• Anonym (Vad säger ni?)

Flytta ihop

Jag måste bara ventilera mig lite och höra vad ni tror. Jag separerade från barnens pappa för 4 månader sen. Jag hade då inlett en relation med en annan kille utan att berätta. Och ja jag vet att det inte var rätt, men vi hade haft det tufft i ett halvår och jag blev kär. Efter det tog slut så har jag och nya killen ett förhållande och allt känns så himla bra. Jag har träffat hans barn flera gånger, han har tre stycken och han har träffat mina, jag har två små och det funkar jättebra. Vi har till och med sovit tillsammans med barnen.
    Vi pratar om att flytta ihop ganska omgående eftersom det skulle vara praktiskt och att det känns så rätt bara. Dels skulle det också underlätta eftersom jag har betalningsanmärkning och löneutmätning. Han har vetat om detta sen början och stöttar mig fullt ut.
    Så min fråga är vad ni tror, är det en bra idé? Barnens pappa är inte så glad över detta då han anser att det har gått för fort för barnen, men är han inte bara svartsjuk?
  • Svar på tråden Flytta ihop
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Fjäril kär skrev 2025-05-28 11:04:17 följande:
    Exakt dessa röda flaggor jag pratar om.. tänk om du om 4 månader upptäcker att exet hade rätt och så bor ni redan ihop? 
    Kan ju tycka att mitt ex borde lita mer på mig än henne iof
  • Lynx123
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 10:48:36 följande:
    Jag tar till mig av det folk skriver, men absolut så hade det ju varit kul att få höra nånting annat än bara negativa kommentarer. Herregud folk får det att låta som att nåt sånt här aldrig har hänt tidigare 
    Jag tar till mig av det folk skriver, men absolut så hade det ju varit kul att få höra nånting annat än bara negativa kommentarer. Herregud folk får det att låta som att nåt sånt här aldrig har hänt tidigare 

Du behöver först ta hand om dina barn och dig själv. Läka efter skilsmässan. Hitta lugnet och bli självständig igen. Se till att barnen har det bra och att du och ditt ex sköter dem på ett enat och fint sätt.

Tyvärr är det absolut värsta och mest oansvariga du kan göra nu att kasta dig in i ett nytt förhållande OCH att flytta ihop. Det förstår du väl egentligen själv, innerst inne?

Kanske det blir du och den nya killen i framtiden men just nu har du annat att fokusera på. Skulle rekommendera att du söker hjälp för att komma i balans igen för just nu verkar du inte riktigt tänka klart. Så blir det lätt i kriser det det är inget fel på att få hjälp med det.
  • Xenia
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 11:08:14 följande:
    Kan ju tycka att mitt ex borde lita mer på mig än henne iof
    Varför skulle han det? Du var otrogen när ni var ihop, om han inte vet det, så vet han iaf att du väldigt snabbt hittade en ny.

Betalningsanmärkningar och löneutmätning? Tycker du inte att det är dags för dig att växa upp och ta ansvar för din ekonomi istf att välja genvägen med en ny man som ska fixa ekonomin?

Du tycker att 4 månader är en lång tid? Herregud, är detta en trolltråd?
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Lynx123 skrev 2025-05-28 11:14:17 följande:

Du behöver först ta hand om dina barn och dig själv. Läka efter skilsmässan. Hitta lugnet och bli självständig igen. Se till att barnen har det bra och att du och ditt ex sköter dem på ett enat och fint sätt.

Tyvärr är det absolut värsta och mest oansvariga du kan göra nu att kasta dig in i ett nytt förhållande OCH att flytta ihop. Det förstår du väl egentligen själv, innerst inne?

Kanske det blir du och den nya killen i framtiden men just nu har du annat att fokusera på. Skulle rekommendera att du söker hjälp för att komma i balans igen för just nu verkar du inte riktigt tänka klart. Så blir det lätt i kriser det det är inget fel på att få hjälp med det.
    Jag går redan I terapi och mitt fokus är mitt mående och barnen. 
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Xenia skrev 2025-05-28 11:22:07 följande:
    Varför skulle han det? Du var otrogen när ni var ihop, om han inte vet det, så vet han iaf att du väldigt snabbt hittade en ny.

