• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Rumpetrollet
    Granen123 skrev 2025-09-01 07:41:16 följande:

Hoppar in här i september-tråden. Plussade den 1 augusti som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Opererade bort min vänstra äggledare för snart 3 veckor sedan. Fick positivt på ägglossningstestet igår. Vi har valt att börja försöka direkt, har inte några större förhoppningar om att det ska gå så snabbt dock.. Tog flera år att få vår första. Är även livrädd att få ytterligare ett X. Men i och med svårigheterna att få vår första och min ålder gör att jag inte vill vänta med att börja försöka. Fick ett oerhört fint stöd i förra tråden när mitt X uppdagades. Känner att jag vill hänga med vidare i höstens trådar och se hur det går för alla och uppdatera hur det går för oss ❤️

Fint att se dig tillbaka! ☺️ Låter ändå som att din kropp har återhämtat sig snabbt trots allt. Förstår att oron finns där. Är som att hoppa rakt ut på djupt mörkt vatten, så mycket man inte kan kontrollera och veta. Men håller tummarna för en snabbare process den här gången än till ditt första barn! 
  • Anonym (Lillrömpa)

Nu kom mensen, så har gråtit en sväng. Vad svårt det ska vara😭 Nu ska jag mysa med barnen & tänka på lite annat fram tills nästa ägglossning, hoppar över i oktober gruppen när det är dags igen 🌼 lycka till ni som är kvar!!

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9 ➖
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Lunyum - 29/9
  • CraigBob
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-09-01 08:55:48 följande:
    Har inte heller några direkta symptom, lite ömma bröst till & från men det kan ju även betyda mens. Inget plus för mig i morse, vilket gjorde mig ledsen 😢 Men mensen håller sig borta också så antar att det är ett gott tecken. Antingen så har inte kroppen producerat tillräckligt med HCG eller så tog det sig inte denna månad heller 💔 & andra sidan så provadd jag köpa NC graviditetstest och har aldrig provat dom tidigare, så vet inte hur känsliga dem är? I vart fall, lycka till & hoppas du får ditt plus & jag med snart 🥰

Såg ditt senaste inlägg om mensen, känner med dig! 💔 Jag testade negativt i morse så inväntar nu mensen imorgon. Känns så j*kla tråkigt. När man väl börjat tänka att man vill ha bebis så går det liksom inte att släppa och man blir så besviken när det inte sker. 

Har inte sett vad NC graviditetstest har för känslighet men jag valde Testlagrets för att de kan mäta så lågt som 10 mlU/ml hcg medan vanliga känner av lägst 25 mlU/ml hcg.

Ska också försöka tänka på annat framåt. Vi har precis startat processen för att sälja vår lägenhet så har en mäklare som kommer och ska titta på den imorgon. Hoppas att det kan få ens hjärna att tänka på annat! 

Lycka till nästa cykel och håller tummarna för alla här! ❤️

• Neksta

Har denna cykel börjat kolla temp varje morgon. Någon med mer erfarenhet som kan hjälpa mig tolka denna kurva?🙈

• Anonym (anonym2026)
    Neksta skrev 2025-09-01 12:34:00 följande:

Har denna cykel börjat kolla temp varje morgon. Någon med mer erfarenhet som kan hjälpa mig tolka denna kurva?🙈

Ser ut som att du har gott om progesteron för att stödja en eventuell graviditet :) dock för tidigt att avgöra och kan temperaturen kan variera utan att det är något dåligt, det viktigaste är att tempen förblir hög efter bim.
  • Neksta
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-01 12:45:02 följande:
    Ser ut som att du har gott om progesteron för att stödja en eventuell graviditet :) dock för tidigt att avgöra och kan temperaturen kan variera utan att det är något dåligt, det viktigaste är att tempen förblir hög efter bim.
    Spännande, tack!🥰
  • Annasandra

Hej!! Hoppar in i tråden, vet inte exakt när BIM är, jag tog ut min pstav 21/8 och har ägglossning i skrivande stund! Så borde vara kring 14/9. Två barn sedan tidigare, gav upp ett tredje barn tätt p.g.a utomkveds och missfall och satte därför in pstav förra året för att stressa ner, men nu är vi igång igen och hoppas hoppas! Första försöket nu kan man då säga 

• Annasandra

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Lunyum - 29/9
  • Nanathalie

CD9 och blinkande gubbe 😭 så glad. Verkar som om kroppen faktiskt kommer ägglossa lika tidigt som förra cykeln och det känns som en sån vinst när cykeln kortats ner 7 hela dagar. Snart kan jag peta in ett bim-datum även för denna cykel.💛 kan septemberbebis (mitt ma) bli till septemberplus? Vi får väl se..

• Tjej90sve

Hej
    Jag fick aldrig någon mens i augusti. Har bokat in en tid till gyn och fick först flera månaders väntetid sen tog det bara någon dag så fick jag en tid via avbokning. Min mens är typ 2 veckor sen så ska kolla upp vad det kan handla om. PCOS? 

Hoppas få göra ett vaginalt ultraljud

Svar på tråden BIM september 2025