• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Anonym (anonym2026)
    Nanathalie skrev 2025-08-31 08:53:18 följande:
    Hej!
    Dela gärna med dig av din graf så ska jag försöka hjälpa dig.

Min temp går inte alltid ner som en djupdykning när mensen kommer utan successivt under några dagar och landar sedan under cl. Men jag tar gärna en titt på din graf 😊
    Tack, vad snäll du är! Min temp har gått ner till ca 36,2 dagen innan mens (har dock bara två cykler att jämföra med då jag gick på preventivmedel innan dess).

Ändrade min blödning till mens vilket gör att NC flyttat ägglossningen. Innan var den bekräftad på CD12, och det sammanfaller mycket bättre med andra kroppsliga symtom under de dagarna. Blödningen började med brun flytning och har övergått till mer och mer blod, så eventuellt skulle jag kunna ha loggat mensen tidigare... Samtidigt får man ju ha med i beräkningen att min kropp fortfarande återställer sig från MA:t så inte konstigt att kroppen är i obalans. Hade dock förväntat mig en liten sänkning idag istället för svag höjning.

• Juliflicka

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Lunyum - 29/9
  • Nanathalie
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-31 09:17:05 följande:
    Tack, vad snäll du är! Min temp har gått ner till ca 36,2 dagen innan mens (har dock bara två cykler att jämföra med då jag gick på preventivmedel innan dess).

Ändrade min blödning till mens vilket gör att NC flyttat ägglossningen. Innan var den bekräftad på CD12, och det sammanfaller mycket bättre med andra kroppsliga symtom under de dagarna. Blödningen började med brun flytning och har övergått till mer och mer blod, så eventuellt skulle jag kunna ha loggat mensen tidigare... Samtidigt får man ju ha med i beräkningen att min kropp fortfarande återställer sig från MA:t så inte konstigt att kroppen är i obalans. Hade dock förväntat mig en liten sänkning idag istället för svag höjning.
    Ja, jag förstår vad du menar. Gissningsvis behöver kroppen lite extra tid på sig att ställa om efter ditt MA. Jag har själv en lite märklig temp denna cykel (är också på/ovanför cl sedan mensen kom, cd8 nu.) Bifogar min graf för jämförelse. Aldrig hänt förr, har inget MA i närtid stt koppla det till. Tror bara kroppen av någon anledning är annorlunda i bbt och antar att min cl kommer öka om tempen ökar till en normal nivå vid en ägglossning. Kvinnokroppen är ju bra komplicerad trots allt. 

• Anonym (Elly)

Vi försöker med vårt andra barn. Har precis slutat med p-piller. Tar inga ägglossningstest, går på känsla Och följer via appen flo.

Har haft lätt ägglossnings känsla sedan i onsdags. Idag söndag haft ganska rejäl. Tror jag har ägglossning imorgon eller idag och ska ha enligt appen imorgon.

Hade sex i torsdag, alltså 4-5 dagar innan beräknad ägglossning. Så min BIM dag blir 16/9. 

• Lovishumlan

Det känns som att den här cykeln aldrig ska sluta i en ägglossning. När jag blev gravid förra gången så var det med ägglossning på dag 26, tror jag. Nu är jag på dag 30. Igår såg RFSUs ut som översta bilden och idag, 24h senare ser det ut som den undre bilden. Kan det bli en ägglossning snart tror ni? Tempen har inte ändrats, håller mig kring 36,1. Har ni erfarenhet hur ägglossningstest ter sig i cykler där det inte blev någon ägglossning? och när går man liksom in i lutealsfasen då? Märker man då att tempen ändras på något sätt, eller mensen bara kommer? 

• CraigBob
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-08-31 06:36:45 följande:

negativt gravtest 14 dagar efter bekräftad ÄL, mensen håller sig borta än så länge så lever på hoppet att ägget släppte senare & att det efterlängtade plusset kommer imorgon 🙏🏼 Första graviditeten plussade jag svagt 15 dagar efter bekräftad äl & med andra graviditeten plussade jag svagt 14 dagar efter bekräftad äl, så än är inte hoppet ute. hur går det för er andra?🌼

BIM närmar sig med stormsteg (2/9) och jag känner mig lite nedstämd. Har inga symptom på varken mens eller graviditet förutom fortsatta fertila flytningar och kan inte minnas om jag alltid har det så eller om det är nytt? Testade negativt tidigare i veckan med Testlagrets testa tidigt men det kan ju så klart vara för tidigt ändå. Tänkte ta ett nytt test imorgon BIM -1.

