BF februari 2026 🌷
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Hej,
gravid vecka 6+5 här
BF är ~21 feb.
Så det är tidigt tidigt, men det känns skoj och bra. Är förvånad över hur naturligt det känns - hade nån föreställning att det skulle kännas så otroligt annorlunda och spektakulärt. Kanske kommer det längre fram :)
Hej,
gravid vecka 6+5 här
BF är ~21 feb.
Så det är tidigt tidigt, men det känns skoj och bra. Är förvånad över hur naturligt det känns - hade nån föreställning att det skulle kännas så otroligt annorlunda och spektakulärt. Kanske kommer det längre fram :)
Jag har med största sannolikhet ett missfall på gång så kommer att lämna tråden 😔
Stort lycka till till er andra 
Jag har också sörjt att ens inställning till glada bekymmersfria graviditeter försvunnit. Så lyckligt ovetande många får vara och inte jag pga mina erfarenheter. Man är så himla medveten allt som kan hända och sent också, inte ens efter v 12 kan man pusta ut när man har det bagage vi har. Men man får försöka tänka positivt, statistiken är på vår sida att det går bra 🙏🏻🌈💕 Man vinner inget på oroa sig för mkt, och sen får man påminna sig om att vi tyvärr är många med krokiga vägar till bebis så man är inte ensam. Och bra att det är sommar så man lätt får tankarna på annat och tiden går snabbt 😅
Läste att du inte blivit erbjuden NIPT, tycker jag verkligen du borde få. Jag får det. Varför är vården så olika beroende på var man bor. Blir tokig på det.
Har precis varit hos mvc som skulle skriva remiss och ringa till spec-mvc som gör alla ultraljud och NIPT osv. här. Det var min läkare när vi avbröt graviditeten som sa att blir jag gravid igen så kommer jag få NIPT gratis och få göra det så tidigt man kan. Bara för att lugna nerverna, har ingen ökad risk eller så utan mest för måendets skull. Så jag hoppas tiden går snabbt nu så jag kommer dit och får bra provsvar som säger frisk bebis 🥰
Jag har med största sannolikhet ett missfall på gång så kommer att lämna tråden 😔
Har lgt till er som skrovot till mig :) Säg till om det inte funkar!
Jag har BF 2 mars, men har hängt med i tråden ändå ♥️
Beklagar missfallet Becca💔
Är i vecka 7+1 idag. Men min mage är redan gigantisk kan inte ens dölja den, hur ska detta sluta 😅😅😅 fler som redan fått mage?
Jag mår så illa hela tiden, enda gången det känns ok är under tiden jag äter. Måste typ äta med max 2 timmars mellanrum om jag ska må "ok". Väntar jag längre spyr jag. Men spyr även efter jag äter ibland. Ingen mat känns god lever på färdiga sallader, pannkakor, barnyoghurt och majskakor. Jag längtar så tills jag kan få må bättre, det här tar verkligen bort glädjen i det hela. Jag känner mig helt avstängd på känslor på något vis.
Ursäkta gnäll igen har ingen annan stans att ventilera och var tvungen att få ur mig lite 😅❤️