klyban skrev 2025-05-09 21:31:57 följande:
Så du berättar du vet bättre än läkare 
Jag berättar om radioaktiv CT, hur kunde du missa det?
Och här berättar du att du vet precis ingenting om radioaktiv CT, och nu pratar vi om en nivå och inte ÖVERHUVUDTAGET.
"Vid radioaktiva ct behövs dessutom inget laxerande läkemedel. Däremot får man ert radioaktivt medel in blodådran före undersökningen och man också behöva dricka kontrastmedel. ".
För det var FUNDAMENTALT för denna CT, bnlir lite rädd över hur lite du vet och försöker påstå om något du inte ens förstår.
Utan klyx och tablett för rensa magen helt, så hade undersökningen och CT inte gett de svaren de sökte efter pga att det hade varit omöjligt att se mina organ som hade problem.
Och frågan om varför man blir så förstoppad, det kräver man måste ta reda på varför.
En gång är ingen gång, men sker det igen och igen och inbga läkemedel som ger förstoppning.
Ja, då kan det vara farligt, och i detta läge är det mest troligt man tittar på njurar och pga dessa kan ge detta problem också.
Hur kan du vara så okunnig och samtidigt hävda du är utbildad?
Ja, tydligen så gör jag det. Vilket i sig inte är ovanligt att som sjuksköterska kunna ha mer kunskap om vissa specifika saker.
Jag har inte missat att du berättade om radioaktiv ct, jag har inte diskuterat det eftersom det är helt irrelevant.
Nej, vanligt behövs inget laxerande för att genomföra en radioaktiv ct. Men det finns alltid utantag från regeln.
Varför ts är förstoppad är irrelevant och inte h*n behöver tala om för dig.
Och ja, tillskillad från dig så jag utbildade.
klyban skrev 2025-05-09 21:40:25 följande:
Snart säger du väl att COVID-19 är mycket mer smittsamt än vattkoppor och fast vattkoppor har nästan mot ett x10 högre RO-värde än COVID-19.
Även covid-19 och vattkoppor är helt irrelevant.
klyban skrev 2025-05-09 21:38:45 följande:
EN än mer och riktigt komiskt för en som försöker säga den kan nått om sjukvård.
Det är just att det radioaktiva ÄR kontrastmedlet.
Det är helt makalöst du inte vet detta.
Nej, det radioaktiva läkemedel som man får vid radioaktiv ct är inte kontrastmedel. Hur kan du ens tro det? 🤔😅🤦?♀️
Kontrastmedel är något helt annat, är inte radioaktivt och används i många icke-radioaktiva ct undersökningar. Används också på MR undersökningar eller ultraljudsundersökningar. Kontrastmedlet gör att bilderna blir tydligare.
Det mest vanliga radioaktiva läkemedel man får är radioaktivt druvsocker.
Men är inte speciellt makalöst att
DU inte vet detta.
Men som sakt, radioaktiv ct eller vanligt ct är irrelevant.