Anonym (Betty) skrev 2025-07-01 08:43:40 följande:
Inget av det du skriver hade jag accepterat. Är hon väldigt ung? Hon låter omogen.
Varför är folk alltid så rädda för att framstå som svartsjuka? Framför allt när partnern faktiskt gör saker där det är rimligt att känna svartsjuka. Om min partner "ankalgade" nig för att vara svartsjuk vid motsvarande händelse så skulle jag inte ha något problem med att svara "ja, men det är väl inte så konstigt, du beter dig oerhört respektlöst och ger mig anledning att vara svartsjuka, respektera mig och vörat förhållande och gör mig trygg så behöver jag inte må dåligt".
Du är för snäll mot henne. Det är bara att sätta ner foten. Jag hade sagt att "det är långt över min gräns att skriva gulligt med ex på alla hjärtans dag (eller nån annan dag heller för den delen), att skiva saker med sexuella undertoner etc, kalla det svartsjuka om du vill men jag kallar det för respekt, fundera hur du vill göra och återkom".
Får du vara med när hon umgås med exet? För det hade jag också krävt att får vara med och lära känna honom. Om han är så viktig för henne borde hon ju vilja att hennes partner också lär känna honom. Och kan man inte umgås med någon av motsatt kön om ens partner är med, ja då är det skumt.
Tack för att du hjälper mig reflektera. Nej hon är nästan 40 år.
Ja man vill ju inte fgramstå som en svartsjuk och kontrollerande, men jag håller med om att man måste få vara svartsjuk i vissa situationer. Men det har använts som skällsord mot mig.
Jag vet att jag är snäll och att jag vill ge stor frihet till min partner, det har satt mig i en svår situation.
Jag har träffat exet två gånger med efter det så har jag inte blivit inbjuden.