Svenskars rasism
Alla vet svaret. Mångkulturen för sig bäst på avstånd.
Lätt att sitta i sin 30-miljonerslägenhet på Östermalm och hylla mångfalden i Rinkeby som vissa kändisar gör.
Bra beskrivet.
Ett par vänner som bor i ett område där det även bor en del "invandrare" berättade att när deras skolklass skulle besöka en kristen kyrka så fick flera barn sitta kvar i klassrummet och inte följa med då deras föräldrar krävt det med motiveringen att dom inte skulle bli påverkade.
Av vad kan man fråga sig, varför har de ens satt sina barn i en svensk skola?
Och vad ger det för intryck hos barnen man förstår att samhället i Sverige ser ut som det gör.
Det här är hat. Oresonligt, sjukt, rasistisk hat. Jag vågar påstå att det här är ondska.
www.expressen.se/nyheter/adolphe-sylva-utsattes-for-rasism-och-hat-efter-reklamen-for-sia-glass/
Eller så pratar vi om rasismen som invandrare utövar mot svenskar. Eller rasismen mellan invandrare mot invandrare. Olika invandrargrupper som avskyr varandra.
Förstår inte varför man klagar samtidigt som man ändå väljer att stanna kvar här? Flytta till ett annat land om det är så hemskt här.
Ta en titt på brottsstatistiken (och vilka som är överrepresenterade i vissa brottskategorier, trots att de ej utgör majoriteten av befolkningen) så får du svar på varför många svenskar är less och förbannade.
Det är inte direkt konstigt om de flesta pedofiler i Sverige är svenskar. Vill påminna dig om att vi bor i Sverige och att de flesta här är svenskar, så det är inte ett dugg konstigt om det är just svenskar som är överrepresenterade i brottsstatistiken här.
Vad som däremot är märkligt är att de med utländsk bakgrund är överrepresenterade i olika brottskategorier, trots att de ej utgör en majoritet av befolkningen här. Funderat på det?
Men för bövelen, när ska du lägga av? Bara LÄGG AV nu, ok?
Sluta med det där kollaterala röstfiskandet åt SD. Sluta ge oss äkta rasism-motståndare dåligt rykte. Vi vill inte ha dig som språkrör, med din genomskinliga agenda.
Det finns de som använder Förintelsen-argument som täckmantel för hets mot muslimer. Du använder rasistkortet som täckmantel för att lobba för särprivilegier åt muslimer. En blind kan se det.
Så, bara LÄGG AV!!
Lägg av, "Thor". Du gör skada.
Det som kallas fördomar är ofta i själva verket bedömningar grundade på tidigare observationer och erfarenhet och om vi inte tog hänsyn till dem skulle vi inte klara oss särskilt bra i tillvaron. Erfarenheten säger mig att ? o.s.v.
Om jag t.ex. promenerar på gatan och det på trottoaren längre fram står en grupp personer som verkar skumma och kanske farliga så väljer jag att gå över till den andra sidan av gatan och där fortsätta min promenad. Agerar jag då fördomsfullt? Nej jag gör en bedömning baserad på erfarenhet. Den som saknar fördomar går glatt vidare och dras kanske in i gruff som slutar med att han eller hon blir misshandlad. Vem gjorde rätt?
Du försöker utge dig för att vara svensk, det om något är att segla under falsk flagg.
Men jag förstår din drivkraft. Jag vet vad som hände i Srebrenica, Vukovar, Sarajevo m.fl. Men vännen, Jimmie är inte Slobodan och svenskar är inte chetniks.
Vi är ett generellt vänligt, tolerant, lite fredsskadat folk, som såg det som sin självklara plikt att ställa upp på sina medmänniskor i nöd och öppnade våra gränser på vid gavel.
Nej, allt har inte gått optimalt till. Volymerna var mer än vi mäktade med. Men vi gjorde vårt bästa och ingen annan stans har invandrarna blivit så väl omhändertagna som här.
Men det räcker aldrig, va? "Vi vill ha mer, mer, meeeer och den som förvägrar oss det är rasist, islamofob eller båda".
Rimligt, rättvist? Nej. Inte om du frågar mig.
Sluta spotta på oss, "Thor". Det förtjänar vi inte.
Dubbelmoralen är slående.
Mitt inlägg syftade inte till att kollektivt skuldbelägga någon, utan till att visa just på inkonsekvensen i hur statistik används beroende på vem den handlar om. Om vi ska ha en ärlig diskussion om brott, måste vi kunna prata om alla siffror ? inte bara de som passar din ideologiska mall. Att tysta fakta är inte antirasism, det är förnekelse.