• Anonym (Vad säger ni?)

Flytta ihop

Jag måste bara ventilera mig lite och höra vad ni tror. Jag separerade från barnens pappa för 4 månader sen. Jag hade då inlett en relation med en annan kille utan att berätta. Och ja jag vet att det inte var rätt, men vi hade haft det tufft i ett halvår och jag blev kär. Efter det tog slut så har jag och nya killen ett förhållande och allt känns så himla bra. Jag har träffat hans barn flera gånger, han har tre stycken och han har träffat mina, jag har två små och det funkar jättebra. Vi har till och med sovit tillsammans med barnen.
    Vi pratar om att flytta ihop ganska omgående eftersom det skulle vara praktiskt och att det känns så rätt bara. Dels skulle det också underlätta eftersom jag har betalningsanmärkning och löneutmätning. Han har vetat om detta sen början och stöttar mig fullt ut.
    Så min fråga är vad ni tror, är det en bra idé? Barnens pappa är inte så glad över detta då han anser att det har gått för fort för barnen, men är han inte bara svartsjuk?
  • Svar på tråden Flytta ihop
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (Nej nej nej) skrev 2025-05-28 11:33:39 följande:

HA! Bittra ex som slänger ord som psykopat omkring sig har jag noll respekt för. 

Även om det stämmer? 
  • Anonym (Nej nej nej)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 11:33:08 följande:
    Det får stå för dig och är din tolkning men jag trollar inte över huvud taget. 

Och okej jag lyssnar på er. Jag väntar med att flytta ihop. Är ni nöjda nu? 
    DU borde vara nöjd över den feedback du fått.

Jag hoppas för dina barns skull att du läker tillsammans med dem, att du lyckas lappa ihop föräldrarelationen med ditt ex så att ni tillsammans kan uppfostra era barn. Jag hoppas att du prioriterar dina barns stabilitet och mående framför din egen lycka. Jag hoppas att du kan arbeta, tjäna pengar och betala av dina skulder så att du kan ge dina barn en stabil ekonomisk uppväxt. 

Jag hoppas att du i framtiden är så pass trygg i din själv att du inser att du inte behöver en man för att må bra. Utan i en trygg, sund och lugn relation till dig själv kan hitta någon som kompletterar dig och som också prioriterar era barns mående först. 

Lycka till!
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (Nej nej nej) skrev 2025-05-28 11:37:24 följande:
    DU borde vara nöjd över den feedback du fått.

Jag hoppas för dina barns skull att du läker tillsammans med dem, att du lyckas lappa ihop föräldrarelationen med ditt ex så att ni tillsammans kan uppfostra era barn. Jag hoppas att du prioriterar dina barns stabilitet och mående framför din egen lycka. Jag hoppas att du kan arbeta, tjäna pengar och betala av dina skulder så att du kan ge dina barn en stabil ekonomisk uppväxt. 

Jag hoppas att du i framtiden är så pass trygg i din själv att du inser att du inte behöver en man för att må bra. Utan i en trygg, sund och lugn relation till dig själv kan hitta någon som kompletterar dig och som också prioriterar era barns mående först. 

Lycka till!
    Tack och som sagt så går jag i terapi och mitt fokus är mitt mående och barnen. Jag har inte gett mig in i ett nytt förhållande för att jag inte kan va ensam. Jag är väldigt bra på att vara ensam så det har inget med det att göra. 
    Som sagt så är detta inget vi har diskuterat utan det var en tanke från min sida och jag har fått feedback härifrån som jag tar till mig. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 11:05:25 följande:
    För att hon är en psykopat kanske? Jag har sett saker hon skrivit till min kille och han har inte visat några såna tecken mot mig över huvud taget. 
    Och du tror på fullt allvar att han visar det direkt såhär efter 4 månader? Då är du både naiv och dåligt påläst om hur våldsamma relationer funkar. 
    Klart som fan han visar sin bästa sida nu när ni är nykära. Hört talas om lovebombing tex? 
    Exet var garanterat lika kär och ovetandes efter 4 månader.  
    Jag har levt i en våldsam relation,  det tog 1 år innan första slaget kom och det följer alltid ett visst mönster...
  • Anonym (Patricia)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 11:40:38 följande:
    Tack och som sagt så går jag i terapi och mitt fokus är mitt mående och barnen. Jag har inte gett mig in i ett nytt förhållande för att jag inte kan va ensam. Jag är väldigt bra på att vara ensam så det har inget med det att göra. 
    Som sagt så är detta inget vi har diskuterat utan det var en tanke från min sida och jag har fått feedback härifrån som jag tar till mig. 
    Och fortfarande undrar jag varför du i så fall har så bråttom?  Vad tror du att du missar av att vänta till vintern? 
  • Anonym (Hmm..,.)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 10:41:48 följande:
    Ja men vi har väl tagit det lugnt? Och jag tar visst till mig. Säger att jag nog ser att det är klokt att vänta tills efter sommaren. 
    Ja men vi har väl tagit det lugnt? Och jag tar visst till mig. Säger att jag nog ser att det är klokt att vänta tills efter sommaren. 

