• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Elisand

Nu är vi på väntelistan till fertilitetsmottagningen i vår region. Den jag pratade med sa att det är långa väntetider dit nu och att vi får räkna med 6 mån. Känns lite jobbigt.. