• Anonym (Vad säger ni?)

Flytta ihop

Jag måste bara ventilera mig lite och höra vad ni tror. Jag separerade från barnens pappa för 4 månader sen. Jag hade då inlett en relation med en annan kille utan att berätta. Och ja jag vet att det inte var rätt, men vi hade haft det tufft i ett halvår och jag blev kär. Efter det tog slut så har jag och nya killen ett förhållande och allt känns så himla bra. Jag har träffat hans barn flera gånger, han har tre stycken och han har träffat mina, jag har två små och det funkar jättebra. Vi har till och med sovit tillsammans med barnen.
    Vi pratar om att flytta ihop ganska omgående eftersom det skulle vara praktiskt och att det känns så rätt bara. Dels skulle det också underlätta eftersom jag har betalningsanmärkning och löneutmätning. Han har vetat om detta sen början och stöttar mig fullt ut.
    Så min fråga är vad ni tror, är det en bra idé? Barnens pappa är inte så glad över detta då han anser att det har gått för fort för barnen, men är han inte bara svartsjuk?
  • Svar på tråden Flytta ihop
  • Anonym (Kajanders)

Fyra månader? För oss tog det fyra år innan vi kunde flytta ihop på ett lugnt och bra sätt.

• Anonym (Birra)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 11:08:14 följande:
    Kan ju tycka att mitt ex borde lita mer på mig än henne iof
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 11:08:14 följande:
    Kan ju tycka att mitt ex borde lita mer på mig än henne iof

På dig? Som var otrogen medan ni gick på familjerådgivning tillsammans?
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-05-28 21:32:41 följande:
    Förlåt men har du någon funktionsnedsättning? Eller är du "bara" väldigt ung och extremt omogen?

Hur kan du inte förstå? Finns det nån i din närhet som du kan prata med? Någon som kan hjälpa dig förstå vad precis ALLA  i denna tråd skriver?

Kanske bäst om dina barn får bo hos sin pappa på heltid ett par år? Så du inte förstör deras barndom och uppväxt?
    Nej varken speciellt ung eller funktionsnedsättning. Är en bit över 30. Har dock adhd men det har ju ingen betydelse i det här sammanhanget. 

Mina närmaste vänner jag pratat med om min kille är glada för min skull att jag har träffat nån som är bra för mig. 
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (Bromsa!) skrev 2025-05-29 11:41:08 följande:
    Det är klart att han inte har! Det har bara gått 4 månader! Han kommer att hålla masken tills dess att ni flyttat ihop. Då sitter du stenhårt i skiten med tanke på din ekonomi. 
    Varför utgår du från att han är en dålig människa? 
  • Xenia
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-29 20:35:41 följande:
    Nej varken speciellt ung eller funktionsnedsättning. Är en bit över 30. Har dock adhd men det har ju ingen betydelse i det här sammanhanget. 

Mina närmaste vänner jag pratat med om min kille är glada för min skull att jag har träffat nån som är bra för mig. 
    Jag misstänker att din adhd har att göra både med dina skulder och att du så snabbt hittade en ny, innan du ens gjort slut med ditt ex. Du handlar först och tänker sedan.

Din nuvarande är "bra för dig" nu, men du vet faktiskt inte hur bra ni går ihop i längden. Ditt ex var ju också "bra för dig" i början.

Dessutom vet du  inte hur bra han är för dina barn, 4 mån är verkligen inte lång tid.
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Xenia skrev 2025-05-30 11:39:35 följande:
    Jag misstänker att din adhd har att göra både med dina skulder och att du så snabbt hittade en ny, innan du ens gjort slut med ditt ex. Du handlar först och tänker sedan.

Din nuvarande är "bra för dig" nu, men du vet faktiskt inte hur bra ni går ihop i längden. Ditt ex var ju också "bra för dig" i början.

Dessutom vet du  inte hur bra han är för dina barn, 4 mån är verkligen inte lång tid.
    Jag går utredning för min adhd nu så det kommer lösa sig. 

Nu har jag ju sett hur han är tillsammans med sina barn och med mina barn och han är helt fantastisk.
  • Lynx123
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-30 13:06:28 följande:
    Jag går utredning för min adhd nu så det kommer lösa sig. 

Nu har jag ju sett hur han är tillsammans med sina barn och med mina barn och han är helt fantastisk.
    Bra att du utreder för det är så mycket som du verkar förhasta dig med just nu. Önskar dig allt gott.
  • Fiona M

Du måste vara bra osäker på den nya kärleken om ni inte kan dejta nåt år och låta barnen landa i den nya vardagen med dig innan ni flyttar ihop.

• Anonym (Cocky)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 10:56:40 följande:
    Jag har faktiskt tagit tag i mig själv efter separationen och går i terapi regelbundet. 
    Vad säger din terapeut om dina planer om att flytta ihop?
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Fiona M skrev 2025-05-30 14:48:37 följande:

Du måste vara bra osäker på den nya kärleken om ni inte kan dejta nåt år och låta barnen landa i den nya vardagen med dig innan ni flyttar ihop.

Tvärtom. Jag är väldigt säker. Men okej om vi struntar i att flytta ihop nu, är dry fortfarande Okej att ha med barnen när vi ses och sova över och så? 
Svar på tråden Flytta ihop