BF februari 2026 🌷
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Hej!
Hoppar in i tråden då jag har BF 25 feb. Kul att följa er alla och grattis till plus! Dock har jag inga stora förväntningar på min graviditet då vi fått 6 tidigare missfall. Men någon gång ska väl vara vår gång ❤️
Är i vecka 6+1 idag och har haft symtom som molvärk ända sedan plus samt ömma bröst. Molvärken är dock inte lika stark längre.
Brösten håller i och tycker mig börja känna lite småillamående om eftermiddagarna men är orolig att jag inte känner av mer.
Vad har ni andra för symtom och i vilken vecka?
Hej!
Jag hittade den här tråden och hakar gärna på om jag får! Jag är 40 år och bor med man och tre barn (och hund och två katter). Äldsta sonen fyllde nyss 18 vilket känns helt sjukt! Sedan en som snart fyller 16 och en som är 12. Jag har längtat efter en liten till sedan de var små men behövde utbilda mig, bygga karriären, skaffa hus med fler rum. Efter flytten när vi kände oss redo kom nedgången 2022 och 2023 när det inte passade att gå ner i inkomst. Allt tog längre tid än jag föreställt mig.
Jag har haft två missed abortions sedan vi började försöka för ett år sedan men hoppas det ska gå vägen denna gång. Jag har fått crinone och jag tror det gjort susen, jag vet att det var min kropp och inte kromosomfel hos embryona som gjorde det gick snett tidigare eftersom båda MA gick till på samma sätt med en konstig febertopp som sammanföll med att de dött (en gång exakt på dagen; de kunde mäta embryots ålder när det slutade växa och det var exakt den dagen jag åkte till akuten för kände att något gått riktigt fel, även om det inte konstaterades förrän två veckor senare - vården borde lyssna mer på kvinnor för vi vet så mycket mer än de tror) och väldigt få symptom över lag.
Beräknad förlossning är 5-7 februari (apparna visar litet olika), hade iaf ägglossning och DTD på Norges nationaldag. Vi spånar på norska namn 😄 men kan bli något helt annat också. Det känns hoppfullt för känner mig gravid på alla sätt denna gång och har fått se den lill* på ultraljud i vecka 8. Man såg inte så mycket men ett glatt pickande hjärta såg vi! En stor lättnad. Innan dess mådde jag dåligt av stressen men lugn sedan dess. Ska göra NIPT om litet mer än en vecka, det är nästa milstolpe.
Hej på er, har hängt med sen starten på tråden men tyst ☺️
jag går in i vecka 10 imorgon, och detta är helt nytt för mig.
jag undrar över detta med gravidförsäkring. Vad har ni valt och när ska ni teckna den?
för mig står det mellan Trygg-Hansa eller Länsförsäkringa, betal versionen hos båda.
vad har ni för tips och erfarenheter? 😊
Hej på er, har hängt med sen starten på tråden men tyst ☺️
jag går in i vecka 10 imorgon, och detta är helt nytt för mig.
jag undrar över detta med gravidförsäkring. Vad har ni valt och när ska ni teckna den?
för mig står det mellan Trygg-Hansa eller Länsförsäkringa, betal versionen hos båda.
vad har ni för tips och erfarenheter? 😊
Vid min förra graviditet hade jag Folksams betalversion. Kostade då ca 1200 kr. Efter förlossningen blev vi inlagda några dagar. Försäkringen täckte bl a min och min anhörigas sjukhusavgift så i slutändan fick jag tillbaka ungefär vad försäkringen kostade. Lyckligtvis fick varken jag eller bäbis skador eller komplikationer som behövde täckas av försäkring. När jag ringde Folksam när vi kommit hem tänkte jag inte på att försäkringen även gällde mig, men försäkringshandläggaren ställde frågor även om mig som tur var. Lätt att endast fokusera på bäbis mående.
Ska teckna även denna gång så snart jag nått 10 v, då man som tidigast kan teckna försäkringen.
Är det någon mer här som går på lutinus eller annat progesteron?
Är så sjukt rädd för att sluta med dem.
Ja gud kommer inte sakna när resterna kommer ut 😅
Hur ska du trappa ner?
Jag har fått att jag ska ta till 10+0 och bara sluta men är så rädd. Har över efter det så funderar på att ta upp halva tabletter en vecka till. Känns så otäckt att sluta rakt av.
Någon av er som har illamående och i vilken vecka startade det? 😊