• Anonym (V)

Förstoppning

När kan förstoppning bli farligt? 

Jag är en person som i vanliga fall har stressmage och 90% av tiden har diarré. Har aldrig haft förstoppning i vuxen ålder, fören nu..

Troligtvis sitter det ett stop i slutet av tarmen då jag flera gånger har försökt gå och känner att det sitter som ett stort cementblock där. 

Hur många dagar kan man gå runt med detta innan det riskerar att bli farligt? 

Det gör inte ont i magen i nuläget men magen känns uppblåst 

• Svar på tråden Förstoppning
  • EpicF
    klyban skrev 2025-05-10 13:19:52 följande:

Jag vet :whoco5:
    Och jag pratade vid injektionen  av det radioaktiva som hade rigorösa säkerhetsåtgärder för alla inblandade, utom mig :lol:
    Och såklart hade ju varit menlöst och med tanke de sprutade in detta i kroppen, och sen fick jag åka hem och CT var först dagen efter.
    Intressant också att du missar det är en injektion av radioaktivitet :whoco5:
    Och ja, denna radioaktivitet ger en kontrast på mina organ så att de kan ta bilder, och per definition blir ett kontrastmedel, dock ett sällsynt ett.
    Så visst var det radioaktivt, vet du ingenting eller?

Och är en mycket ovanlig röntgen som endast görs på universitetssjukhusen.

Nä, men det berättar din kunskapsnivå är obefintlig och när du påstår/påstod att COVID-19 är mycket mer smittsamt....och fast än vattkoppor har en x10 högre R0-värde.

Inser att du svarade, det berättar dina ord inte betyder något.

Tror du på riktigt att du är unik som gjort en radioaktiv ct? 🤔🤦?♀️

Kan tala om för dig att du är inte unik överhuvudtaget. 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-05-10 13:35:54 följande:
    Tror du på riktigt att du är unik som gjort en radioaktiv ct? 🤔🤦?♀️

Kan tala om för dig att du är inte unik överhuvudtaget. 

Det är du som säger, det jag säger är att den är ovanlig.
    Så varför försöker du påstå något jag inte ens säger för?

Inte heller jag unik eller påstått detta, men vad ska den halmgubben vara ett argument för?

Men faktum det är bara universitetssjukhusen som har denna bildtagare, sen är själva injektionen inte unik alls, utan mer vanlig.
    Dock inser jag att den inte alls innehåller någon sockerlösning, så ytterligare ett fel av dig.
    Och för testa infarten så var det en saltlösning, så varför påstår du dig kunna saker och sen visar det sig att det är inkorrekt.

Men det är lugnt, jag förstår, du vill flytta fokusen från dina fel med lite ad hominem.
    Och ser ditt ord inte har någon betydelse igen och när du svarar mig IGEN.
    Det är ofta du säger saker, och sen visar det sig vara inte ens sant, vad är det om?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-05-10 13:48:06 följande:

Det är du som säger, det jag säger är att den är ovanlig.
    Så varför försöker du påstå något jag inte ens säger för?

Inte heller jag unik eller påstått detta, men vad ska den halmgubben vara ett argument för?

Men faktum det är bara universitetssjukhusen som har denna bildtagare, sen är själva injektionen inte unik alls, utan mer vanlig.
    Dock inser jag att den inte alls innehåller någon sockerlösning, så ytterligare ett fel av dig.
    Och för testa infarten så var det en saltlösning, så varför påstår du dig kunna saker och sen visar det sig att det är inkorrekt.

Men det är lugnt, jag förstår, du vill flytta fokusen från dina fel med lite ad hominem.
    Och ser ditt ord inte har någon betydelse igen och när du svarar mig IGEN.
    Det är ofta du säger saker, och sen visar det sig vara inte ens sant, vad är det om?

Inom cancervården är den inte ovanligt alls, så du fel. Som vanligt. 

