• Anonym (Bedragen?)

Otrohet

Var går gänsen för otrohet? Vill gärna höra kvinnors perspektiv!!

Min partner har ett ex som hon nödvändigvis vill ha kontakt med. Sporadisk kontakt sker under åren mellan dem.

-På en alla hjärtans dag skrivs det puss och kram på alla hjärtans dag till varandra
    -Vid ett tillfälle vill de ses och ta ett glas. I samband med det de skämtar de om att de ska ses hela natten (men det skulle nog inte vara så populärt kommer de fram till).
    -Exet skriver till min partner att han skulle gärna vilja ge henne en kram.
    -Exet skriver sent på kvällen/natten till henne kom ner till stan och öla, fast du är inte ensam va?

Min partner hävdar att de bara är bra kompisar och det finns absolut inget annat som pågår. Men jag uppskattar gärna synppunkter från någon mer neutral part.

• Svar på tråden Otrohet
  • Anonym (Bedragen?)
    Anonym (Lämna) skrev 2025-06-30 16:45:36 följande:

Lämna är mitt ända råd. En individ som behöver ha kvar uppmärksamhet från ett ex när man är i en ny relation skriker så mycket att hon har enbart kvar honom ifall det skiter sig med dig. Som en backup. Om hon också va så himla kär i dig skulle detta vara ett icke problem. Men låter inte sitt ex göra såna inviter, ALDRIG! Om man nu är kär. Men lite som ja skrev ovan, hon har kvar honom som en backup för hon faktiskt tycker om honom också samt att det ska inte vara ett problem för henne att bryta med ett ex om hon respekterar att du inte är bekväm och att hon är kär i dig.. hon har väl andra vänner än han?

Tack så mycket för att du svarade mig. Ja jon har andra vänner men inga från den tidsperioden i sitt liv, det är hennes förklaring till att denna relation är så viktig. Det är intressant det du skriver och jag har för några år sedan frågat henne om han är en backup men det tog hon illa vid sig av den frågan.
  • Anonym (Bedragen?)
    Mayjel skrev 2025-06-30 16:55:20 följande:

För mig går gränsen vid sexuella tankar. Sen är det svårt att avgöra om kvinnan i TS har sådana kring sitt ex eller om det bara rör sig om vänskap numera. Hade tagit upp det med personen och frågat.

Tack för att du tog dig tid att svara. Ja, det kan man ju inte veta. Jag har tagit upp detta med henne, kanske inte just om sexuella tankar, men att jag tycker att det känns som han är orimligt viktig för henne och att det känns som de fortfarande har känslor för varandra, men det har inte hon i alla fall. Vad han känner säger hon att hon inte vet och inte kan ta ansvar för.
  • EpicF

Var gränsen för otrohet går eller vad som är otrohet är individuellt. 

Visa anser att det hade varit otrohet i form av själslig/känslosam otrohet att skriva puss och kram i sms/meddelanden på alla hjärtans dag eller alla dagar med sitt ex. 

Andra anser att man är otrogen genom att man fysisk kysst/pussat/kramat en annan eller att man haft sex med en annan. 

• Anonym (Lämna)
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-06-30 16:58:22 följande:
    Tack så mycket för att du svarade mig. Ja jon har andra vänner men inga från den tidsperioden i sitt liv, det är hennes förklaring till att denna relation är så viktig. Det är intressant det du skriver och jag har för några år sedan frågat henne om han är en backup men det tog hon illa vid sig av den frågan.

Att hon ens blir sur över att du frågar om det är ju big red flag. Flyttar fokus från frågan till att skuldbelägga dig om svartsjuka! Har hon ADHD eller annan diagnos som påverkar henne så som sömn koncentration osv?
  • Anonym (Lämna)
    Att hon ens blir sur över att du frågar om det är ju big red flag. Flyttar fokus från frågan till att skuldbelägga dig om svartsjuka! Har hon ADHD eller annan diagnos som påverkar henne så som sömn koncentration osv?
  • Anonym (Granbarr)

Om man inte har något att dölja har man heller inget problem med att bli granskad och har inget behov att gå i försvar  och bli upprörd. En vettig person skulle snarare lyssna och inse sina klavertramp och göra om och göra rätt.

Grava klassiska  röda flaggor för en person som så uppenbart säger "jag skulle aaaaaldrig....xx".   Det är som skriker högst som alltid är den som har saker att dölja.. 

Varför är det så viktigt att deras meddelanden måste ha en sexuell underton?  

• Jimmy75
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-06-30 16:58:22 följande:

Att hon tar illa upp av den frågan och inte förstår rimligheten i att du ställer den är en (av många) varningsflagg enligt mig.

Beklagar din situation som jag tycker är fruktansvärt respektlöst av henne.

• Queen81

Gränsen går där jag och min partner kommit överens om att den går.
    Men jag vill ju såklart inte göra något min partner mår dåligt över.

• Mayjel
    Anonym (Bedragen?) skrev 2025-06-30 17:04:16 följande:

Tack för att du tog dig tid att svara. Ja, det kan man ju inte veta. Jag har tagit upp detta med henne, kanske inte just om sexuella tankar, men att jag tycker att det känns som han är orimligt viktig för henne och att det känns som de fortfarande har känslor för varandra, men det har inte hon i alla fall. Vad han känner säger hon att hon inte vet och inte kan ta ansvar för.
    Du kan ju alltid prova att vara lite mer rak på sak. Kanske berätta om din oro över om det kan finnas nåt mer än bara vänskapskänslor mellan dem.
  • Anonym (Flora)

Känns det fel så är det något som inte är bra med hennes beteende. Jag skulle inte tolerera att någon betedde sig så respektlöst i ett förhållande.

Och tro mig jag har varit o dina kläder, kompromissat med mig själv och tänkt att ?nä det är nog inte så farligt, det är nog jag som är känslig osv. Men det hon gör mot dig är inte schysst.

Framförallt för att hon då och då tvingar in dig i en situation där du känner dig förminskad och inte sedd, och dessutom med hjälp av en sk ?vän?. ??som ger henne en kick o form av små bekräftelse budskao på olika sätt. Det är bara ett annat namn för att
    ?jag sätter handen i den här kakburken ibland när jag känner för det, och struntar i hur det får dig att känna dig?

Jag vill inte låta hård, men du är värd så mycket bättre. Någon som respekterar dig och söker sig till dig och ingen annan för bekräftelse, ömhet och allt det andra.

Jag klev av tåget och det sista jag önskar i mitt nuvarande förhållande (o tack o lov är det så också) - det är någon som i smyg flörtar med andra och försöker få det att låta som något helt naturligt och som dessutom ska ha kakan kvar. Nä ? schaaas👋

Allt gott! 

Svar på tråden Otrohet