Håller tummarna för fina plus för oss imorgon! Hjärta

• Anonym (Tredje)

Äl+3 (tror jag) här. På tisdag är vårt första möte med fertilitetskliniken så kanske vi får lite svar på varför det aldrig tar sig för oss. 

Försöker ta reda på vilka prover de kan tänkas ta och om dom redan då kan sätta in mig på typ trombyl/progesteron el liknande beroende på hur provsvaren ser ut 

• Granen123

Hoppar in här i september-tråden. Plussade den 1 augusti som visade sig vara ett utomkvedshavandeskap. Opererade bort min vänstra äggledare för snart 3 veckor sedan. Fick positivt på ägglossningstestet igår. Vi har valt att börja försöka direkt, har inte några större förhoppningar om att det ska gå så snabbt dock.. Tog flera år att få vår första. Är även livrädd att få ytterligare ett X. Men i och med svårigheterna att få vår första och min ålder gör att jag inte vill vänta med att börja försöka. Fick ett oerhört fint stöd i förra tråden när mitt X uppdagades. Känner att jag vill hänga med vidare i höstens trådar och se hur det går för alla och uppdatera hur det går för oss ❤️

• Anonym (Lillrömpa)
    CraigBob skrev 2025-08-31 22:21:07 följande:

BIM närmar sig med stormsteg (2/9) och jag känner mig lite nedstämd. Har inga symptom på varken mens eller graviditet förutom fortsatta fertila flytningar och kan inte minnas om jag alltid har det så eller om det är nytt? Testade negativt tidigare i veckan med Testlagrets testa tidigt men det kan ju så klart vara för tidigt ändå. Tänkte ta ett nytt test imorgon BIM -1.

Håller tummarna för fina plus för oss imorgon! Hjärta

Har inte heller några direkta symptom, lite ömma bröst till & från men det kan ju även betyda mens. Inget plus för mig i morse, vilket gjorde mig ledsen 😢 Men mensen håller sig borta också så antar att det är ett gott tecken. Antingen så har inte kroppen producerat tillräckligt med HCG eller så tog det sig inte denna månad heller 💔 & andra sidan så provadd jag köpa NC graviditetstest och har aldrig provat dom tidigare, så vet inte hur känsliga dem är? I vart fall, lycka till & hoppas du får ditt plus & jag med snart 🥰
  • Anonym (Ardna)

Så ledsen att läsa det 💔 Kanske kan det vara värt att söka en tid till gyn direkt angående kort lutealfas så kanske du kan få testa några cykler med progesteron i väntan på utredning (som troligen kommer leda till väntan på ivf, det gör de flesta). Jag blev ju heller inte gravid på länge med vår första och hade låga värden 7dpo. Det kan ju visst ha varit en slump att jag blev gravid med andra efter bara några månader med progestero, men jag tror inte min slemhinna var tillräckligt bäddad för ägg att fästa så lätt i pga lågt progesteron. Nu gick jag privat inför andra barnet och fick betala 2000 för läkarbesöket men fick mitt progesteron direkt när jag sa att min lutealfas var kort och provssvaren från tidigare utredningar. 

Håller tummarna att ni snart får komma i mål ❤️

Elisand skrev 2025-08-30 21:21:44 följande:
    Jag antar det.. Men vet inte säkert. 
    Åh, konstigt. Kroppen beter sig ju underligt ibland. Kramar! <3

Nu har mensen iaf kommit igång rejält. Hinner med en till bim i september nu när den kom så tidigt, så lägger in mig på nytt i listan. Försök nummer 14 för oss. Vi ska höra av oss till gyn om fertilitetsutredning nu så får vi se vad det blir av det.

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9