• Anonym (Anynom)

Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?

Jag har ett problem som jag hoppas kunna få råd om hur jag ska göra för jag är helt kluven. Jag har märkt att det fattas en kondom hos min pojkvän. Det var 5 stycken från början och när jag kom tillbaka nästa gång var det 4 stycken. Dessa låg i en låda och märkte detta av en slump när jag letade efter värktabletter. Nu är jag helt förstörd och tänker tusen olika tankar: har han gett den till en vän? Har han varit otrogen? jag vet att han gick ut med sina vänner vid ett tillfälle då jag inte var där. Vi använder inte kondomer. Vad ska jag göra nu? vill ta upp det men tänk så har han inte gjort något, ska jag bara släppa detta o gå vidare? tacksam för svar.

• Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?
  • Anonym (5gu)

Jag förstår din oro men avakta och kolla hur ni förutsätter. Det verkar vara en känslig fråga om du tänker fråga honom.

• Anonym (Oh fan)
    Anonym (M) skrev 2025-06-11 15:57:39 följande:

Fråga honom. 

Vad fan, kan man ens göra så? Fråga sin kille istället för att göra en tråd på FL och spekulera, gissa och fantisera kring vad folk tror?
  • Anonym (a)
    Anonym (Oh fan) skrev 2025-06-11 21:32:55 följande:
    Vad fan, kan man ens göra så? Fråga sin kille istället för att göra en tråd på FL och spekulera, gissa och fantisera kring vad folk tror?

ja det är en mycket fascinerande företeelse det där att fråga honom!

"haha såg att en kondom var borta, lyxrunkade du i helgen?"

• Anonym (123456)

Han kanske behöver veta vad du faktiskt tänker om honom. Var ärlig. Du vill väl att han är ärlig mot dig och veta sanningen om honom. Då gäller samma omvänt.

• Anonym (Anynom)

Ja det hade nog varit känsligt om jag hade frågat honom, jag tror jag hade fått ett svar som att om du inte litar på mig så kan du lämna mig osv. Men saken är ju den att det faktiskt fattas en och jag vet inte varför, vet bara inte om jag ska ta upp det o göra en sak av det eller bara släppa det, men då kommer jag samtidigt inte kunna slappna av helt. Tack ni som faktiskt ger mig bra råd i detta. 

• Anonym (a)
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-11 17:31:41 följande:

Jag är inte rädd för honom, men ibland väljer jag att undvika vissa samtalsämnen för att slippa onödigt tjafs

Att fråga om en saknad kondom är inte en konversation som man i ett förhållande inte kan ha, har han ingen bra förklaring är det säkert otrohet, har han en förklaring blir du lugn
  • Anonym (Anynom)

Du har så rätt i det, jag bör ju kunna ta upp detta utan problem egentligen, men har bara på känn att det kommer vändas mot mig. Jag vill bara kunna vara lugn önskar att jag aldrig hade märkt något. Nu är det allt jag har i mitt huvud.

• Anonym (lyxrunk?)

Han kanske har lyxrunkat om du vet vad det är. När man runkar med kondom. Vissa män gör det ibland av olika orsaker (variation, slippa kladd eller liknande).

Prata runk med honom och smyg in den frågan på nåt sätt. Om han lyxrunkar ibland. Om han nekar till lyxrunk har du ditt svar. Då har den gått åt på annat sätt.

• Anonym (Anynom)

Jag utesluter att det är lyxrunk det handlar om då jag vet att han inte gillar det. Han har sagt att han inte tycker det är skönt och att han inte förstår poängen med det.

• Anonym (Anynom)

Det enda alternativet jag tänker på är om någon av hans polare frågade honom om en kondom o han gett bort en. Han gick ut vid ett tillfälle när jag inte var hos honom o då skrev han att han skulle ut o träffa sina vänner. 

Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?