• Anonym (Vad säger ni?)

Flytta ihop

Jag måste bara ventilera mig lite och höra vad ni tror. Jag separerade från barnens pappa för 4 månader sen. Jag hade då inlett en relation med en annan kille utan att berätta. Och ja jag vet att det inte var rätt, men vi hade haft det tufft i ett halvår och jag blev kär. Efter det tog slut så har jag och nya killen ett förhållande och allt känns så himla bra. Jag har träffat hans barn flera gånger, han har tre stycken och han har träffat mina, jag har två små och det funkar jättebra. Vi har till och med sovit tillsammans med barnen.
    Vi pratar om att flytta ihop ganska omgående eftersom det skulle vara praktiskt och att det känns så rätt bara. Dels skulle det också underlätta eftersom jag har betalningsanmärkning och löneutmätning. Han har vetat om detta sen början och stöttar mig fullt ut.
    Så min fråga är vad ni tror, är det en bra idé? Barnens pappa är inte så glad över detta då han anser att det har gått för fort för barnen, men är han inte bara svartsjuk?
  • Svar på tråden Flytta ihop
  • Ninnaninna80
    Ninnaninna80 skrev 2025-05-27 23:00:18 följande:

Det är alldeles för snabbt! Vad händer det om ni innan året är slut har gjort o träffat en ny igen?! Det är inte sunt alls för barnen! Jag separerade från mitt ex 2017 o skiljde oss 2018. Började prata med min nuvarande sambo i 7 månader innan han o jag träffades. Sen tog det nästan 9 månader innan dom barnen visste om honom. Dom träffade honom efter vi hade varit tillsammans i ett halvår. Vi hade varit tillsammans i 4 år innan vi flyttade ihop. Först fick barnen reda på att jag pratade med en ?kompis? på telefon. sen efter några månader så fick dom ett namn på honom. Efter ytterligare några månader fick dom prata på telefon med honom. Så vi tog det väldigt lugnt. Vi var väldigt kära men vi är vuxna nog att tänka på mina barn o sätta dom främst. Min sambo har barn sen innan men dom visste mycket tidigare men det är för att dom var i slutet av tonåren o bor hos deras mamma. Det är så viktigt att sätta barnen främst. Visst vi förlovade oss snabbt men det är bara att ta av ringen om det tar slut. Men jag hade som krav att för att vårat förhållande skulle fungera så var det tvunget att fungera mellan min sambo o barn. Hade det inte fungerat alls så hade jag lämnat honom för mina barn kommer först. Jag pratade med andra män på dejtingappar innan jag o min sambo. Men mina barn fick aldrig träffa någon av dom.

Jag var singel i 4 år innan jag träffade min sambo
  • Ninnaninna80
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-27 20:49:43 följande:

Ni som säger att det är för tidigt, tycker ni även att det har varit för tidigt att jag och barnen har sovit hos honom? 

Ja självklart alldeles för tidigt. Du som vuxen gör som du vill. Men det är inte friskt att dra in barnen i detta så tidigt!  när rått person får reda på detta så anmäls du till soc som olämplig förälder!  Med all rätt
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Ninnaninna80 skrev 2025-05-27 23:10:02 följande:
    Ja självklart alldeles för tidigt. Du som vuxen gör som du vill. Men det är inte friskt att dra in barnen i detta så tidigt!  när rått person får reda på detta så anmäls du till soc som olämplig förälder!  Med all rätt
    Anmälas till soc? Nu får du ändå ge dig. Det har mitt ex redan hotat med, men det kommer inte leda nånvart. 
  • Ninnaninna80
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-27 23:35:32 följande:
    Anmälas till soc? Nu får du ändå ge dig. Det har mitt ex redan hotat med, men det kommer inte leda nånvart. 
    Jo det kommer det göra om dom märker att det är ett upprepande mönster från dig. Jag vet en som gör så. Är tillsammans med en man ett tag o flyttar ihop direkt men sen tar det slut hon flyttar. letar efter en ny o allt börjar om igen. Soc OCH tingsrätten anser inte att hon är lämplig som förälder längre. Detta är en av stora orsak till att hon inte har sina barn längre. Dom är luvade! Du skriver att du vill skriva av dig o tror att folk ska lovhylla dig. Sen beter du dig omoget mot samtliga som skriver här inne. Du verkar vara fruktansvärt omogen och egocentrisk
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Ninnaninna80 skrev 2025-05-27 23:52:22 följande:
    Jo det kommer det göra om dom märker att det är ett upprepande mönster från dig. Jag vet en som gör så. Är tillsammans med en man ett tag o flyttar ihop direkt men sen tar det slut hon flyttar. letar efter en ny o allt börjar om igen. Soc OCH tingsrätten anser inte att hon är lämplig som förälder längre. Detta är en av stora orsak till att hon inte har sina barn längre. Dom är luvade! Du skriver att du vill skriva av dig o tror att folk ska lovhylla dig. Sen beter du dig omoget mot samtliga som skriver här inne. Du verkar vara fruktansvärt omogen och egocentrisk
    Nu har jag ju ändå tagit det lugnt, ja de har träffat honom och hans barn, men det har varit väldigt respektfullt varje gång. Vi har inte rört varandra så det inte ska misstolkas från barnens sida. Och att vi sov där en gång var inte planerat. Jag hade en kväll då jag hade barnen och jag kände mig lite nere och han hörde då av sig och frågade om vi ville komma över och äta middag vilket vi gjorde. Barnen somnade och då var det smidigare att vi sov kvar där. Det är väl inget konstigt? 
    Och varken jag eller han har föreslagit att vi ska flytta ihop, det är jag som går i funderingarna om det är möjligt och om det i såna fall skulle vara bra att vänta tills efter sommaren. 
  • Anonym (Nej nej nej)

