Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-24 13:45:04 följande:
Grattis Hoppaspåtur! 💕
För mig blev lyckan väldigt kortvarig 😭 fick som mensvärk igår kväll i ca 2 min, gick och kissa och ser då ca 2 droppar blod och en klump mörkrött torkat blod (ca0,5-1cm). Låg sen bara och vänta på att börja blöda men det har inte kommit än. Idag känner jag mig inte lika gravid tyvärr, mindre ömma bröst iaf 😢 ringde barnmorska och de kommer inte göra något, borde jag be/kräva något? Jag är så arg på mig själv att jag ringde igår och skrev in mig, tänk om de kommer börja om med ?ett års försök? nu. skulle inte ringt😭💔
Åååh, beklagar det du går igenom just nu även om det inte än behöver vara kört. Jag har varit i exakt samma sits och fått både missfall och att det gått bra, så det är inte kört förrän det verkligen är det. Det är supervanligt med små blödningar tidigt, kan bero på att embryot verkligen borrar in sig, kan bero på att kroppen inte hunnit ställa om sig och stoppa mensen helt, kan bero på sköra slemhinnor. Kan vara nån gammal slemhinnebit som kom ut som inte alls behöver vara graviditeten.
Min erfarenhet är att den gången de ledde till missfall tidigt så har blödningarna inte slutat, haft yttepytte blödningar, som bara funnits på toapapper men de har aldrig slutat helt utan funnits hela tiden, efter några dagar har störtfloden och menvärken delux startat och då har missfallet varit ett faktum.
De gånger de gått bra trots yttepytteblödningar och svag molvärk av och till har blödningarna/färgade flytningarna slutat efter 1-3 dagar, aldrig fått mer ont, inte kommit mer blod. Resten av graviditen har då gått bra. Hänt mig två gånger.
Jag har vid de gånger jag fått sådär små blödningar väntat nån dag efter att blödningen slutat och gjort ett nytt graviditetstest. Dom har varit jättepositiva och då har jag tagit det som att graviditeten går åt rätt håll, att hcg har ökat. Tyvärr kan man inte göra mer. Det är för tidigt för att vården ska göra nåt tyvärr. Man kan bara avvakta, hålla tummarna och se hur det artar sig.
Världens största kram till dig, vet exakt hur jobbigt det är innan man säkert vet hur det går ❤