• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • ElsaCross

Grattis till lyckat VUL!! ❤️ 

En fråga: är det fler här inne som inte har planerat att göra ett tidigt vul, utan kommer vänta till första ultraljudet efter vecka 12? Hur går era tankar/känslor?

Jag har endometrios, svårt att få barn och lätt för missfall så förra gången fick jag två tidiga vul. Men den här graviditeten bor jag i Örebro och här har jag inte blivit erbjuden samma, tkr privat är så dyrt? Hur har ni som fått tidigt vul gjort? Jag försöker landa i att vänta till efter vecka 12, försöker tänka att det ju är normen och att jag borde klara det också, men samtidigt lite skraj. ❤️

• Siripiri
    Monki19 skrev 2025-07-24 09:54:05 följande:

Nu har vi gjort vårt första ultraljud och det var bra! Tickande hjärta, allt såg bra ut och vi blev framflyttade en dag (7+5). Sån lättnad!!❤️

Skönt! 🥰

Hade återbesök för cellförändringar idag, vilket såg bra ut ut, behövde inte knipsa något 🙏🏼 Sen gjorde vi ett VUL och det visade 8+1 med tickande hjärta 😭😭 Gick inte att stoppa tårarna♥️ Nu känns allt mycket mer verkligt! läkaren sade att risken för missfall nu har sjunkit mycket, så får lite på de 🙏🏼 
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-07-24 10:06:40 följande:
    Skönt! 🥰

Hade återbesök för cellförändringar idag, vilket såg bra ut ut, behövde inte knipsa något 🙏🏼 Sen gjorde vi ett VUL och det visade 8+1 med tickande hjärta 😭😭 Gick inte att stoppa tårarna♥️ Nu känns allt mycket mer verkligt! läkaren sade att risken för missfall nu har sjunkit mycket, så får lite på de 🙏🏼 
    Åh sån lycka!! Så glad för er skull 🌼💛 Den här gången är det er tur 🥰

Följer denna tråd lite, ni är så många här som man följt åt i bim-grupperna att det är så fint att få fortsätta följa en stund. Så glad för alla er 💛
  • Ellakram
    Skönt! 🥰

Är det inte vid vecka 12 man brukar säga att det minskar drastiskt? Kan ha fel. Sen är det inte ett foster förrän i vecka 10, nu är det bara ett embryo. 😅😅
  • Monki19
    Skönt! 🥰

Grattis! Det blev en del tårar här med 😅😭😭💕
  • Anonym (:)
    Ellakram skrev 2025-07-24 11:34:30 följande:
    Är det inte vid vecka 12 man brukar säga att det minskar drastiskt? Kan ha fel. Sen är det inte ett foster förrän i vecka 10, nu är det bara ett embryo. 😅😅
    Vid ett ultraljud med hjärtslag i 8 hela veckor minskar risken till nivåer jämfört med 12 veckor utan ultraljud. Det är bara någon procent risk kvar efter 8 hela veckors fint ultraljud 🤗❤️
  • Siripiri
    Ellakram skrev 2025-07-24 11:34:30 följande:
    Jo Det är väl då det är ännu mer säkert, men just procentuellt om man jämför vecka 8 mot vecka 6 tex, så är det i positivt dager. Men snällt av dig att dra på stämningen! Jag lyssnar bara på vad läkaren och att det är lille hallonet hade vuxit precis som det skulle. 🙏🏼 
    Vallmo93 skrev 2025-07-24 11:13:23 följande:
    Åh sån lycka!! Så glad för er skull 🌼💛 Den här gången är det er tur 🥰

Följer denna tråd lite, ni är så många här som man följt åt i bim-grupperna att det är så fint att få fortsätta följa en stund. Så glad för alla er 💛

Tack fina du! 🥰 Jag tror faktiskt mycket mer på de nu! ♥️ 

Gullig du! Jag hänger ju med i BIM-trådarna med, man kan ju inte låta bli 🥰

Monki19 skrev 2025-07-24 11:38:35 följande:
    Grattis! Det blev en del tårar här med 😅😭😭💕

Förstår helt 🥹???????? 

• Anonym (nliseso)
    ElsaCross skrev 2025-07-24 10:03:56 följande:

Grattis till lyckat VUL!! ❤️ 

En fråga: är det fler här inne som inte har planerat att göra ett tidigt vul, utan kommer vänta till första ultraljudet efter vecka 12? Hur går era tankar/känslor?

Jag har endometrios, svårt att få barn och lätt för missfall så förra gången fick jag två tidiga vul. Men den här graviditeten bor jag i Örebro och här har jag inte blivit erbjuden samma, tkr privat är så dyrt? Hur har ni som fått tidigt vul gjort? Jag försöker landa i att vänta till efter vecka 12, försöker tänka att det ju är normen och att jag borde klara det också, men samtidigt lite skraj. ❤️

Jag har inte heller ultraljud förrens i vecka 12. Så det är 3 veckor dit.. Tycker väntan dit är väldigt lång men man får försöka landa i det och lita på kroppen. Svårt efter missfall? Ja, skitsvårt! Men man får längta och hoppas❤️ 
  • ElsaCross
    Anonym (nliseso) skrev 2025-07-24 16:13:41 följande:
    Jag har inte heller ultraljud förrens i vecka 12. Så det är 3 veckor dit.. Tycker väntan dit är väldigt lång men man får försöka landa i det och lita på kroppen. Svårt efter missfall? Ja, skitsvårt! Men man får längta och hoppas❤️ 
    Tack för ditt svar, och vilken fin inställning. 
    Ser fram emot att höra hur det går om tre veckor, mitt är cirka 7 veckor bort, så har en del tålamod att se fram emot hehe ❤️
  • lunyum

I morse (5+1) tog jag ett nytt test för första gången på fem dagar för att se om det hade blivit starkare men fick i stället ett negativt test. Såg lite första tecken på blödning nu. Det verkar alltså sluta med missfall för mig den här gången </3 

Svar på tråden Bf Mars 2026 &#x1F338;