• Anonym (Anynom)

Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?

Jag har ett problem som jag hoppas kunna få råd om hur jag ska göra för jag är helt kluven. Jag har märkt att det fattas en kondom hos min pojkvän. Det var 5 stycken från början och när jag kom tillbaka nästa gång var det 4 stycken. Dessa låg i en låda och märkte detta av en slump när jag letade efter värktabletter. Nu är jag helt förstörd och tänker tusen olika tankar: har han gett den till en vän? Har han varit otrogen? jag vet att han gick ut med sina vänner vid ett tillfälle då jag inte var där. Vi använder inte kondomer. Vad ska jag göra nu? vill ta upp det men tänk så har han inte gjort något, ska jag bara släppa detta o gå vidare? tacksam för svar.

• Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?
  • Ezmeraldah

Vid det tillfället han var ute med vänner - var de hemma hos honom först? Alltså typ förfest eller att nån av vännerna kom förbi och tog en öl hos honom eller hämtade upp honom? Är de kompisarna singlar? Fråga om nån av dem fick ragg den kvällen? Ifall det var så att en singelkompis kom hem till din kille för att förfesta och hade en tjej på gång som han eventuellt skulle sova hos så kanske han bad om en kondom. Är vännerna gifta och bor långt bort och de möttes upp på en restaurang så är det inte troligt att han tog med en kondom ut för att ge till en vän.

Vad var det för typ av ställe det var på? Har nån lagt ut bilder på sociala medier?

Sov nån kompis över och hade en tjej med sig? Har han gästrum eller bor han i en liten etta med kokvrå? 

Om du vill ha råd så berätta lite mer tack annars går det tyvärr inte att ge råd och då är tråden meningslös. Man behöver veta lite hur han brukar umgås för att kunna säga nåt.

• Ezmeraldah
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-11 21:22:17 följande:

Jag vill bara ha en rimlig förklaring till varför den är borta men vet inte hur jag ska ta upp det med honom utan att låta just kontrollerande som du skriver Och framförallt vill jag inte peka finger om han faktiskt inte gjort något. 

Hur låg kondomerna? Kan en kondom ha åkt ut i lådan och städats bort?

Hur säker är du på att det var fem? Kan du minnas fel?

Hur länge sen år det du såg att det var fem kvar? Kan han ha lagt en i plånboken när ni fortfarande använde kondomer, för att använda hemma hos dig? 

Kan du inte ta upp det på ett "snällt sätt" och säga att du vet att han inte varit otrogen och absolut inte villl anklaga och att du skäms och ber om ursäkt men att du inte kan sluta fundera på en grej som du råkade se - att en kondom försvunnit ut lådan? Säg att det antagligen bara r dina hjärnspöken och bara du får en förklaring så är saken ur världen? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-11 21:52:29 följande:

Ja det hade nog varit känsligt om jag hade frågat honom, jag tror jag hade fått ett svar som att om du inte litar på mig så kan du lämna mig osv. Men saken är ju den att det faktiskt fattas en och jag vet inte varför, vet bara inte om jag ska ta upp det o göra en sak av det eller bara släppa det, men då kommer jag samtidigt inte kunna slappna av helt. Tack ni som faktiskt ger mig bra råd i detta. 

Hur betedde han sig under och efter utekvällen med vännerna? skickade han söta sms under kvällen? Var han som vanligt efteråt? Hade han bytt lakan? Har han varit hemlig med mobilen? Berättade han glatt om utekvällen eller undvek han ämnet? Sa han nånting om vilken tid de åkte hem och vem som sov var? Typ ifall han sov hos nån kompis eller nåt? 
  • Ezmeraldah

Hur långt var det mellan dessa två tillfällen du var hemma hos honom? Pratar vi om några dagar eller flera veckor? Hade han bytt lakan, städat, diskat och tömt sopor? Brukar han diska och tömma sopor varje dag och byta lakan varje gång du kommer eller brukar det vara lite si och så med sånt? Var det nåt du reagerade på eller som du kan komma på i efterhand? 

Låg kondomerna överst i lådan eller längst in under en massa bråte? Låg de på samma plats i lådan som tidigare? Verkar han ha flyttat på dem? 

"Det var 5 stycken från början och när jag kom tillbaka nästa gång var det 4 stycken."

• Anonym (Anynom)

Han brukar gå ut ca en gång i veckan oftast på lördagar, han skriver alltid till mig att nu ska jag ut o träffa mina vänner en stund älskling sen har vi alltid regelbunden kontakt under kvällarna han är ute. Hans vänner är singlar.

• Anonym (Anynom)

Han har varit som vanligt mot mig efter denna utekvällen, vill vara nära o skriver fina saker som vanligt. 

• Anonym (Anynom)

Det var lite rörigt i lådan, allt var som vanligt när jag kom tillbaka samma lakan osv. Jag tänker på om han träffat någon ute och åkt hem till henne Alternativt gett bort den. 

• Anonym (Anynom)

vi brukar ha värktabletter i den lådan därför som jag öppnade den från första början. Sist jag öppnade den lådan var nog för ca 3 veckorsedan o då var alla där. Ingenting som såg konstigt ut, men denna gången var det stökigt.

• Anonym (Oh fan)

Snälla TS, kan vi inte spekulera lite till? 

• Ezmeraldah
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 18:05:11 följande:

Det var lite rörigt i lådan, allt var som vanligt när jag kom tillbaka samma lakan osv. Jag tänker på om han träffat någon ute och åkt hem till henne Alternativt gett bort den. 

Men varför skulle han ta med sig en kondom ut på krogen? Skulle han ha tänkt "bäst att ta ,ed en kondom ifall jag ska vara otrogen"? Mer troligt att han träffat nån på nätet och åkt till henne och tagit med en kondom i så fall.

Brukar han ha kompisar på besök o0ch är kompisarna singlar? 

Om det var rörigt i lådan - kan kondomen ha åkt ut?

Varför träffades ni inte på tre veckor? Behövde du värktabletter båda gångerna du öppnade lådan? 
Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?