Nej nej nej, flytta inte ihop än! 

Det är själviskt av dig och alldeles för snabbt. Det tar ungefär 3 år för barn att anpassa sig efter separation av biologiska föräldrar (förutsatt att det går bra) och därtill tar det tid för dem att bearbeta att mamman har träffat en ny. 

Dina barn har inte valt att ha dig på halvtid - Du har valt bort dina barn på halvtid. Ge dem då 100% av dig när du faktiskt har dem och blanda inte in någon ny relation, bonus-syskon osv än. En halvdag på helgen tillsammans, fine - men det räcker åtminstone kommande år. 

• Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (Nej nej nej) skrev 2025-05-28 08:43:22 följande:

Det är själviskt av dig och alldeles för snabbt. Det tar ungefär 3 år för barn att anpassa sig efter separation av biologiska föräldrar (förutsatt att det går bra) och därtill tar det tid för dem att bearbeta att mamman har träffat en ny. 

Dina barn har inte valt att ha dig på halvtid - Du har valt bort dina barn på halvtid. Ge dem då 100% av dig när du faktiskt har dem och blanda inte in någon ny relation, bonus-syskon osv än. En halvdag på helgen tillsammans, fine - men det räcker åtminstone kommande år. 

Nu har jag ju ändå tagit det lugnt, ja de har träffat honom och hans barn, men det har varit väldigt respektfullt varje gång. Vi har inte rört varandra så det inte ska misstolkas från barnens sida. Och att vi sov där en gång var inte planerat. Jag hade en kväll då jag hade barnen och jag kände mig lite nere och han hörde då av sig och frågade om vi ville komma över och äta middag vilket vi gjorde. Barnen somnade och då var det smidigare att vi sov kvar där. Det är väl inget konstigt? 
    Och varken jag eller han har föreslagit att vi ska flytta ihop, det är jag som går i funderingarna om det är möjligt och om det i såna fall skulle vara bra att vänta tills efter sommaren. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 08:39:33 följande:
    Har du tagit det lugnt? Allt har ju gått i raketfart enligt som flesta andras sätt att se på saken. Känner själv till ett par kvinnor som absolut måste ha någon och kastar sig in i förhållande efter förhållande får dom inte kan vara ensamma eller försörja sig själva. Det första dom verkar göra när förhållandet brakar är att desperat söka en ny provider.
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (Nej nej nej) skrev 2025-05-28 08:43:22 följande:

Och nej jag har inte valt bort dem på halvtid. Jag har valt bort att leva med deras pappa eftersom jag hade tappat bort mig själv och att känslorna började dala. 
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (Man2) skrev 2025-05-28 09:04:31 följande:
    Har du tagit det lugnt? Allt har ju gått i raketfart enligt som flesta andras sätt att se på saken. Känner själv till ett par kvinnor som absolut måste ha någon och kastar sig in i förhållande efter förhållande får dom inte kan vara ensamma eller försörja sig själva. Det första dom verkar göra när förhållandet brakar är att desperat söka en ny provider.
    Nu var det inte jag som sökte upp honom utan vi träffades en gång när vi var ute och sen hörde han av sig till mig. Och nej det var inte rätt att gå bakom ryggen på mitt ex när vi gick i familjerådgivning, men jag hade nånstans redan checkat ut mentalt. Och med facit i hand så var det helt rätt eftersom min nya ser mig på ett sätt som ingen gjort tidigare och förstår mig och får mig att känna ett lugn. 
Svar på tråden Flytta ihop