
    Enligt chatGPT är det fullt normalt men har inte läst det någonstans och tänker att jag såklart kommer få missfall 😩 För det är såhär varje gång jag blir gravid. Får inte sova genom nätterna och får som ett lätt tryck över bröstet, samt lätt andfådd. Gick in 5+0 idag 😊 
    Precis så kände jag också. Jag kände mig så ångestfylld. Sov superdåligt, stressad mm.. Är i v 6+3 idag och sover mkt bättre nu i jämförelse och allt har lugnat ner sig. Men nu mår jag istället superilla och spyr istället 😕
    Men det är mkt som händer i kroppen ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Måste fråga, är det någon som själv eller som känner någon som istället för att dem bli trötta precis när plussar istället känner att kroppen går på högvarv? 
    Enligt chatGPT är det fullt normalt men har inte läst det någonstans och tänker att jag såklart kommer få missfall 😩 För det är såhär varje gång jag blir gravid. Får inte sova genom nätterna och får som ett lätt tryck över bröstet, samt lätt andfådd. Gick in 5+0 idag 😊 
    Var precis som dig första dagarna både denna gången och förra gången. Sov ingenting, hela nätterna var ett kämpande att varva ned och somna och vaknade ofta. Men tror delvis det är att man inte landat i det och att det är så ovisst hur det kommer gå. Nu är jag 6+3 och sover bättre och vilopulsen har sjunkit ner en aning också ❤️
    Men nu extremt trött dygnet runt  💤 
  • nov91
    Jodå, så var det för mig med! Efter jag hade plussat så hade jag lite svårt att somna och vaknade varje morgon typ 04?? Helt pigg kunde inte somna om. Tog typ nån vecka innan jag började sova som en gris istället, sover nu typ 12 timmar per natt och är fortfarande så trött på dagarna att jag behöver vila 😂 är i v 10 nu och har fått se ett litet hjärta slå ☺️
  • Siripiri
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-28 08:54:29 följande:
    Precis så kände jag också. Jag kände mig så ångestfylld. Sov superdåligt, stressad mm.. Är i v 6+3 idag och sover mkt bättre nu i jämförelse och allt har lugnat ner sig. Men nu mår jag istället superilla och spyr istället 😕
    Men det är mkt som händer i kroppen ❤️
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-28 09:03:42 följande:
    Var precis som dig första dagarna både denna gången och förra gången. Sov ingenting, hela nätterna var ett kämpande att varva ned och somna och vaknade ofta. Men tror delvis det är att man inte landat i det och att det är så ovisst hur det kommer gå. Nu är jag 6+3 och sover bättre och vilopulsen har sjunkit ner en aning också ❤️
    Men nu extremt trött dygnet runt  💤 
    nov91 skrev 2025-06-28 09:23:23 följande:
    Jodå, så var det för mig med! Efter jag hade plussat så hade jag lite svårt att somna och vaknade varje morgon typ 04?? Helt pigg kunde inte somna om. Tog typ nån vecka innan jag började sova som en gris istället, sover nu typ 12 timmar per natt och är fortfarande så trött på dagarna att jag behöver vila 😂 är i v 10 nu och har fått se ett litet hjärta slå ☺️

Åh va ^ skönt ^ att jag inte är ensam ♥️♥️ får jag bara vänta in tröttheten och ett eventuellt illamående 😄♥️  är ju fortfarande väldigt tidigt! Mina Apotea-stickor tog slut igår med så kommer inte kunna testa på hela helgen 😩 men kanske är bra, så hinner det kanske dubblas mer.  

Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-28 07:39:20 följande:
    Tror att vissa drabbas av "pregnancy insomnia " .. men om du ständigt känner "stress" så hade jag försökt typ yoga och bara komma ner i varv emellanåt för att ta bort stressen 💕

Känns lite så förutom att jag inte har svårt att somna , men har inga problem att sitta uppe ♥️ tog faktiskt ledig tors-fre så har tagit det väldigt lugnt. Legat och läst ute i solen, chillat hemma och körde ett pass på gymmet igår men stretchade mycket och fokuserade på andningen ☺️ 

• Sarasi

Grattis till alla plus!
    Och tråkigt för er där det inte tagit sig denna månad, men vi försöker igen i juli 😊