Betalningsanmärkningar och löneutmätning? Tycker du inte att det är dags för dig att växa upp och ta ansvar för din ekonomi istf att välja genvägen med en ny man som ska fixa ekonomin?

Du tycker att 4 månader är en lång tid? Herregud, är detta en trolltråd?
    Han vet om att vi träffades när vi fortfarande var tillsammans och det är inget jag är stolt över, mrn som sagt så kan jag inte hjälpa vad jag känner. 

Och nej det är ingen trolltråd. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Vad säger ni?) skrev 2025-05-28 11:05:25 följande:
    För att hon är en psykopat kanske? Jag har sett saker hon skrivit till min kille och han har inte visat några såna tecken mot mig över huvud taget. 
    Ja du har ju känt honom i drygt 16 veckor så självklart känner du honom bättre än hans ex eller hur?

Hur vet du att hans ex är psykopat och tycker du själv inte att du är lite väl naiv? Förresten varför har du skulder?
  • Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (Man2) skrev 2025-05-28 11:25:44 följande:
    Ja du har ju känt honom i drygt 16 veckor så självklart känner du honom bättre än hans ex eller hur?

Hur vet du att hans ex är psykopat och tycker du själv inte att du är lite väl naiv? Förresten varför har du skulder?
    Jag har som sagt sett saker hon skrivit till honom och han har aldrig visat några såna tendenser mot mig. Tvärtom faktiskt. 

Varför spelar det roll om varför jag har skulder? 
  • Anonym (lol)

Fattar ni inte att detta är en trolltråd?

Läs och begrunda:

Ny partner innan det förra förhållandet ens är avslutat.

Vill flytta ihop redan efter några månader, trots att barn är inblandade.

Spelar oförstående inför kritiken, för hon är ju så kär? Hon har aldrig mått så här bra och bla bla. (Barnens välmående tänker hon inte på.)

Plus att det skulle vara praktiskt att flytta ihop, eftersom hon har betalningsanmärkningar och löneutmätning. (Så klart!)

Påstår tvärsäkert att nya killens ex är psykopat (vet hon ens vad ordet betyder?) som ljuger om misshandel, eftersom hennes nya kille aldrig visat något sådant för TS. (Efter ett halvårs bekantskap).

Summa: 

Det är för mycket för att det ska vara trovärdigt. Det är någon som driver med oss, som försöker framställa sig som en trash-brud som inte borde ha barn, som själv är som ett stort barn. Och som vill se reaktionerna. 

• Anonym (Vad säger ni?)
    Anonym (lol) skrev 2025-05-28 11:30:17 följande:

Fattar ni inte att detta är en trolltråd?

Läs och begrunda:

Ny partner innan det förra förhållandet ens är avslutat.

Vill flytta ihop redan efter några månader, trots att barn är inblandade.

Spelar oförstående inför kritiken, för hon är ju så kär? Hon har aldrig mått så här bra och bla bla. (Barnens välmående tänker hon inte på.)

Plus att det skulle vara praktiskt att flytta ihop, eftersom hon har betalningsanmärkningar och löneutmätning. (Så klart!)

Påstår tvärsäkert att nya killens ex är psykopat (vet hon ens vad ordet betyder?) som ljuger om misshandel, eftersom hennes nya kille aldrig visat något sådant för TS. (Efter ett halvårs bekantskap).

Summa: 

Det är för mycket för att det ska vara trovärdigt. Det är någon som driver med oss, som försöker framställa sig som en trash-brud som inte borde ha barn, som själv är som ett stort barn. Och som vill se reaktionerna. 

Det får stå för dig och är din tolkning men jag trollar inte över huvud taget. 

Och okej jag lyssnar på er. Jag väntar med att flytta ihop. Är ni nöjda nu? 
  • Anonym (Nej nej nej)

HA! Bittra ex som slänger ord som psykopat omkring sig har jag noll respekt för. 

Svar på tråden Flytta ihop