• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Anonym (...)
    Monki19 skrev 2025-07-27 16:48:47 följande:

Jag tror du har missat att många av oss i denna gruppen har flertalet missfall bakom oss och här är en trygg grupp för oss att söka stöd i varandra. Du är gravid för första gången - varför hänger du här om du inte klarar av att läsa om våra erfarenheter och våra rädslor? Hoppa ur den här gruppen och njut av din graviditet på ditt sätt som du önskar. Du kan inte säga till oss vad som är rätt eller fel eftersom du uppenbarligen inte känner till vart vi kommer ifrån. 

Läs en bok?😊

Beklagar det ni gått igenom.
    Du har nog missat vad jag försökt säga, handlar inte om att uttrycka sin oro utan det talas på ett sätt som att det måste vara si eller så för annars är något fel osv osv. 

Och du kan inte heller säga till mig och andra vad som är rätt eller fel! Endast jag sagt är att sluta konstatera att det är si eller så och sätta diagnoser på folk. Det är så ni sätter skräck i andra. Lite sympati åt båda håller skadar inte, oavsett vad man gått igenom. Ingen annan än barnmorska och läkare kan säga hur det verkligen ligger till.
  • Anonym (:)
    Anonym (...) skrev 2025-07-27 16:56:09 följande:
    Beklagar det ni gått igenom.
    Du har nog missat vad jag försökt säga, handlar inte om att uttrycka sin oro utan det talas på ett sätt som att det måste vara si eller så för annars är något fel osv osv. 

Och du kan inte heller säga till mig och andra vad som är rätt eller fel! Endast jag sagt är att sluta konstatera att det är si eller så och sätta diagnoser på folk. Det är så ni sätter skräck i andra. Lite sympati åt båda håller skadar inte, oavsett vad man gått igenom. Ingen annan än barnmorska och läkare kan säga hur det verkligen ligger till.
    Fast jag har inte sett ett enda exempel på det. Jag läste tio sidor back nu och inte en enda gång är det någon som påstår att det måste vara på ett visst sätt eller diagnostiserar någon annan 🙄
  • Anonym (...)
    Anonym (:) skrev 2025-07-27 16:57:51 följande:
    Fast jag har inte sett ett enda exempel på det. Jag läste tio sidor back nu och inte en enda gång är det någon som påstår att det måste vara på ett visst sätt eller diagnostiserar någon annan 🙄
    Jo om du läser mellan raderna. En har även skrivit något i stil med "vill inte skrämmas men när jag hade missfall" var det så typ osv osv. För mig är det att sätta diagnos och skrämma folk. I sådan situation hänvisar man personen till läkare. Som redan påpekat så är alla graviditeter och kroppar olika.
  • Monki19

Du får nog vara lite mer specifik än så för att läsa mellan raderna faller enbart på dig själv eftersom du på så vis menar på att det är en tolkningsfråga😊  Jag tror inte den här gruppen är något för dig to be honest, bara lämna och sluta fortsätta skriv

• Anonym (:)
    Anonym (...) skrev 2025-07-27 17:01:06 följande:
    Jo om du läser mellan raderna. En har även skrivit något i stil med "vill inte skrämmas men när jag hade missfall" var det så typ osv osv. För mig är det att sätta diagnos och skrämma folk. I sådan situation hänvisar man personen till läkare. Som redan påpekat så är alla graviditeter och kroppar olika.

Jag har inte sett något sånt och denna bf tråden sticker inte på något sätt ut från andra bf trådar. 

Det går läsa ut vad som helst ur vad som helst om man nu vill. Och skulle någon formulera sig tokigt så menar de givetsvis inget illa. 

• Evylin

Men oj ! 
    Jag är bara inne här och läser lite då och då pga att jag själv kämpar med oro efter ett tidigare MA och tycker att det ibland känns värre att läsa om andras erfarenheter, så jag har då valt att inte läsa här inne när jag tycker att det känns jobbigt. 

Så nu när jag går in för att läsa ikapp och ser vad som skrivs blir jag helt mållös. Så lite förståelse för varandra och tillochmed någon som önskar att personer som är oroliga ska drabbas av det de oroas av ? Såklart ska inte diagnoser ställas på varandra, det är en självklarhet samtidigt som personliga erfarenheter behöver kunna få delas i ett sådant här forum. Försök att visa lite förståelse för varandra istället för att gå till attack, det är extremt sällan någon menar något illa med att dela med sig. 
    Är det någon som mår dåligt av att vara här inne och läsa, är det helt okej att göra som jag och ta en paus ibland eller läma helt, gör det du själv mår bäst av. ❤️ 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