• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Valentines

Är inne på min första riktiga cykel efter min MA och är nu på dag 12 så hoppas att min ägglossning kommer efter helgen. Har dock åkt på en förkylning så min temp har varit missvisande ett par dagar nu.

Fick även en konstig mellanblödning igår, har aldrig hänt mig innan. Någon annan som haft konstiga cykler efter missfall? 

• Aisof
    Elisand skrev 2025-08-30 09:33:28 följande:
    Åh, så tuff, förstår att du känner dig knäckt! ❤️ Hoppas du kan ta hand om dig själv lite extra idag. 
    Nu är jag nästan 100% säker på att mensen kommer imorgon. Tempen sjunkit ännu mer precis som vanligt. Och pms-symtom.
    Ja idag ska jag sörja och bara ta det lugnt, så får jag förhoppningsvis tillbaka hoppet och motivationen imorgon 🙏
    Så tråkigt att det inte verkar bli något för varken mig eller dig denna gången. Men hoppet kommer ju alltid tillbaka och snart är det ny ÄL och ny chans för oss båda ❤️
    Ska köpa en basaltermometer och börja tempa också. Vilken/vilka appar använder du?

Önskar övriga i tråden massa lycka till🤞❤️
  • Anonym (Lillrömpa)

ÄL+13 idag & har inte vågat testa än, vill inte bli besviken om det inte tagit sig. Men imorgon bitti har jag absolut tänkt att testa! Vet inte om jag skulle hållit mig i 4 timmar utan dricka sen för att ta ett senare ikväll, eller är det dumt?! såklart  vill man ju veta 🤭❤️ Vill såååå gärna & har en svag aning om att det kanske fäste igår, hade sån underlig känsla i magen?! Hoppas hoppas..🙏🏼 

• Elisand
    Aisof skrev 2025-08-30 10:28:01 följande:
    Ja idag ska jag sörja och bara ta det lugnt, så får jag förhoppningsvis tillbaka hoppet och motivationen imorgon 🙏
    Så tråkigt att det inte verkar bli något för varken mig eller dig denna gången. Men hoppet kommer ju alltid tillbaka och snart är det ny ÄL och ny chans för oss båda ❤️
    Ska köpa en basaltermometer och börja tempa också. Vilken/vilka appar använder du?

Önskar övriga i tråden massa lycka till🤞❤️
    Har redan börjat blöda under dagen, väldigt lite, men allt pekar på att det är mensen som kommer börja en dag tidigare än vanligt. Känns så hopplöst att jag denna cykel alltså haft 9 dagars lutealfas, det är ju jättekort :( Men aja, som du säger kommer en ny chans snart och ny motivation brukar ju komma med det❤️ Kramar! Jag använder både fertility friend och Premom. Fertility friend är bäst på att analysera temp men eftersom jag tar äl-tester också så använder jag Premom också och lägger in dom där. Tycker det verkligen gett mer förståelse för min cykel att börja tempa så man kan bekräfta lite mer. 🙏🏻 
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-30 13:52:24 följande:
    Har redan börjat blöda under dagen, väldigt lite, men allt pekar på att det är mensen som kommer börja en dag tidigare än vanligt. Känns så hopplöst att jag denna cykel alltså haft 9 dagars lutealfas, det är ju jättekort :( Men aja, som du säger kommer en ny chans snart och ny motivation brukar ju komma med det❤️ Kramar! Jag använder både fertility friend och Premom. Fertility friend är bäst på att analysera temp men eftersom jag tar äl-tester också så använder jag Premom också och lägger in dom där. Tycker det verkligen gett mer förståelse för min cykel att börja tempa så man kan bekräfta lite mer. 🙏🏻 
    Ånej, det är ju väldigt kort ja :( kan det bero på låg progesteron, eller något annat? Själv började jag känna mensvärk och fick ont i ländryggen, kändes som att mensen skulle komma. Men det är ju 5 dagar för tidigt.. fattar ingenting!

