• Anonym (Anynom)

Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?

Jag har ett problem som jag hoppas kunna få råd om hur jag ska göra för jag är helt kluven. Jag har märkt att det fattas en kondom hos min pojkvän. Det var 5 stycken från början och när jag kom tillbaka nästa gång var det 4 stycken. Dessa låg i en låda och märkte detta av en slump när jag letade efter värktabletter. Nu är jag helt förstörd och tänker tusen olika tankar: har han gett den till en vän? Har han varit otrogen? jag vet att han gick ut med sina vänner vid ett tillfälle då jag inte var där. Vi använder inte kondomer. Vad ska jag göra nu? vill ta upp det men tänk så har han inte gjort något, ska jag bara släppa detta o gå vidare? tacksam för svar.

• Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?
  • Anonym (lyxrunk?)

Då tycker jag att du ska fråga vad som hänt med kondomen och se hur han regerar.

• Anonym (Anno nym)

Hur kommer det sig att han har kondomer?

• Lynx123
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 01:33:52 följande:

Det enda alternativet jag tänker på är om någon av hans polare frågade honom om en kondom o han gett bort en. Han gick ut vid ett tillfälle när jag inte var hos honom o då skrev han att han skulle ut o träffa sina vänner. 

Du får fråga honom. Även om han hittar på en historia så kommer du nog kunna märka om han ljuger. Det här är viktigt att du tar upp med honom för det kommer avgöra om ni fortsätter tillsammans eller inte. 
  • Anonym (Anynom)

Det är våra gamla kondomer som vi använde i början av vår relation, när jag började med p-piller så blev några över som bara legat kvar i lådan. Jag antar att jag får ta upp detta men jag vet att han förmodligen kommer vända det mot mig. Han kommer förmodligen säga du litar inte på mig, varför skulle jag vara otrogen mot dig? Osv osv

• Anonym (Anynom)

O sen kommer han bli sur, o när han blir sur så sluter han sig o vägrar prata medans jag är den som kan sitta uppe en hel natt för att lösa problemen. Vi bråkar inte ofta men när det väl varit något så är det så han reagerar.

• Anonym (Anynom)

Var så nära på att bara säga det rakt ut sist jag var hos honom när han kom hem. Han märkte att jag var tyst o distanserad så han frågade har det hänt något? Jag ser på hela ditt ansikte att det är något du inte berättar. Jag sa bara att jag hade huvudvärk. Han är helt som vanligt, säger fina saker o vill vara nära.

• Anonym (?)
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 08:26:50 följande:

Var så nära på att bara säga det rakt ut sist jag var hos honom när han kom hem. Han märkte att jag var tyst o distanserad så han frågade har det hänt något? Jag ser på hela ditt ansikte att det är något du inte berättar. Jag sa bara att jag hade huvudvärk. Han är helt som vanligt, säger fina saker o vill vara nära.

Så du är sur på honom för det saknas en kondom men vågar inte säga något? Han märker att du är sur och du ljuger om anledningen?

Ert förhållande verkar inte bygga på något djupare förtroende
  • Anonym (Anynom)

Jag var inte sur, mer tankspridd för jag upptäckte det innan samma dag. Visste inte om jag bara skulle säga det eller avvakta. Om han är lugn o säger att inget har hänt så kommer jag tro på honom. Tänker mer på om han blir sur eller faktiskt säger att han varit otrogen. Jag hade blivit helt förkrossad. 

• Anonym (M)
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 09:14:43 följande:

Jag var inte sur, mer tankspridd för jag upptäckte det innan samma dag. Visste inte om jag bara skulle säga det eller avvakta. Om han är lugn o säger att inget har hänt så kommer jag tro på honom. Tänker mer på om han blir sur eller faktiskt säger att han varit otrogen. Jag hade blivit helt förkrossad. 

Så du lever hellre i en lögn än vet sanningen?

Och är det verkligen en sådan pojkvän du vill ha, som blir sur och sluta prata med dig när du tar upp saker? Han verkar vara väldigt omogen. Är det så du vill ha det? Gå på tå så du inte irriterar honom?
  • Lynx123
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 09:14:43 följande:

Är du rädd för honom? Det låter inte helt sunt det här. Så klart att det här måste redas ut. Om han har varit otrogen så är det för jävligt, men det är väl ännu värre att fortsätta vara tillsammans med honom utan att veta om han varit otrogen?
Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?