Anonym (Fundersam) skrev 2025-09-04 18:18:47 följande:
kämpar & längtar efter första barnet här, fick missfall sommaren 2024 i vecka 6. Börjar bli otroligt tröttsamt och pressat så fort äl närmar sig nu mer. Denna gång kom dessutom äl mycket tidigare än vanligt och fick fast smiley direkt, ingen blinkande innan..så där missade vi flera värdefulla dagar innan äl 😴 hade samlag dagen efter den fasta smileyn så en viss chans finns väl. Men min fundering är, min partner har svårt att komma in i mig ( i all denna stress ligger mest fokus på att han ens ska kunna komma 😴) så det blir liksom halvdant?knappt att han är inne i mig när han kommer? Och då brukar jag hjälpa till att föra in lite med fingrarna för att öka chansen och få in mer 🙄 är det någon här inne som lyckats bli gravid trots halv bra försök? 🙏🏻 den gången jag blev gravid hade vi ett grymt samlag?.känns knappt som det existerar längre, finns det någon mirakel-historia?
Vi har precis samma problem här hemma. Sambon har svårt att komma i mig. Nu när vi försöker bli gravida igen har det redan blivit jobbigt.
Men trots dessa bekymmer så fick vi ju vårt första barn ❤️ Så det går!
Jag har verkligen ingen aning om ifall det faktiskt finns evidens för denna, men i den cykel jag blev gravid med första barnet så testade jag en sån här:
www.billiga-tester.se/andra-fertilitetsprodukter/ferti-lily-befruktningskopp/&gad_campaignid=22382177165&gbraid=0AAAAAD40f2WFAr9vcfJADhtPrjitui3-v&gclid=Cj0KCQjw8eTFBhCXARIsAIkiuOykWmtr2CnBsLvxi4a9VLUDgiYrZw2lwqKJr0bAwg3LW1WTIIjoDNgaAspEEALw_wcB
Som sagt, vet inte om det finns bevis för att den funkar men den gjorde ju inget negativt för mig den gången iaf 🙂