Du inser att det inte är radioaktivt druvsocker? Sorry, men du inser fel. Det radioaktiva läkemedlet som ges vid radioaktiv ct är radioaktivt druvsocker, mao radioaktivt socker. 

Och vad har allt detta att göra med ts förstoppnongsproblematik?

Man får vanligt inte förstoppning av att göra radiaktiv ct, man vanligt inte förstoppning av kontrastmedel (som aldrig är radioaktivt), man får vanligen inte förstoppning av radioaktivt druvsocker (som är det radioaktiva läkemedlet man får), man får vanligen inte förstoppning vid vattkoppor och man får heller vanligt inte förstoppning vid covid-19. 

Man dock få förstoppning men det är inte kopplat till ovannämnda tillstånd. 

Du missade meningen "Ny dag, nya diskussioner". 
  • klyban
    EpicF skrev 2025-05-10 13:59:21 följande:
    Inom cancervården är den inte ovanligt alls, så du fel. Som vanligt. 

Du inser att det inte är radioaktivt druvsocker? Sorry, men du inser fel. Det radioaktiva läkemedlet som ges vid radioaktiv ct är radioaktivt druvsocker, mao radioaktivt socker. 

Och vad har allt detta att göra med ts förstoppnongsproblematik?

Man får vanligt inte förstoppning av att göra radiaktiv ct, man vanligt inte förstoppning av kontrastmedel (som aldrig är radioaktivt), man får vanligen inte förstoppning av radioaktivt druvsocker (som är det radioaktiva läkemedlet man får), man får vanligen inte förstoppning vid vattkoppor och man får heller vanligt inte förstoppning vid covid-19. 

Man dock få förstoppning men det är inte kopplat till ovannämnda tillstånd. 

Du missade meningen "Ny dag, nya diskussioner". 

Nu har du smalnat upp det, men visst är den ovanlig och då den endast är på universitetssjukhusen.

Finns inget druvsocker i injektionen, eller försöker du berätta du vet mer än Fass också? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Klyx och tabletterna verkar mot förstoppning och även tömmer magen.
    Hur kan du missat det?

Nä, varför skulle man få en förstoppning och när man inte har något i mage och tarmarna.
    Det var nog ett av de mest sjuka påståenden jag hört i mitt liv faktiskt, trodde du verkligen på något så EXTREMT tokigt Förvånad

Igen så ser man ditt rod saknar betydelse, varför skriver du ens en sådan sak och när du inte ens har uppsåtet att följa det du skriver?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-05-10 14:05:51 följande:

Nu har du smalnat upp det, men visst är den ovanlig och då den endast är på universitetssjukhusen.

Finns inget druvsocker i injektionen, eller försöker du berätta du vet mer än Fass också? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Klyx och tabletterna verkar mot förstoppning och även tömmer magen.
    Hur kan du missat det?

Nä, varför skulle man få en förstoppning och när man inte har något i mage och tarmarna.
    Det var nog ett av de mest sjuka påståenden jag hört i mitt liv faktiskt, trodde du verkligen på något så EXTREMT tokigt Förvånad

Igen så ser man ditt rod saknar betydelse, varför skriver du ens en sådan sak och när du inte ens har uppsåtet att följa det du skriver?

Nej, det är fortfarande inte ovanligt. 

Det radioaktiva läkemedlet som ges är radioaktivt druvsocker. 

Men igen, vad har detta att göra med trådens ämne? 

Var jag skrivit att klyx och tabletter (laxerande tabletter antar jag att du menar) inte fungerar mot förstoppning?
  • Anonym (Just upplevt)
    EpicF skrev 2025-05-10 13:04:50 följande:
    Vattelavemang görs fortfarande inom sjukvården och fungerar utmärkt.

