Eurovision song contest 2025.
Här diskuterar vi Eurovision song contest 2025. Välkomna!
Här diskuterar vi Eurovision song contest 2025. Välkomna!
Och det du skriver är just det jag pratar om: Medierna ser Sverige bland favoriterna, så när Sverige inte vinner, måste det vara något fel. Folk måste vara avundsjuk eller hatar Sverige, det KAN inte finnas en annan anledning till att Sverige inte vinner. För Sverige är bäst, alltid, och alla som inte instämmer, är idioter.
Att man blir förbannad för att ens land inte har vunnit ... herrregud, tagga ner lite!
Jag tittade på ESC via SVT en enda gång, 2014. Varenda gång Sverige inte fick några poäng av ett land påpekade kommentatorerna detta med ett "Inga poäng till Sverige!" i ett väldigt förnärmt tonfall. Detta skrattar och härmar min dotter och jag fortfarande åt vartenda år, så löjligt var det.
Och det är just samma attityd du uppvisar här. Det är löjligt, pinsamt och extremt osympatisk att prata och argumentera på detta sättet.
Håller med men med tillägget att det måste vara hbtq för att det ska bli lite extra, extra också.
Avundsjukan mot Sverige verkar bitit sig fast riktigt ordentligt också.
Massiv röstning på Israel av publiken känns politiskt.
Men systemet som gör två år i rad att vinnarlåten inte ens är bland top tre i publikens röster är felaktig. Känns elitistiskt och odemokratiskt. Som att de 5-10 människor i varje land ska veta så himla mycket bättre än miljoner i publiken.
KAJ var rolig men inte så himla bra musikaliskt. Är inte sur att de inte vann, de gjorde faktiskt jättebra. Vinnarlåten är en vokalistisk performance utan äkta känsla i det och som ingen kommer lyssna på, ingen hit någonstans. Min favorit var Finland, den kvinnan hade både en bra låt och fantastisk show.
Var Måns med sina tråkiga skitlåter naken någon gång? Var vinnaren naken idag?
I år tycker jag faktiskt att resultatet var bra. Jag brukar favorisera de skojiga låtarna (i år Sverige och Estland) och efter det låtar med melodi av folk som kan sjunga. Jag tycker det är löjligt med alla halvnakna människor och jag fattar inte varför låtar som är med skrik oftast är populära (tex. Kärijä). I år var INGEN skrikare eller halvnaken person bland de första.
Det här är mer i min smak!
Vad sjukt att ställningen är sådär? Jag trodde kaj skulle vinna, då oddsen var som den var!
jävla bluff