• Anonym (orimligt)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv, 

Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.  

• Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?
  • Anonym (Knubbis)
    Anonym (Äckliga lukter) skrev 2025-06-30 07:29:53 följande:
    Så någon som tycker "kärring" är kvinnohat kallar andra kvinnor för horor? Det är verkligen otroligt orimligt.

I övrigt håller jag med om militanta veganer och deras tillvägagångssätt även om jag inte har någon aning om vilka just de här är.
    Skillnaden är att om man säljer sex på O.F. så är man per definition en h*ra. Har inget med nåt kvinnohat att göra. Jag hade reagerat precis likadant om det var två manliga veganextremister som h*rade ut sig på samma sätt. Jag ser ner på frivillig O.F-prostitution, oavsett könet på den som utövar det.
    Så nej, din poäng gick återigen förlorad.

Jag blir orimligt irriterad på folk med gapiga röster. Dålig uppfostran antar jag att det beror på. 
  • Snälla Killen
    Anonym (Surgubbe) skrev 2025-06-22 20:45:49 följande:
    Svårtolkat ... eller mer obegripligt.
    Välkommen till min värld din lilla surgubbe 🙂
    Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen

På tal om surgubbar... De är väldigt irriterande individer som aldrig inser när de har fel och alltid vill ha sista ordet, oavsett rätt eller fel 🙃

Väldigt irriterande folkslag... Men samtidigt lite gulliga 😅

• Anonym (Jovial)
    Anonym (Hänsyn) skrev 2025-06-29 22:35:37 följande:
    Är det någon speciell dialekt som uttalar det så? 
    Ingen aning, min partner brukar ibland säga det enbart för att retas, har sett klots stå stavat på det viset i någon text. Kanske gammelsvenska?
  • Anonym (Jovial)

Aha, kollade precis upp saken, klots är gammelsvenska. Irriterar mig lika mycket när någon säger aderton i stället för arton (18)

• Anonym (Surgubbe)
    Anonym (Jovial) skrev 2025-07-01 15:42:59 följande:

Aha, kollade precis upp saken, klots är gammelsvenska. Irriterar mig lika mycket när någon säger aderton i stället för arton (18)

Aderton används väl enbart när det avser ledamöterna i Svenska Akademien.
    Det är ju ingen som säger sjudderton när de menar 17.
  • Anonym (Jovial)
    Anonym (Surgubbe) skrev 2025-07-01 15:54:08 följande:
    Aderton används väl enbart när det avser ledamöterna i Svenska Akademien.
    Det är ju ingen som säger sjudderton när de menar 17.
    En vän hade en svenskalärare som envisades med att eleverna skulle använda aderton i stället för arton.
  • Anonym (Mat_mat_och_mat)
    Snälla Killen skrev 2025-07-01 01:07:44 följande:

På tal om surgubbar... De är väldigt irriterande individer som aldrig inser när de har fel och alltid vill ha sista ordet, oavsett rätt eller fel 🙃

Väldigt irriterande folkslag... Men samtidigt lite gulliga 😅

Finns en del av dem både på Flashback och här på FL. Men värst är nog surgubbarna som hänger i olika politiska facebook-grupper. Verkligen inrotade i sina inskränkta uppfattningar och benhårda mot att ändra ett uns i sina sätt att tänka.
  • Snälla Killen
    Anonym (Mat_mat_och_mat) skrev 2025-07-01 17:16:52 följande:
    Finns en del av dem både på Flashback och här på FL. Men värst är nog surgubbarna som hänger i olika politiska facebook-grupper. Verkligen inrotade i sina inskränkta uppfattningar och benhårda mot att ändra ett uns i sina sätt att tänka.
    Fruktansvärt!
  • Anonym

Personer som stannar mitt i in/utgångar. Du hindrar andra från att passera. Ta några steg till så att passagen flyter på.
    Och sedan blir de irriterade när de märker att de står i vägen...

Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?