Vad är det du inte förstår? Ni har verkligen INTE tagit det lugnt alls!!! Tvärtom har du/ni betett er otroligt självcentrerat och extremt desperat.

Hur bor du nu? Svårt att klara hyra, mat och ekonomin förstår jag, men att flytta ihop med första bästa snubbe är INTE lösningen.

Med efter sommaren så hoppas jag att du menar efter NÄSTA års sommar? Men även det på tok för snabbt.

Förstår verkligen ditt ex oro över sina barn då omoget och oansvarigt som du beter dig! Han är garanterat inte svartsjuk, skulle snarare tro att han är rätt nöjd med att slippa dig.

Att du har läst några sms och därav beslutat att exet är psykopat säger mer om dig än henne.  Du har känt mannen i typ en kvart, 4 mån är INGENTING.  Kan med all säkerhet påstå att han behandlade exet jättebra när de var nykära och hon var hans livs kärlek.  Men du vet vad du kan vänta när nyförälskelsen snart har lagt sig och du får se hans rätta jag.

Tragiskt för dessa stackars barn med föräldrar som dig och din nya gubbe.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 11:30:14 följande:
    Jag har som sagt sett saker hon skrivit till honom och han har aldrig visat några såna tendenser mot mig. Tvärtom faktiskt. 

Varför spelar det roll om varför jag har skulder? 
    Åter igen ja du har ju känt honom i flera veckor så självklart känner du honom utifrån och in.

Ja skulderna kan ha betydelse om det är fler områden du är naiv inom.
  • Anonym (Patricia)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 11:30:14 följande:
    Jag har som sagt sett saker hon skrivit till honom och han har aldrig visat några såna tendenser mot mig. Tvärtom faktiskt. 

Varför spelar det roll om varför jag har skulder? 
    Aldrig tänkt tanken att hon är trasig, sjuk och bitchig PÅ GRUND AV honom och hur han behandlat henne? 

Att han är den som gjort henne till den hon är idag som du läst i sms. 

Vad säger det om honom egentligen om han i så fall skulle vara ihop med ett psykfall? Tänk noga nu....
  • Lynx123
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 11:22:19 följande:
    Jag går redan I terapi och mitt fokus är mitt mående och barnen. 
    Superbra! Det tar tid att läka sådant här så det låter strålande. Ett steg i rätt riktning!
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-05-28 11:53:33 följande:

Vad är det du inte förstår? Ni har verkligen INTE tagit det lugnt alls!!! Tvärtom har du/ni betett er otroligt självcentrerat och extremt desperat.

Hur bor du nu? Svårt att klara hyra, mat och ekonomin förstår jag, men att flytta ihop med första bästa snubbe är INTE lösningen.

Med efter sommaren så hoppas jag att du menar efter NÄSTA års sommar? Men även det på tok för snabbt.

Förstår verkligen ditt ex oro över sina barn då omoget och oansvarigt som du beter dig! Han är garanterat inte svartsjuk, skulle snarare tro att han är rätt nöjd med att slippa dig.

Att du har läst några sms och därav beslutat att exet är psykopat säger mer om dig än henne.  Du har känt mannen i typ en kvart, 4 mån är INGENTING.  Kan med all säkerhet påstå att han behandlade exet jättebra när de var nykära och hon var hans livs kärlek.  Men du vet vad du kan vänta när nyförälskelsen snart har lagt sig och du får se hans rätta jag.

Tragiskt för dessa stackars barn med föräldrar som dig och din nya gubbe.
    Mitt ex är garanterat svartsjuk. Jag vet att han inte vill annat än att vi ska leva som en familj igen. 

Men jag är absolut vaksam och skulle jag märka nånting som inte är bra med min nya så är det klart att jag lämnar. 

Jag bor just nu kvar i mitt och exets gemensamma lägenhet som vi hade, men flyttar till eget ställe vid månadsskiftet. 
Svar på tråden Flytta ihop