• Anonym (Vad säger ni?)

Flytta ihop

Jag måste bara ventilera mig lite och höra vad ni tror. Jag separerade från barnens pappa för 4 månader sen. Jag hade då inlett en relation med en annan kille utan att berätta. Och ja jag vet att det inte var rätt, men vi hade haft det tufft i ett halvår och jag blev kär. Efter det tog slut så har jag och nya killen ett förhållande och allt känns så himla bra. Jag har träffat hans barn flera gånger, han har tre stycken och han har träffat mina, jag har två små och det funkar jättebra. Vi har till och med sovit tillsammans med barnen.
    Vi pratar om att flytta ihop ganska omgående eftersom det skulle vara praktiskt och att det känns så rätt bara. Dels skulle det också underlätta eftersom jag har betalningsanmärkning och löneutmätning. Han har vetat om detta sen början och stöttar mig fullt ut.
    Så min fråga är vad ni tror, är det en bra idé? Barnens pappa är inte så glad över detta då han anser att det har gått för fort för barnen, men är han inte bara svartsjuk?
  • Svar på tråden Flytta ihop
  • Xenia
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 13:35:44 följande:
    I såna här fall så är ändå känslor inget man kan styra över så det kommer jag lära mina barn. Familjen är viktig för mig men inte på bekostnad av mitt mående. 
    Men dina barns bästa är väl ändå viktigare?

Du hade känslor för ditt ex men de tog slut. Du har känslor för din nuvarande och de kan också ta slut.

Det är förstås samma sak bakom din dåliga ekonom, du lät dig styras av dina känslor.
  • Meddelande borttaget
  • Lynx123

Det viktigaste är ju alltid barnen och därför är.det lugna takter som gäller i sådana här lägen. Just det där med att inte agera i affekt är en stor livsläxa. Visst känslor, men hur man handlar är det som får de stora konsekvenserna.

• Anonym (Vad säger ni?)
    Xenia skrev 2025-05-28 15:25:22 följande:
    Men dina barns bästa är väl ändå viktigare?

Du hade känslor för ditt ex men de tog slut. Du har känslor för din nuvarande och de kan också ta slut.

Det är förstås samma sak bakom din dåliga ekonom, du lät dig styras av dina känslor.
    Jo absolut så är mina barn det viktigaste. Just därför jag tar det långsamt och inte utsätter dem för något som de tar skada av. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 17:55:23 följande:
    Jo absolut så är mina barn det viktigaste. Just därför jag tar det långsamt och inte utsätter dem för något som de tar skada av. 
    Långsamt? Du har ju inte ens skaffat dig ett eget boende och byggt upp en vardag. Tänk till för det här kan verkligen skada dina barn för livet. Trygga barn protesterar och otrygga barn gör ofta allt för att göra sina föräldrar nöjda så hur dina barn beter sig säger inte allt här.
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (Man2) skrev 2025-05-28 18:44:21 följande:
    Långsamt? Du har ju inte ens skaffat dig ett eget boende och byggt upp en vardag. Tänk till för det här kan verkligen skada dina barn för livet. Trygga barn protesterar och otrygga barn gör ofta allt för att göra sina föräldrar nöjda så hur dina barn beter sig säger inte allt här.
    Jag förstår inte hur du menar? 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 18:54:03 följande:
    Nej tyvärr men skulle tro att majoriteten som läser din tråd förstår.
  • Anonym (Hmm..,.)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 18:54:03 följande:
    Förlåt men har du någon funktionsnedsättning? Eller är du "bara" väldigt ung och extremt omogen?

Hur kan du inte förstå? Finns det nån i din närhet som du kan prata med? Någon som kan hjälpa dig förstå vad precis ALLA  i denna tråd skriver?

Kanske bäst om dina barn får bo hos sin pappa på heltid ett par år? Så du inte förstör deras barndom och uppväxt?
  • Anonym (goddagyxskaft)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-05-28 21:32:41 följande:
    Förlåt men har du någon funktionsnedsättning? Eller är du "bara" väldigt ung och extremt omogen?

Hur kan du inte förstå? Finns det nån i din närhet som du kan prata med? Någon som kan hjälpa dig förstå vad precis ALLA  i denna tråd skriver?
    BabySkål
  • Anonym (Bromsa!)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 11:05:25 följande:
    För att hon är en psykopat kanske? Jag har sett saker hon skrivit till min kille och han har inte visat några såna tecken mot mig över huvud taget. 
    Det är klart att han inte har! Det har bara gått 4 månader! Han kommer att hålla masken tills dess att ni flyttat ihop. Då sitter du stenhårt i skiten med tanke på din ekonomi. 
Svar på tråden Flytta ihop