• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Anonym (Ardnane)

Jag var inne och kollade för säkerhets skull om det dykt upp några tider för ultraljud och det fanns en 😍 Jag är bara 7+5 eller 6 och det är från 8+0 men angav sista mens en dag tidigare 🙈 Så nu är det bara sex dagar till första ultraljud istället för 27 🥹

• Anonym (Bee)

Tyvärr missfall för mig förra veckan så tyvärr hoppar jag av tråden och får önska alla er andra lycka till. 

• Anonym (Saltakatten)
    Ninja2022 skrev 2025-07-01 07:05:52 följande:
    Men vad kusligt likt varandra ja! Grattis till dig också, det måste verkligen vara vår tur nu Hjärta Jag ska hålla tummarna för oss båda!!

Jag känner samma här, man vågar inte riktigt tänka på att det finns ett liv som håller på att skapas då man inte vill uppleva den sorgen en gång till. 

Det har gått så sjukt fort för mig fram till v9 tack och lov då det har varit så mycket på gång och jag har liksom förträngt att jag är gravid. Sysselsätta sig är det bästa sättet att få tiden att gå. Nu har jag kunnat börja räkna ner till första ultraljudet som troligen sker i v13(ska få inbokat alla ul nästa vecka). Jag hade gärna haft ett tidigt ultraljud men har inte blivit erbjuden det och har inte vågat boka ett privat heller då jag liksom inte vill veta om det nu skulle vara dåliga besked.. Vi ska iaf få gå på extra ultraljud med tydligare organscreening vilket känns skönt. 

Man känner sig så snuvad på hur en graviditet ska vara, speciellt en första graviditet för min del. Det kommer aldrig vara det samma att vara gravid igen med det bagaget man har. Men jag försöker hitta lyckliga stunder i det ändå då varken jag, bebis eller sambo mår bra av konstant oro i 9 månader 😅

Jag har också sörjt att ens inställning till glada bekymmersfria graviditeter försvunnit. Så lyckligt ovetande många får vara och inte jag pga mina erfarenheter. Man är så himla medveten allt som kan hända och sent också, inte ens efter v 12 kan man pusta ut när man har det bagage vi har. Men man får försöka tänka positivt, statistiken är på vår sida att det går bra 🙏🏻🌈💕 Man vinner inget på oroa sig för mkt, och sen får man påminna sig om att vi tyvärr är många med krokiga vägar till bebis så man är inte ensam. Och bra att det är sommar så man lätt får tankarna på annat och tiden går snabbt 😅

Läste att du inte blivit erbjuden NIPT, tycker jag verkligen du borde få. Jag får det. Varför är vården så olika beroende på var man bor. Blir tokig på det.

Har precis varit hos mvc som skulle skriva remiss och ringa till spec-mvc som gör alla ultraljud och NIPT osv. här. Det var min läkare när vi avbröt graviditeten som sa att blir jag gravid igen så kommer jag få NIPT gratis och få göra det så tidigt man kan. Bara för att lugna nerverna, har ingen ökad risk eller så utan mest för måendets skull. Så jag hoppas tiden går snabbt nu så jag kommer dit och får bra provsvar som säger frisk bebis 🥰

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (Bee) skrev 2025-07-01 13:08:35 följande:

Tyvärr missfall för mig förra veckan så tyvärr hoppar jag av tråden och får önska alla er andra lycka till. 

Jag är så ledsen, det är inte alls rättvist 💔 Hoppas er regnbåge är nära ❤️
  • Lulemelon
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-01 20:51:32 följande:
    Jag är så ledsen, det är inte alls rättvist 💔 Hoppas er regnbåge är nära ❤️
    Hjärta
  • Lulemelon
    Anonym (Bee) skrev 2025-07-01 13:08:35 följande:

Hjärta
  • Anonym (Enlitentill)

Har fått svar på mina blodprov man tar inför första besöket. Fick beskedet att jag har ett för högt tsh värde. Och måste börja med levaxin.
    Ursch blev väldigt orolig när jag lästa att det kan ge missfall och att fostrets hjärna kan utvecklas dåligt. Men det kan även göra så att mamman mår extra dåligt. Så förhoppningsvis kommer illamåendet lätta när jag börjar med dessa. Hoppas allt går bra och att jag inte får missfall nu 🥲

• Anonym (Ardnane)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-07-02 12:30:02 följande:

Har fått svar på mina blodprov man tar inför första besöket. Fick beskedet att jag har ett för högt tsh värde. Och måste börja med levaxin.
    Ursch blev väldigt orolig när jag lästa att det kan ge missfall och att fostrets hjärna kan utvecklas dåligt. Men det kan även göra så att mamman mår extra dåligt. Så förhoppningsvis kommer illamåendet lätta när jag börjar med dessa. Hoppas allt går bra och att jag inte får missfall nu 🥲

Du har fått medicin för att det inte ska bli farligt 🥰 Det är bra att de börjat testa tidigare. Jag var gravid förra året och då testade de inte förrän v9-10 och då hade jag också höjda värden. Men för mig räckte att de tog fler prov och gjorde om det efter några veckor och då hade det sjunkit tillbaka igen. 
  • Anonym (Enlitentill)
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-02 14:41:04 följande:
    Du har fått medicin för att det inte ska bli farligt 🥰 Det är bra att de börjat testa tidigare. Jag var gravid förra året och då testade de inte förrän v9-10 och då hade jag också höjda värden. Men för mig räckte att de tog fler prov och gjorde om det efter några veckor och då hade det sjunkit tillbaka igen. 
    Mm verkligen, det sker ju så mkt utveckling för fostret de första veckorna. 🥰
  • Anonym (Babs)
    Jag klistrar in BF-listan från längre bak i tråden. Ni som är nya kan gärna lägga till er om ni vill. Jag ber om ursäkt om det är någon som står med i listan, men som fått missfall och hoppat av tråden. Men ni är kanske inte inne och läser ändå. ❤️ Fick scrolla tillbaka ända till sida 16 av 25 för att hitta listan, så den har ju inte uppdaterats på ett tag.

1/2 Babs
    7/2 Bexkex
    15/2 MrsHoppas
    15/2 Valentines 
    18/2 Enlitentill 
    18/2 Ardnane
    20/2 puddingpastej
    22/2 A-Ö
    22/2 Lamaja
    24/2 ungmo98
    16/2 Lulemelon
Svar på tråden BF februari 2026 🌷