• Anonym (B)

BF februari 2026 🌷

Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼

Hur går det för er? Hur mår ni? 

• Svar på tråden BF februari 2026 🌷
  • Anonym (Ardnane)
    Siripiri skrev 2025-07-24 17:42:12 följande:
    Sedärja! Ja min kompis klarade inte sin graviditet utan movicol🙈 jag köpte hem någon variant med banan och jordgubbssmak efter mitt X då magen var ur funktion då, DET VIDRigaste slemmet jag tvingat i mig 😂😂 Min kompis sade att det fanns annat så ska leta efter de 😄 
    Ja jag kommer nog få testa runt! Hålla mig borta från pasta på vardagarna iallafall 😌
    Läste i en annan tråd att det ser fortsatt fint ut med ert frö 🥹❤️
  • Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-24 20:34:33 följande:
    Läste i en annan tråd att det ser fortsatt fint ut med ert frö 🥹❤️
    Jaa🥹♥️ Börjar kännas bra i magen nu, att det faktiskt kan gå vägen🥰 råkar ha turen att va en av dem som mår rätt bra som gravid och får bara acceptera de. Jag har ju faktiskt senaste året lagt ner energi på att boosta och ta hand om kroppen. Ifall jag inte minns fel så har Vulverine sagt att man delvis faktiskt kan styra sitt mående under gravidet genom att stötta kroppen under trimester 0 ☺️  
  • Anonym (Ardnane)
    Siripiri skrev 2025-07-24 21:33:03 följande:
    Jaa🥹♥️ Börjar kännas bra i magen nu, att det faktiskt kan gå vägen🥰 råkar ha turen att va en av dem som mår rätt bra som gravid och får bara acceptera de. Jag har ju faktiskt senaste året lagt ner energi på att boosta och ta hand om kroppen. Ifall jag inte minns fel så har Vulverine sagt att man delvis faktiskt kan styra sitt mående under gravidet genom att stötta kroppen under trimester 0 ☺️  

Så skönt 🥹❤️ 

Jag har också mått bra de graviditeter vi haft, och faktiskt mindre symptom med varje graviditet 🙈 Det är toppen, jag kunde vara ute och promenera ordentligt ända fram till förlossningen och inom bara några dagar kändes kroppen som vanligt igen. Det är tuffare om man tex inte får i sig näring på några månader eller foglossning. 

• Anonym (A-Ö)

Jag kliver ur tråden. Var på ul idag och fick besked om att hjärtat nyligen slutat slå.💔   Önskar er andra lycka till!

• Rosen3
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-07-24 23:24:43 följande:

Jag kliver ur tråden. Var på ul idag och fick besked om att hjärtat nyligen slutat slå.💔   Önskar er andra lycka till!

Åh beklagar!! Ta hand om dig ❤️
  • Anonym (Ardnane)

Beklagar, så orättvist 💔 hoppas det snart ska få gå vägen för er ❤️

• Anonym (Mama)
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-24 06:45:40 följande:

Jag fick också höra att kub kan se sånt Nipt inte gör, så nu gör vi båda trots allt. Men nipt ska väl vara säkrast på de vanligaste kromosomavvikelserna. Vi har en annan bm till de vanliga besöken men mama Mia för privat ultraljud och nipt. 

Jag har inga symptom alls, bara varit trött och haft olust till mat men även det har lättat. Jag hade likadant med första barnet men då ömma brösten när man tryckte på dem åtminstone 😅

Jag har också fått börja på järn tidigt denna gången. Jag fick höra att niferex var de som var effektivast att öka blodvärdet men kunde vara tuffa för magen och var tvungna att ätas mellan måltider. Jag hade sideral förra gången och de funkar toppen för mig och de kan tas med mat. Så kanske tar jag sideral de flesta gånger och sen köper niferex och tar de gånger jag lyckas komma ihåg det mellan måltider.

Mitt järn ligger på 29 vilket är väldigt lågt. Tog järntillskott förra graviditeten också men började mycket senare. Minns inte vilket tillskott jag åt men det var mycket enklare att svälja ned. Jag ska kolla upp sidereal. blev även tipsad på apoteket om ett järntillskott men det vara bara 25 mg och jag ordinerades 100 mg. Men det kanske är bättre att ta fler svaga piller om man mår bättre av det. 
  • Siripiri

Nä beklagar :(((  styrkekramar♥️♥️♥️
  • Siripiri
    Anonym (Ardnane) skrev 2025-07-24 22:05:48 följande:

Så skönt 🥹❤️ 

Jag har också mått bra de graviditeter vi haft, och faktiskt mindre symptom med varje graviditet 🙈 Det är toppen, jag kunde vara ute och promenera ordentligt ända fram till förlossningen och inom bara några dagar kändes kroppen som vanligt igen. Det är tuffare om man tex inte får i sig näring på några månader eller foglossning. 

Ja🥰♥️

Känns ändå ovanligt och så lyxigt 😍 Ja precis! jag har börjat blir riktigt hungrig om dagarna, vilket jag ser som ett bra tecken ändå ☺️ svårt att få i mig mat på morgonen Men blir lättare under dagen 

• Anonym (Sila)
    Siripiri skrev 2025-07-24 13:11:58 följande:
    Vad för ferritinvärde hade du? ☺️ Jag hade 84 och blev lite förvånad när fick meddelande igår om att börja ta järn (inte vart taggad på de pga har redan mina problem till å från med hård mage). Kommer såklart börja med järntabletter och sen börja äta blodpudding regelbundet. Hade över 100 i höstas och då vad jag duktigare på att blodpudding 😄 
    Jag har haft problem med kronisk förstoppning efter någon infektion eller vad det nu var som hände 2021(ett år efter jag hade covid, vet inte om det hade med saken att göra). Under ett års tid ungefär (februari 2024-2025) klarade jag mig inte utan laxerande (musklerna i magen stod still så fibrer hjälpte inte). Trodde inte det skulle lösa sig men sedan fick jag Resolor på recept (som man inte ska ta som gravid). Tog sista tabletten dagen efter ägglossningen och sedan dess har magen peppar peppar gått nästan som en klocka! Så jag tror jag blev botad.. Jag tog laxerande en enda gång runt vecka 5 men annars har det fungerat nästan perfekt. Jag vill verkligen stödja magen att fungera på egen hand så just nu försöker jag reglera konsistensen genom att mixa dadlar i min varma choklad varje morgon, mängd efter behov men oftast blir det 4 st. Sedan äter jag en portion gröt till frukost och har i gojibär, en mogen banan, torkat plommon och torkad aprikos i. Hittills har det fungerat jättebra! Snart ska vi campa så då får jag kanske bara äta den torkade frukten som den är för enkelhets skull.
Svar på tråden BF februari 2026 🌷