Däremot finns det regioner som inte tillhandahåller vattenlavemang. 
    Tack, då vet jag. Jag trodde att det möjligtvis skulle kunna vara farligt. Då hade väl å andra sidan släktingarna blivit sjuka. Det var framför allt farmor, som blev svag under sin sjukdom, som behövde lavemang. Man levde öppet på landet och dolde ingenting för oss barn.
  • klyban
    EpicF skrev 2025-05-10 14:09:20 följande:
    Nej, det är fortfarande inte ovanligt. 

Det radioaktiva läkemedlet som ges är radioaktivt druvsocker. 

Men igen, vad har detta att göra med trådens ämne? 

Var jag skrivit att klyx och tabletter (laxerande tabletter antar jag att du menar) inte fungerar mot förstoppning?

Visst är den ovanlig och den kameran jag hade och som bara finns på universitetssjukhusen.

Så du berättar du vet bättre än Fass, inget druvsocker existerar i det radioaktiva läkemedlet.
    Och det är riktig hybris att du säger Fass har fel.

Aldrig ens sagt att du har motsatt dig dessa tabletter och klux är laxerande och skulle funka för förstoppning, så varför fabulerar du för?

Och läkemedel som funkar för förstoppning är ämnet, även om det jag var i inte är vad TS hade.?
    Och än mer komiskt, hur får man förstoppning och när tarmar och mage är helt tomma?

• EpicF
    Anonym (Just upplevt) skrev 2025-05-10 16:40:49 följande:
    Tack, då vet jag. Jag trodde att det möjligtvis skulle kunna vara farligt. Då hade väl å andra sidan släktingarna blivit sjuka. Det var framför allt farmor, som blev svag under sin sjukdom, som behövde lavemang. Man levde öppet på landet och dolde ingenting för oss barn.
    Farligt är det inte. Men allt av olika lavenemang, klyxter (microlax) och dulolax är inte bra att använda i längden då det förstör tarmens naturliga förmåga till tömning. 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-05-10 16:58:19 följande:

Visst är den ovanlig och den kameran jag hade och som bara finns på universitetssjukhusen.

Så du berättar du vet bättre än Fass, inget druvsocker existerar i det radioaktiva läkemedlet.
    Och det är riktig hybris att du säger Fass har fel.

Aldrig ens sagt att du har motsatt dig dessa tabletter och klux är laxerande och skulle funka för förstoppning, så varför fabulerar du för?

Och läkemedel som funkar för förstoppning är ämnet, även om det jag var i inte är vad TS hade.?
    Och än mer komiskt, hur får man förstoppning och när tarmar och mage är helt tomma?

Radioaktiv ct-undersökning är fortfarande inte ovanligt. 

Vem har sagt att man får förstoppning när tarmarna är tomma? 

"Klyx och tabletterna verkar mot förstoppning och även tömmer magen.
    Hur kan du missat det?"

Var har jag påstått att de inte fungerar, dvs var har jag missat att de fungerar? 

Och vad har din radioaktiva ct-undersökelse att göra med ts förstoppnongsproblematik?
  • klyban
    EpicF skrev 2025-05-10 17:44:43 följande:
    Radioaktiv ct-undersökning är fortfarande inte ovanligt. 

Vem har sagt att man får förstoppning när tarmarna är tomma? 

"Klyx och tabletterna verkar mot förstoppning och även tömmer magen.
    Hur kan du missat det?"

Var har jag påstått att de inte fungerar, dvs var har jag missat att de fungerar? 

Och vad har din radioaktiva ct-undersökelse att göra med ts förstoppnongsproblematik?

Den jag gjorde är.

Det var du som pratade om förstoppning med röntgen, och det var  nonsens.

Så har ingen aning vad du menade med det.

Har aldrig sagt det inte skulle fungera, utan det som var något man var tvungen att göra och att det funkar även mot förstoppning.

Och läkemedlet med det radioaktiva har fortfarande inget druvsocker i sig, eller ska du försöka påstå att det har fast fass säger det är inkorrekt?

Svar på tråden Förstoppning