Jag tänkte på det här med alkohol under sommaren när man umgås. Ett tips är att skylla på att man tränar och vill få lite bättre resultat eftersom alkoholen påverkas proteinsyntesen negativt. Eller så kan man skylla på att det varit stressigt på jobbet och man behöver sin återhämtning, alkohol gör ju att man sover sämre. Det passar även in med en ökad trötthet relaterat till graviditeten. Har man ibs kan man skylla på hur det påverkar magen också 😉

• Monki19

Blev ganska snopen när jag kollar efter tid för vaginalt ultraljud. Jag går in i vecka 6 mitt under rådande industrisemester och de flesta privata kliniker där jag bor är stängda. Tråkigt då vi har 2 missfall bakom oss och vi vill kolla efter hjärtslag så snart som möjligt!  Och när de har öppet så är vi bortresta 🥲 Har bokat ultraljud och Nipt i augusti nu iaf! Lite av en trigger då det var på det besöket vi upptäckte MA.. men vad ska man göra ❤️

• Anonym (Ardna)
    Monki19 skrev 2025-06-28 13:33:29 följande:

Blev ganska snopen när jag kollar efter tid för vaginalt ultraljud. Jag går in i vecka 6 mitt under rådande industrisemester och de flesta privata kliniker där jag bor är stängda. Tråkigt då vi har 2 missfall bakom oss och vi vill kolla efter hjärtslag så snart som möjligt!  Och när de har öppet så är vi bortresta 🥲 Har bokat ultraljud och Nipt i augusti nu iaf! Lite av en trigger då det var på det besöket vi upptäckte MA.. men vad ska man göra ❤️

Vi är i samma sits nackdelen med att plussa i juni tydligen 🙈 Vi har inte förrän 10+5 och vår första graviditet var ett ma som upptäcktes 11+0. Hade varit så skönt att få se något tidigare. Men försöker tänka att det kommer vara kortare till nästa ultraljud nu och andra trimestern. Har gjort en lång nedräkningslista med alla datum och hur många dagar vi har kvar att vänta 🙈
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-28 13:39:04 följande:
    Vi är i samma sits nackdelen med att plussa i juni tydligen 🙈 Vi har inte förrän 10+5 och vår första graviditet var ett ma som upptäcktes 11+0. Hade varit så skönt att få se något tidigare. Men försöker tänka att det kommer vara kortare till nästa ultraljud nu och andra trimestern. Har gjort en lång nedräkningslista med alla datum och hur många dagar vi har kvar att vänta 🙈
    Mmm kommer inte rekommendera någon med historia av MF eller MA, eller utomkveds att plussa i juni 🥲♥️ Man ska inte behöva köra 50mil för ett tidigt ultraljud som man blivit lovad av sjukhuset efter ett X.. 
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-06-28 14:04:05 följande:
    Mmm kommer inte rekommendera någon med historia av MF eller MA, eller utomkveds att plussa i juni 🥲♥️ Man ska inte behöva köra 50mil för ett tidigt ultraljud som man blivit lovad av sjukhuset efter ett X.. 
    Så dåligt! Vid tidigare x borde man faktiskt få. Kan fatta att man inte får efter missfall och ma, det är trots allt så vanligt och oftast helt ofarligt. Ne det är värsta tiden! Jag hade från början velat vänta längre innan jag bokade ultraljud men är glad jag ringde redan v 5 så vi ändå får göra nipt v10
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-28 14:55:15 följande:
    Så dåligt! Vid tidigare x borde man faktiskt få. Kan fatta att man inte får efter missfall och ma, det är trots allt så vanligt och oftast helt ofarligt. Ne det är värsta tiden! Jag hade från början velat vänta längre innan jag bokade ultraljud men är glad jag ringde redan v 5 så vi ändå får göra nipt v10
    Ja jag trodde ändå man var lite prio.. men nä, ingen av sjukhusen i dem större städerna hade tid för mig tidigare :( 
    Ja det var nog en bra idé! ♥️ Man vill ju hellre vara proaktiv och kunna boka av Ifall det inte går vägen. 
Svar på tråden BIM juni 2025