Tack för tips, ska börja använda båda apparna 🙏 och skickar motivation och hopp din väg ❤️ kram
  • Elisand
    Aisof skrev 2025-08-30 14:39:25 följande:
    Ånej, det är ju väldigt kort ja :( kan det bero på låg progesteron, eller något annat? Själv började jag känna mensvärk och fick ont i ländryggen, kändes som att mensen skulle komma. Men det är ju 5 dagar för tidigt.. fattar ingenting!

Tack för tips, ska börja använda båda apparna 🙏 och skickar motivation och hopp din väg ❤️ kram
    Jag antar det.. Men vet inte säkert. 
    Åh, konstigt. Kroppen beter sig ju underligt ibland. Kramar! <3

Nu har mensen iaf kommit igång rejält. Hinner med en till bim i september nu när den kom så tidigt, så lägger in mig på nytt i listan. Försök nummer 14 för oss. Vi ska höra av oss till gyn om fertilitetsutredning nu så får vi se vad det blir av det.

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Lunyum - 29/9
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-30 21:21:44 följande:

Nu har mensen iaf kommit igång rejält. Hinner med en till bim i september nu när den kom så tidigt, så lägger in mig på nytt i listan. Försök nummer 14 för oss. Vi ska höra av oss till gyn om fertilitetsutredning nu så får vi se vad det blir av det.

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Lunyum - 29/9

Är ledsen för din skull ❤️ Bra att ni hör av er så ni kan få hjälp. Så hoppas jag att på ett plus för dig senare denna månad! 

• Anonym (anonym2026)

Usch, vad tråkigt, kram till dig <3 Får jag fråga om din temperatur sänkts i samband med blödningen? Jag förstår inte varför min temp fortfarande håller sig över coverline trots att jag fortsätter att blöda... Testat negativt idag igen, mest för att få lite mer svar på vad som händer. Ska kontakta gyn oavsett eftersom blödningen kommit alldeles för tidigt - vill veta om resterna har kommit ut nu. Lycka till hos gyn, skönare att veta förutsättningarna än att gå runt i ovissheten <3

Justerar min bim i listan nedan, positivt med blödning för tidigt är ju att ägglossningen kan närma sig snabbare.

Elisand skrev 2025-08-30 21:21:44 följande:

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    anonym2026 - 3/9 
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    anonym2026 - 20/9
    Lunyum - 29/9
  • Anonym (Lillrömpa)

negativt gravtest 14 dagar efter bekräftad ÄL, mensen håller sig borta än så länge så lever på hoppet att ägget släppte senare & att det efterlängtade plusset kommer imorgon 🙏🏼 Första graviditeten plussade jag svagt 15 dagar efter bekräftad äl & med andra graviditeten plussade jag svagt 14 dagar efter bekräftad äl, så än är inte hoppet ute. hur går det för er andra?🌼

• Nanathalie
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-31 06:00:41 följande:

Usch, vad tråkigt, kram till dig <3 Får jag fråga om din temperatur sänkts i samband med blödningen? Jag förstår inte varför min temp fortfarande håller sig över coverline trots att jag fortsätter att blöda... Testat negativt idag igen, mest för att få lite mer svar på vad som händer. Ska kontakta gyn oavsett eftersom blödningen kommit alldeles för tidigt - vill veta om resterna har kommit ut nu. Lycka till hos gyn, skönare att veta förutsättningarna än att gå runt i ovissheten <3

Justerar min bim i listan nedan, positivt med blödning för tidigt är ju att ägglossningen kan närma sig snabbare.

Hej!
    Dela gärna med dig av din graf så ska jag försöka hjälpa dig.

Min temp går inte alltid ner som en djupdykning när mensen kommer utan successivt under några dagar och landar sedan under cl. Men jag tar gärna en titt på din graf 😊
Svar på tråden BIM september 2025