• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Anonym (Lily96)
    Lovve123 skrev 2025-08-27 11:28:32 följande:

Det digitala visade: GRAVID!
    Kan inte fatta det! Hoppas hoppas det går vägen nu! Fick missfall i maj så vågar inte vara för glad än men just nu är jag gravid!!!

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Lunyum - 29/9
    Stort grattis Lovve123! 🥰 Så glad för er skull och håller verkligen tummarna att allt går vägen denna gång🍀
  • Anonym (Tredje)

Har någon här dov-molande värk under nästan hela mens cykeln?
    Märker att jag känner av detta en vecka innan äl och det håller på till nästa mens. Har haft det några cykler och vet inte om det är vanligt? 
    Har tid till fertilitetskliniken på tisdag.

• Anonym (anonym2026)

Min nuvarande cykel har jag haft molvärk som kommer och går under mens, kring ägglossning och nu efter ägglossning. Har dock bara varit utan preventivmedel detta året och haft totalt tre-fyra cykler. Det är först efter MA jag har känt av allt som händer i kroppen. I mitt fall beror det antagligen på att kroppen återhämtar sig. Om du inte har erfarenhet av mf/ma skulle det kunna vara hormonell obalans - men kan säkert vara vanligt också...

Anonym (Tredje) skrev 2025-08-27 20:00:57 följande:

Har någon här dov-molande värk under nästan hela mens cykeln?
    Märker att jag känner av detta en vecka innan äl och det håller på till nästa mens. Har haft det några cykler och vet inte om det är vanligt? 
    Har tid till fertilitetskliniken på tisdag.

• Blomman1997
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 -7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Lunyum - 29/9
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-27 20:21:14 följande:

Min nuvarande cykel har jag haft molvärk som kommer och går under mens, kring ägglossning och nu efter ägglossning. Har dock bara varit utan preventivmedel detta året och haft totalt tre-fyra cykler. Det är först efter MA jag har känt av allt som händer i kroppen. I mitt fall beror det antagligen på att kroppen återhämtar sig. Om du inte har erfarenhet av mf/ma skulle det kunna vara hormonell obalans - men kan säkert vara vanligt också...

Haft två MA det senaste året och ett kemiskt i februari. Hade några månader med otroligt mkt mens men de senaste två månaderna har den återgått till hur det var tidigare så jag hoppas kroppen kommit tillbaka nu 😅
  • Mololo

Min app säger ägglossning i morgon (tempar inte) och tog ett positivt äl-test kl 06 i morse..
    Vi har fått till det både igårkväll och ikväll. Borde man maxa på att köra i morgon också? Eller kan det räcka ändå? Vet inte om jag pallar tre dager på rad haha, blir så mycket schemalagd  ?bebisfabrik? till slut? :)))

• Anonym (anonym2026)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-27 22:54:19 följande:
    Haft två MA det senaste året och ett kemiskt i februari. Hade några månader med otroligt mkt mens men de senaste två månaderna har den återgått till hur det var tidigare så jag hoppas kroppen kommit tillbaka nu 😅
    Kroppen är nog på god väg om inte annat :) men det kan ju ta några månader tyvärr. Lycka till på kliniken!
  • Anonym (anonym2026)
    Mololo skrev 2025-08-27 23:06:53 följande:

Min app säger ägglossning i morgon (tempar inte) och tog ett positivt äl-test kl 06 i morse..
    Vi har fått till det både igårkväll och ikväll. Borde man maxa på att köra i morgon också? Eller kan det räcka ändå? Vet inte om jag pallar tre dager på rad haha, blir så mycket schemalagd  ?bebisfabrik? till slut? :)))

Simmarna kan leva i upp till 5 dagar så förutsatt att ägglossning sker inom de närmsta 48 timmarna bör det finnas några som är redo att befrukta ägget :)
  • Juliflicka

Använder någon clearblues fertilitetsmonitor? 

Jag fick negativt idag med så jag tror inte det tog sig, och funderar på en monitor för att spåra nästa ÄL noggrant. Jag har testat clearblue advanced många gånger men jag får en smiley lite titt som tätt så jag vet inte.. 

• Elisand
    Juliflicka skrev 2025-08-28 06:31:54 följande:

Använder någon clearblues fertilitetsmonitor? 

Jag fick negativt idag med så jag tror inte det tog sig, och funderar på en monitor för att spåra nästa ÄL noggrant. Jag har testat clearblue advanced många gånger men jag får en smiley lite titt som tätt så jag vet inte.. 

Det allra bästa för att bekräfta när ägglossning sker/om det skett är att tempa bbt som jag förstått det. Sen jag började med det känns det så mycket lugnare för nu vet jag exakt hur många lutealdagar jag brukar ha och jag vet när vi kan sluta ha sex för ?måstets? skull utan att behöva fundera på ifall att. Använder appen fertility friend och lägger in tempen där så analyserar den åt en så man måste inte va proffs liksom. Har inte använt monitorn, men känns som mer värt att investera i en bbt-termometer istället! 🙏🏻 Sen att kombinera med vanliga äl-tester så är man all set haha
Svar på tråden BIM september 2025