Bf Mars 2026 🌸
Hej,
Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗
Hej,
Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗
Symtomen går fortfarande upp och ner på dagarna, men är det någon som upplever att man får lite mer illamående när man vilar och ligger ner? Om vi hittar på saker tycker jag det inte känns alls 😊
Symtomen går fortfarande upp och ner på dagarna, men är det någon som upplever att man får lite mer illamående när man vilar och ligger ner? Om vi hittar på saker tycker jag det inte känns alls 😊
Jag har samma, våra hundpromenader om dagarna gör susen 😊 har dock svårt att tycka det innan för mår så dåligt då och är så trött, men min sambo drar med mig ut och så blir det bättre nästan direkt!
Nu är jag väldigt orolig. Är det normalt att inte se hjärtslag på ultraljud i v5+5 ? Läkaren sade då på plats att allt ser normalt ut men i journalen läste jag att inga tydliga hjärtslag syns. Är det tidigt?
Nu är jag väldigt orolig. Är det normalt att inte se hjärtslag på ultraljud i v5+5 ? Läkaren sade då på plats att allt ser normalt ut men i journalen läste jag att inga tydliga hjärtslag syns. Är det tidigt?
Hej alla fina,
Jag läser att det är många som kämpar med oro just nu, vilket är helt normalt eftersom vi bär på hela livet.
Jag har en idé om att de som vill och orkar kanske kan dela sina bästa tips eller tankar som ni använder er utav för att minska oron. Något ni hört någon gång som hjälpt, eller en specifik metod ni hittat som funkat?
För mig är det här min andra graviditet och jag upplever att jag är mycket lugnare den här gången, även om oron såklart är där då och då. För mig har det hjälpt att skapa temaveckor, så att jag kan fira varje vecka av graviditeten och känna glädje. Försöker fylla på med all typ utav glädje nu, så att jag OM det skulle hända något, har fått uppleva den här graviditeten ur ett positivt ljus också, så får jag ta sorgen sen i sådant fall.
All värme till er alla som kämpar med tankarna. ❤️
Vilken himla bra idé!
Det var någon annan som skrev något liknande för någon dag sedan men för mig underlättar det att tänka att ?just nu är jag gravid?. När tankarna börjar spåra iväg eller när oron tar över kan man liksom landa i att just nu, oavsett symptom eller annan oro, är jag faktiskt gravid och kroppen gör vad den precis vad den kan och ska.
Jag gillar också den där metoden med att skjuta upp oron till ett specifikt tillfälle och under en begränsad tid det har fungerat bra för mig i andra situationer så kanske ska börja med det nu igen.
Vi får göra vårt bästa för att inte ätas upp av oron, den gör oss ingenting gott ♥️
Hej alla fina,
Jag läser att det är många som kämpar med oro just nu, vilket är helt normalt eftersom vi bär på hela livet.
Jag har en idé om att de som vill och orkar kanske kan dela sina bästa tips eller tankar som ni använder er utav för att minska oron. Något ni hört någon gång som hjälpt, eller en specifik metod ni hittat som funkat?
För mig är det här min andra graviditet och jag upplever att jag är mycket lugnare den här gången, även om oron såklart är där då och då. För mig har det hjälpt att skapa temaveckor, så att jag kan fira varje vecka av graviditeten och känna glädje. Försöker fylla på med all typ utav glädje nu, så att jag OM det skulle hända något, har fått uppleva den här graviditeten ur ett positivt ljus också, så får jag ta sorgen sen i sådant fall.
All värme till er alla som kämpar med tankarna. ❤️
Vilken fin idé ❤️
Jag tycker det är svårt, men jag försöker tänka på allt som är positivt mer än det jag är orolig för. Jag försöker njuta av hur lycklig jag är över positivt test, om ett missfall skulle ske så har jag haft en lycklig tid tills dess iallafall. Istället för missfall + bara orolig tid innan.
Jag passar också på att njuta av vissa saker som har blivit bättre sen jag plussade. Till exempel sover jag bättre än någonsin på nätterna, länge och djupt. Tidigare har jag alltid vaknat av ryggont under natten och speciellt på morgonen men det gör jag inte numera. Tänker att hormonerna kanske hjälper till att mjuka upp leder och muskler? (jag vet nämligen sen innan att smärtan är muskulär)
Jag njuter också av att ha blivit av med ?sol-FOMO?. behöver jag vila inne en solig dag så gör jag det utan dåligt samvete, vanligtvis blir jag jättestressad av att ?missa? fina dagar.
I övrigt typ göra saker, promenera, fixa i trädgården, läsa böcker, hälsa på nära och kära. Fokusera på arbetet för er som jobbar. Få tankarna på annat.
Försöker helt enkelt fokusera på andra positiva saker, upplever då att dagarna går fortare och för varje dag så minskar risken. Ungefär så ❤️
Vilka fina & kloka svar på min tidigare förfrågan om att dela sina positiva tankeknep, inspirerande att läsa! ❤️
Jag köpte en liten fin dagbok idag där jag ska skriva varje vecka till bebisen, både korta uppdateringar om graviditeten men även ett brev då och då med tankar & känslor. Fick det som tips för att börja fira graviditet redan i ett tidigt skede.
Ett annat tips som min väninna gjorde var att hon skrev ett brev till sig själv, sedan bad hon en nära vän att posta detta brev i slutet av graviditeten. Hon hade hunnit glömma brevet och blev helt paff när det damp ner i lådan. Där hade hon skrivit peppande ord inför förlossningen från sig själv som gravid i den ovissa tiden som tidigt gravid. Tyckte det var en fin idé jag ville dela ❤️