Vad blir du orimligt irriterad över?
Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv,
Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.
Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv,
Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.
En sak till som jag hör ofta och stör mig extremt mycket på.
"Man börjar ju tycka...." "man känner väl att..."
Säg:
"JAG börjar ju tycka..." "JAG känner..."
Folk som inte kan gå ut från ett kök utan att lämna precis ALLA skåpluckor vidöppna. Jag blir fullkomligt skogstokig på det.
Såg ett avsnitt med dr phil för ett tag sen. Han intervjuade ett par och kvinnan var nära att ta ut skilsmässa pga att hennes man ALLTID gjorde så. Då berättade dr phil att han är precis likadan och att hans fru fullkomligt avskyr det.
Är detta typiskt män? Varför är det så förbannat svårt att stänga efter man tagit det man behöver???? 

Säg:
Folk som lyssnar på klipp i kollektivtrafiken med högt ljud
Folk som gör om samma misstag om och om igen
När man ska någon stans med glömmer något så man får gå tillbaka och hämta det igen
Jo, jag var nog också ungefär 30 innan jag ens hade funderat på det. Jag fick slå upp, men till slut blir de flesta vuxna och lär sig att det stavas förrän..
Säg:
I vissa fall använder jag uttrycket:
Ja, det kan man ju tycka ...
Innebär att jag misstänker att fler än just jag skulle kunna tycka så.
Om jag personligen är tyckaren så säger jag - jag ...tycker ... känner ...anser o.s.v
Svensk genitiv innebär att man hakar på ett s på substantivet: husets fasad, Götes cykel, cykelns styre, Majas pojkvän osv
Nu har en stor del av befolkningen fått för sig att vi, i likhet med engelskan, har apostrofgenitiv: huset's fasad, Göte's cykel, cykeln's styre, Maja's pojkvän.
Svenska språket har inte apostrofgenitiv!
Svensk genitiv innebär att man hakar på ett s på substantivet: husets fasad, Götes cykel, cykelns styre, Majas pojkvän osv
Nu har en stor del av befolkningen fått för sig att vi, i likhet med engelskan, har apostrofgenitiv: huset's fasad, Göte's cykel, cykeln's styre, Maja's pojkvän.
Svenska språket har inte apostrofgenitiv!