• Anonym (Anynom)

Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?

Jag har ett problem som jag hoppas kunna få råd om hur jag ska göra för jag är helt kluven. Jag har märkt att det fattas en kondom hos min pojkvän. Det var 5 stycken från början och när jag kom tillbaka nästa gång var det 4 stycken. Dessa låg i en låda och märkte detta av en slump när jag letade efter värktabletter. Nu är jag helt förstörd och tänker tusen olika tankar: har han gett den till en vän? Har han varit otrogen? jag vet att han gick ut med sina vänner vid ett tillfälle då jag inte var där. Vi använder inte kondomer. Vad ska jag göra nu? vill ta upp det men tänk så har han inte gjort något, ska jag bara släppa detta o gå vidare? tacksam för svar.

• Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?
  • Anonym (123456)
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 08:13:31 följande:

O sen kommer han bli sur, o när han blir sur så sluter han sig o vägrar prata medans jag är den som kan sitta uppe en hel natt för att lösa problemen. Vi bråkar inte ofta men när det väl varit något så är det så han reagerar.

Och detta accepterar du. 
  • Anonym (123456)
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-11 21:52:29 följande:

Ja det hade nog varit känsligt om jag hade frågat honom, jag tror jag hade fått ett svar som att om du inte litar på mig så kan du lämna mig osv. Men saken är ju den att det faktiskt fattas en och jag vet inte varför, vet bara inte om jag ska ta upp det o göra en sak av det eller bara släppa det, men då kommer jag samtidigt inte kunna slappna av helt. Tack ni som faktiskt ger mig bra råd i detta. 

Du är inte ärlig mot honom. Jag tror det bästa är att riva av plåstret. Om han säger att du tror han är otrogen så var ärlig. Att du inte vet men tanken har slagit dig.

Du vill ju att han ska vara ärlig så var det du med. Försök inte hålla på och manipulera honom för att få fram den information du vill, det är bara fult och oärligt. Om du gör sånt så borde du också vara ok med att han manipulerar dig till att tro det han vill.
  • Anonym (Anynom)

Jag kommer ta upp detta med honom och se vad han säger och framförallt se hur hanreagerar. Sen får jag ta det därifrån. Blir han sur så får han bli det. Vill inte gå runt o tänka på detta hur länge som helst. Skulle egentligen sagt det rakt ut samma dag. 

• Lynx123
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 09:35:14 följande:

Jag kommer ta upp detta med honom och se vad han säger och framförallt se hur hanreagerar. Sen får jag ta det därifrån. Blir han sur så får han bli det. Vill inte gå runt o tänka på detta hur länge som helst. Skulle egentligen sagt det rakt ut samma dag. 

Jättebra! Om han försöker säga att han känner sig anklagad så är det bara att vara ärlig med att det här väckt funderingar i dig. Hade säkert varit likadant för honom rollerna var ombytta.

Var aldrig rädd för att uttrycka dina känslor och kom ihåg att hålla det till jag-perspektiv.
  • Anonym (Ta några)

Du kan ju själv testa och ta bort några av kondomerna så får du se om han blir fundersam mot dig. 

• Tow2Mater
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 08:13:31 följande:

O sen kommer han bli sur, o när han blir sur så sluter han sig o vägrar prata medans jag är den som kan sitta uppe en hel natt för att lösa problemen. Vi bråkar inte ofta men när det väl varit något så är det så han reagerar.

Ni verkar inte sunda någon av er. Att sitta uppe en hel natt och försöka lösa problem - har du inget jobb? Vem kan ens göra så om man har ansvar nästa dag. 

Kanske ni båda faktist undermedvetet haft tankar om att vilja vara otrogrna i framtiden då ni båda sparat dessa kondomer och du hållit koll på hur många som finns kvar, hmmm, De borde ju slängts för länge sedan.
  • Anonym (Anynom)

Vi båda jobbar heltid, jag var tydlig med att vi bråkar sällan men när det väl hänt så vill han ta det nästa dag medans jag vill lösa saker direkt. Han har blivit bättre på det då han vet att jag tycker det är jobbigt. Kondomerna slängdes ner i en låda o har legat där. Att jag skulle ha tankar på att vara otrogen finns inte. Hade aldrig haft samvete till att göra så o har hög moral. Det vet han.

• Ezmeraldah
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 09:35:14 följande:

Glöm inte att uppdatera sen. 
Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?