Bf Mars 2026 🌸
Hej,
Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗
Hej,
Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗
Hej alla
Hoppas det går bra.
Får man missfall av att lyfta ? Jag jobbar inom ett yrke där man lyfter, nu har jag fått lyfta mycket mindre men lyfter ju fortfarande. Innebär det att jag kommer få missfall?
Hej alla
Hoppas det går bra.
Får man missfall av att lyfta ? Jag jobbar inom ett yrke där man lyfter, nu har jag fått lyfta mycket mindre men lyfter ju fortfarande. Innebär det att jag kommer få missfall?
Alltså det syns så tydligt att jag är gravid redan, förstår inte hur det ska gå att dölja det här i sex veckor till?! Jag ser ut som en stoppad korv i alla mina jeans och brukar ha mycket ribbade klänningar eller kjolar men magen är som en liten boll som sticker fram i allt.
Minns att jag körde mycket lösa skjortor i min förra graviditet, men det är för varmt nu.
Hur är det för er andra?
Någon mer som har ultraljud snart igen? Är så nervös igen, har ultraljud på tisdag (är då i vecka 9+4).
Någon mer som har ultraljud snart igen? Är så nervös igen, har ultraljud på tisdag (är då i vecka 9+4).
Hej alla
Läste lite längre bak i tråden och många här inne verkar tro att man måste ha en massa symptom för att vara försäkrade om att allt står rätt till. Vissq verkar även tro att man måste må dåligt hela tiden. Finns ju kvinnor som mår otroligt bra men ändå lyckats föda hälsosamma barn. Jag var naiv nog att tro att jag också måste ha de symptomen, men har nu bestämt mig för att sluta läsa de kommentarerna då de inte skrivs på ett sätt som tyder på individuella symptom utan ni sätter skräck i andra kvinnor. Speciellt i oss som väntar vårt första barn och inte kan så mycket.
Vi kan väl komma överrens om att vi alla är individuella och ingen graviditet är sig lik. Finns kvinnor som inte har symptom alls i början utan får de mycket senare. En graviditet är trots allt inte en sjukdom så man ska må dåligt hela tiden.
Ta hand om er och tänk på hur ni uttrycker er.
Hej alla
Läste lite längre bak i tråden och många här inne verkar tro att man måste ha en massa symptom för att vara försäkrade om att allt står rätt till. Vissq verkar även tro att man måste må dåligt hela tiden. Finns ju kvinnor som mår otroligt bra men ändå lyckats föda hälsosamma barn. Jag var naiv nog att tro att jag också måste ha de symptomen, men har nu bestämt mig för att sluta läsa de kommentarerna då de inte skrivs på ett sätt som tyder på individuella symptom utan ni sätter skräck i andra kvinnor. Speciellt i oss som väntar vårt första barn och inte kan så mycket.
Vi kan väl komma överrens om att vi alla är individuella och ingen graviditet är sig lik. Finns kvinnor som inte har symptom alls i början utan får de mycket senare. En graviditet är trots allt inte en sjukdom så man ska må dåligt hela tiden.
Min uppfattning är att det är precis det vi alla skriver hela tiden. Att varje graviditet ser olika ut och att man inte måste ha symptom för att det ska vara en hälsosam graviditet.
Nu kan jag bara prata för min egen del men med både två missfall i bagaget och att jag nu är gravid utan några större symptom gör det svårt att tro på graviditeten. Det är en oro jag hanterar så gott jag kan och som jag såklart har skrivit om i den här tråden för att bolla med er andra.
Jag är övertygad om att ingen här i gruppen skriver i syfte att oroa eller ?sätta skräck i? någon annan. Kom också ihåg att det är helt frivilligt att befinna sig i det här forumet. Mår du inte själv bra av att vara här går det ju att vända sig någon annanstans.
Hej alla