• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Anonym (Enlitentill)

Jag har idag fått lergigan comp utskrivet från min barnmorska mot mitt hemska illamående.
    Är det någons som tagit det? Blir nojig och orolig över att ta medicin, men jag kan inte fortsätta må så här heller.
    Tror ni det är någon fara?? 🥲

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-07-07 11:52:22 följande:

Jag har idag fått lergigan comp utskrivet från min barnmorska mot mitt hemska illamående.
    Är det någons som tagit det? Blir nojig och orolig över att ta medicin, men jag kan inte fortsätta må så här heller.
    Tror ni det är någon fara?? 🥲

Jag tror inte det är någon fara, då hade man inte fått använda det under graviditet 🥰❤️
  • Anonym (Ardnane)

Ultraljudet idag visade en liten 7+6 ❤️ Så nu väntar vi tre veckor till på nästa kik och blodprov för NIPT 🙏

• Zelda21
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-07 07:33:38 följande:
    Tack, men dem tar du en gång om dagen? ☺️
    Ja jag har tagit en gång dagligen, valt att alltid ta på kvällen :) 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-07 16:13:26 följande:

Ultraljudet idag visade en liten 7+6 ❤️ Så nu väntar vi tre veckor till på nästa kik och blodprov för NIPT 🙏

Så härligt att ha fått se att allt är väl med lilla livet 😊 så skönt 🙌🏻

Väntar själv på tid till NIPT, hoppas det snart kommer en kallelse i brevlådan. Funderar på att boka tidigt ultraljud i grannstaden för här finns inga tider pga semestertider 😆 Finns tider när jag är 8+2 i grannstaden, men blir så nervös också, nästan enklare att leva i ovisshet 🙈
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-07 16:21:42 följande:
    Så härligt att ha fått se att allt är väl med lilla livet 😊 så skönt 🙌🏻

Väntar själv på tid till NIPT, hoppas det snart kommer en kallelse i brevlådan. Funderar på att boka tidigt ultraljud i grannstaden för här finns inga tider pga semestertider 😆 Finns tider när jag är 8+2 i grannstaden, men blir så nervös också, nästan enklare att leva i ovisshet 🙈
    Ja det är skönt att se att det fanns något där 🙏

Hur långt är du nu? Här i Skåne får vi kallelser till ultraljud och så ganska tätt inpå 🥰
  • Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-07 16:13:26 följande:

Yay va skönt😍♥️ 

Haft en dag med lite symtom så nu spökar som vanligt tron på det lilla fröet.. 🙃 
  • Siripiri
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-06 22:35:52 följande:

Tack för info om det där med skinka/skivade pålägg och att frysa in styckvis, jag saknar så att äta sånt pålägg på knäckebröd 😆 Är ju svårt att hitta sånt som förpackades relativt nyligt, tycker ofta förpackningadatumen är mer än en vecka sedan, men ska ge mig ut och leta och sen frysa in.

När jag sist var gravid för drygt 10 år sedan fanns inte några sånna förbud vad jag minns, så jag blev så paff när jag läste det nu. På den tiden fick man inte äta sushi 😆 Åt med andra ord massa skivade pålägg när jag väntade de två stora barnen och det gick ju bra. Självklart följer jag nya riktlinjerna, men tror inte det är nån fara att äta det emellanåt men känns bäst för mig att låta bli när det nu står som det gör på livsmedelsverket. 

Men bra tips att frysa in styckvis 😊

Så sade min kollega med, gällande förbud😅 Som du säger är det svårt att hitta paket som är purfärska.. jag är iväg på lite resande fot nu och har faktiskt inte orkat bry mig. Men ska bättra på mig hemma sen 🙏🏼 På vardagarna äter jag inte macka, utan bara på helgerna så hittar jag ett paket som inte är gammalt så lär det hålla ett tag iallafall😊 
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-07 16:25:38 följande:
    Ja det är skönt att se att det fanns något där 🙏

Hur långt är du nu? Här i Skåne får vi kallelser till ultraljud och så ganska tätt inpå 🥰
    Är 6+5 idag, träffade barnmorskan förra veckan och hon skulle ringa och prata med spec-mödravården som sköter alla ultraljud och sånt här. Så det lär komma en kallelse i brevlådan under veckan, brukar gå snabbt när barnmorskan hojtat till dom. Kul bara att få veta vilken dag man ska se framemot med skräckblandad förtjusning 😅 Just nu kan jag inte ens föreställa mig att det finns nåt inne i livmodern 🙈
  • Anonym (Ardnane)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-07-07 17:41:14 följande:
    Är 6+5 idag, träffade barnmorskan förra veckan och hon skulle ringa och prata med spec-mödravården som sköter alla ultraljud och sånt här. Så det lär komma en kallelse i brevlådan under veckan, brukar gå snabbt när barnmorskan hojtat till dom. Kul bara att få veta vilken dag man ska se framemot med skräckblandad förtjusning 😅 Just nu kan jag inte ens föreställa mig att det finns nåt inne i livmodern 🙈
    Det förstår jag, jag kan knappt förstå det ens nu efter idag 🙈 Fattar precis med att vilja veta vilken dag, jag har långa listor att krydda av dagar på papper och en app med att hålla koll på dagar 😂🙈
Svar på tråden BF februari 2026 🌷