• Anonym (Anynom)

Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?

Jag har ett problem som jag hoppas kunna få råd om hur jag ska göra för jag är helt kluven. Jag har märkt att det fattas en kondom hos min pojkvän. Det var 5 stycken från början och när jag kom tillbaka nästa gång var det 4 stycken. Dessa låg i en låda och märkte detta av en slump när jag letade efter värktabletter. Nu är jag helt förstörd och tänker tusen olika tankar: har han gett den till en vän? Har han varit otrogen? jag vet att han gick ut med sina vänner vid ett tillfälle då jag inte var där. Vi använder inte kondomer. Vad ska jag göra nu? vill ta upp det men tänk så har han inte gjort något, ska jag bara släppa detta o gå vidare? tacksam för svar.

• Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?
  • Lynx123
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-13 11:42:58 följande:

Det finns bara två saker jag kan göra. Antingen så tar jag upp det eller så släpper jag det. Vilket jag har svårt att tro att jag kan göra. Han jobbade både söndagen o måndagen så nej. Tror det var runt 3 veckor sedan jag sist kollade i lådan kan varit 2 också, reflekterade inte över det då jag bara letade efter värktabletter. Blev mest paff när jag öppnade den nästa gång o det var rörigt o han hafe precis haft den utgången. Den kan ju ha försvunniit under de 2-3 veckorna men har svårt att tro det då han jobbar mycket eller så är jag där

Men hur kan du släppa en sådan här sak? Varför ringer du inte bara upp honom och frågar? Är det viktigare för dig att han inte blir sur än att du ska få ha ett bra förhållande?
  • Anonym (Oh fan)
    Lynx123 skrev 2025-06-13 16:45:39 följande:
    Men hur kan du släppa en sådan här sak? Varför ringer du inte bara upp honom och frågar? Är det viktigare för dig att han inte blir sur än att du ska få ha ett bra förhållande?
    Hon vill behålla spänningen i tråden.
  • Anonym (Anynom)

Jag tänker ta detta ansikte mot ansikte. Jag tycker inte att det är något man tar över telefon

• Anonym (Anynom)

Jag kommer prata med honom nästa gång vi ses i lugn o ro. Jag tycker inte det är värt att skriva mer här nu då det bara är dryga människor som är inne i denna tråden. Vill man inte läsa eller svara så behöver man ju inte göra det, men tack till er som faktiskt gav bra vettiga råd utan att vara dömmande.

• Amadeus2

Du måste ta upp detta med honom eller släppa det om du litar på honom. Finns det ingen tillit blir det inget bra.förhållande. Att han har tagit med en kondom till någon av sina vänner låter inte så troligt.

• Anonym (Anynom)

Uppdatering: jag tog upp det med honom. Han hade gett den till hans vän när de gick ut. Han visade sms på att hans vän frågade honom precis innan utgångstillfället. Han blev inte upprörd utan han tyckte det var bra att jag tog upp det. 

• Lynx123
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-16 12:58:05 följande:

Uppdatering: jag tog upp det med honom. Han hade gett den till hans vän när de gick ut. Han visade sms på att hans vän frågade honom precis innan utgångstillfället. Han blev inte upprörd utan han tyckte det var bra att jag tog upp det. 

Bra! Tänk om du INTE hade frågat. :)
  • Jesper f
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-16 12:58:05 följande:

Men varför har din partner kondomer i över huvudtaget om ni inte använder dem? Jag hade slängt dem, finns ingen orsak att behålla dem. De har ett bäst före datum så... vad skulle jag med dem till om jag är i seriöst förhållande?
  • Anonym (Mackan)
    Jesper f skrev 2025-06-16 14:04:27 följande:
    Men varför har din partner kondomer i över huvudtaget om ni inte använder dem? Jag hade slängt dem, finns ingen orsak att behålla dem. De har ett bäst före datum så... vad skulle jag med dem till om jag är i seriöst förhållande?
    Är skeptisk till hela historien, men men.....
  • Anonym (123456)
    Jesper f skrev 2025-06-16 14:04:27 följande:
    Åh jag har massor att rensa ut som jag inte behöver längre. Men jag gör det inte. Men jag ska, det är inte bråttom
Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?