• Anonym (orimligt)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv, 

Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.  

• Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?
  • Anonym (Knubbis)
    Anonym (Öbo) skrev 2025-06-19 14:13:13 följande:
    Dumeter, de jämför sig väl inte med hur folk såg ut förr heller.

Jag minns från barndom de flesta kvinnor 40+ med permanentat hår och rockklänning. Ska jag jämföra mig med dessa, eller med övriga jämnåriga tycker du?

Nej, det är du som kommer med rena dumheter. 

Självklart jämför vi oss med  föregående generationer. Annars hade man ju inte vetat om man ser yngre ut än man är. Och även med yngre generationer, de man ser ut att tillhöra, rent åldersmässigt.

• Anonym (Öbo)
    Anonym (Knubbis) skrev 2025-06-19 14:19:29 följande:

Nej, det är du som kommer med rena dumheter. 

Självklart jämför vi oss med  föregående generationer. Annars hade man ju inte vetat om man ser yngre ut än man är. Och även med yngre generationer, de man ser ut att tillhöra, rent åldersmässigt.

Vi kommer nog inte längre. 
    Din mycket märkliga inställning orkar jag inte dividera mer om.
  • Anonym (Knubbis)
    Anonym (Öbo) skrev 2025-06-19 14:34:33 följande:
    Vill säga precis detsamma om dig och din egen inställning i frågan. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Öbo) skrev 2025-06-19 14:34:33 följande:
    Jag är helt inne på din linje.
    Självklart jömför man med andra personer i sin egen ålder och inte med hur mormor såg när hon var i samma ålder.
  • Anonym (Öbo)
    Anonym (Anna) skrev 2025-06-19 14:40:20 följande:
    Jag är helt inne på din linje.
    Självklart jömför man med andra personer i sin egen ålder och inte med hur mormor såg när hon var i samma ålder.
    Tack, ja det känns ju helt självklart.

Undrar om personen jämför moderna bilar med bilar från 60-talet också.
    "För min bil är sååååååååååååå modern och strömlinjeformad, faaaaaaaaaaaaktiskt"!

Och inte istället jämför bilar av ungefär samma årsmodell så att det blir en logisk jämförelse.
  • Anonym (Knubbis)
    Anonym (Öbo) skrev 2025-06-19 14:43:22 följande:
    Tack, ja det känns ju helt självklart.

Undrar om personen jämför moderna bilar med bilar från 60-talet också.
    "För min bil är sååååååååååååå modern och strömlinjeformad, faaaaaaaaaaaaktiskt"!

Och inte istället jämför bilar av ungefär samma årsmodell så att det blir en logisk jämförelse.

Nej, du har fel, dum jämförelse. Och det är andra människor än en själv som bedömer ens ålder. 

Om en tant sitter i kassan på Systemet och ska bedöma folks ålder så utgår hon troligtvis från hur unga kvinnor såg ut på hennes tid då hon själv var ung. 

Man vet själv om man ser yngre ut än ens riktiga ålder då omgivningen bedömer detta i hög grad.

• Hornper
    Anonym (Volvo) skrev 2025-06-17 07:54:58 följande:

Kvinnor i alla åldrar som aldrig tvättar sin bh 🤢

Alltså ni stinker!   Ni stinker  gammal sur  kiss-tant . Hur mycket ni än dränker er i parfym så för bövelen tvätta din jävla bh nån gång!  🤮 

Är det inte framför allt andra typer av underkläder som tenderar att sprida oönskad odör?
  • Just Precis

Människor som cyklar hur fan de vill, t.ex. alldeles för nära andra, mitt i banan när det uppenbart är två filer, långsamt i vänsterfil, tvärstannar plötsligt, byter fil utan att titta bakår, osv osv. Ibland farligt, ofta irriterande.

Människor som inte är artiga och trevliga mot folk om de inte känner dem. Ni gör livet till en sämre upplevelse.

• Anonym (Hatar allt)
    Anonym (Anna) skrev 2025-06-19 05:30:57 följande:

Ska inte säga att det är mitt största trauma i livet men det var svårt att mista sin gamla mor.
    Hon var 92, men det spelar ingen roll. Hon var min mamma.

Tror du på allvar att man kommer över förlusten av sin mor på "ett par dagar"?

Du irriterar mig.
    Mor/farföräldrar = mormor, morfar, farfar, farmor

Så andas.
  • Virriga Vera
    Anonym (Öbo) skrev 2025-06-19 14:13:13 följande:
    Dumeter, de jämför sig väl inte med hur folk såg ut förr heller.

Jag minns från barndom de flesta kvinnor 40+ med permanentat hår och rockklänning. Ska jag jämföra mig med dessa, eller med övriga jämnåriga tycker du?
    Man jämför sig inte med någon, utan man hör vad andra säger till en.....

Jag tycker att jag ser exakt så gammal ut som jag är, men nästan alla andra drar gärna ifrån 10-20 år...
Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?