• Anonym (Anynom)

Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?

Jag har ett problem som jag hoppas kunna få råd om hur jag ska göra för jag är helt kluven. Jag har märkt att det fattas en kondom hos min pojkvän. Det var 5 stycken från början och när jag kom tillbaka nästa gång var det 4 stycken. Dessa låg i en låda och märkte detta av en slump när jag letade efter värktabletter. Nu är jag helt förstörd och tänker tusen olika tankar: har han gett den till en vän? Har han varit otrogen? jag vet att han gick ut med sina vänner vid ett tillfälle då jag inte var där. Vi använder inte kondomer. Vad ska jag göra nu? vill ta upp det men tänk så har han inte gjort något, ska jag bara släppa detta o gå vidare? tacksam för svar.

• Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-13 04:41:11 följande:

Jo vi har träffats under de 3 veckorna, jag åkte hem dagen innan han gick ut när jag kom tillbaka några dagar senare var det samma lakan. Jag pendlar mycket och vi träffas varje vecka.

Nej, du skriver i TS att nästa gång du kom tillbaka så var det bara fyra kvar.
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-11 15:52:03 följande:

Jag har märkt att det fattas en kondom hos min pojkvän. Det var 5 stycken från början och när jag kom tillbaka nästa gång var det 4 stycken. 

Sen skriver du att det var tre veckor emellan de två tillfällena och det går inte ihop.
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-13 04:20:46 följande:

Under dessa ca 3 veckorna gick han enbart ut en gång. jag menar inte att han tagit med en fall i fall. 

Vilka tre veckor? Det var ju bara några dagar sa du ju?

Jag har tänkt samma tanke som du. Att han kanske skrivit med någon på nätet o åkt hem till henne. 

Nej, du har sagt hela tiden att du tror att han träffade nån ute på krogen. Du har tjatat om utekvälllen hela tiden och inte nämnt ett ord om nåt nätragg. Så den tanken har du inte alls tänkt. Dumt av mig att serva dig med alternativ förklaring men det går så fruktansvärt trögt annars.
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-13 04:20:46 följande:

Tänker mer om någon av hans vänner inte haft någon kondom o bett honom om en innan de drog ut?

Menar du att nån kompis skulle skickat sms och bett honom ta med en kondom när de skulle ses ute på krogen? Kompisen kunde väl köpt själv på vägen om han nu visste innan att han skulle behöva en efter krogen? Och hur visste han att just din kille hade kondomer hemma? Vore det inte mer logiskt att be nån av de andra kompisarna som är singlar att ta med en kondom? Och OM det nu var så, skulle han bara tagit med en kondom då? Då skulle han väl tagit med hela paketet med de fem kondomerna eftersom ni inte använder kondom längre? Hur gamla är ni? Känns det troligt att hans kompis skriver "Tja! Har slut på gummi. Kan du ta med?? Man vet ju aldrig hehe... Ses snart!"? I så fall kan du ju be honom visa sms;et. Nu kommer förklaringen om att kompisen ringde och bad om en kondom - jättebra, då kan han visa samtalslistan.

Eftersom han alltid träffar sina vänner ute så antar jag att de inte var hemma hos honom (nu kommer förstås förklaringen om att de nog visst var hemma hos honom och förfestade just den här gången).
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-13 04:23:20 följande:

Sen träffar han alltid sina vänner ute, under denna kvällen precis som alla andra när han gått ut så har vi haft regelbunden kontakt. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-11 15:52:03 följande:

Jag har märkt att det fattas en kondom hos min pojkvän. Det var 5 stycken från början och när jag kom tillbaka nästa gång var det 4 stycken. Dessa låg i en låda och märkte detta av en slump när jag letade efter värktabletter. 

Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 18:11:28 följande:

vi brukar ha värktabletter i den lådan därför som jag öppnade den från första början. Sist jag öppnade den lådan var nog för ca 3 veckorsedan o då var alla där. Ingenting som såg konstigt ut, men denna gången var det stökigt.

Sist du öppnade lådan var tre veckor sen och när du kom tillbaka nästa gång var en kondom borta. Då har ni inte träffats på tre veckor.
  • Ezmeraldah

Jo vi har träffats under de 3 veckorna, jag åkte hem dagen innan han gick ut när jag kom tillbaka några dagar senare var det samma lakan. Jag pendlar mycket och vi träffas varje vecka. Jag har tänkt samma tanke som du. Att han kanske skrivit med någon på nätet o åkt hem till henne. 

Du åkte hem i fredags (antar jag eftersom du åkte hem dagen innan han gick ut och han brukar gå ut på lördagar). Du startade tråden i onsdags tidigt på eftermiddagen så jag antar att du upptäckte detta på tisdagkvällen. Så i söndags eller i måndags skulle han ha åkt hem till nån tjej från nätet? Gå igenom er sms-historik från de dagarna och kolla hans sociala medier. Fråga vad han haft för sig under veckan, hur han jobbat osv. Så kan du bilda dig en uppfattning. Det finns ju inte sådär jättemycket utrymme för otrohetsaffärer. Du har tvåb dagar att kartlägga.

Och varför har du utelämnat det här i trådstarten och inte nämnt ett ord om det genom ela tråden? Varför pratar du om tre veckor när det handlar om två dagar?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Anynom)

saken är den att det fattas en kondom och jag skrev bara här för att jag ville få råd. Det är det viktiga. Jag visste inte om jag skulle släppa detta helt eller konfrontera honom. Nu blir jag anklagad för att hitta på? Varför skulle man ens göra det? Okej såhär ezmeraldah: vad hade du gjort i denna situationen?

• Ezmeraldah
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-13 09:21:22 följande:

saken är den att det fattas en kondom och jag skrev bara här för att jag ville få råd. Det är det viktiga. Jag visste inte om jag skulle släppa detta helt eller konfrontera honom. Nu blir jag anklagad för att hitta på? Varför skulle man ens göra det? Okej såhär ezmeraldah: vad hade du gjort i denna situationen?

Det har jag redan skrivit. Återkom när du gjort så.
  • Anonym (Anynom)

Tycker bara inte det finns något bra sätt att ta upp detta på, men det måste göras. Jag återkommer

• Ezmeraldah
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-13 09:55:42 följande:

Tycker bara inte det finns något bra sätt att ta upp detta på, men det måste göras. Jag återkommer

Jag har gett dig en hel del andra förslag på hur du kan göra.

Har du nån anledning att tro att han åkte hem till nån nätflört och hade sex i söndaggs eller i måndags?

Kan du svara på om det var tre veckor eller några dagar mellan tittarna i lådan?
  • Anonym (Anynom)

Det finns bara två saker jag kan göra. Antingen så tar jag upp det eller så släpper jag det. Vilket jag har svårt att tro att jag kan göra. Han jobbade både söndagen o måndagen så nej. Tror det var runt 3 veckor sedan jag sist kollade i lådan kan varit 2 också, reflekterade inte över det då jag bara letade efter värktabletter. Blev mest paff när jag öppnade den nästa gång o det var rörigt o han hafe precis haft den utgången. Den kan ju ha försvunniit under de 2-3 veckorna men har svårt att tro det då han jobbar mycket eller så är jag där

• Anonym (Anynom)

Vilka andra förslag har du då? Jag ser inte så många alternativ

Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?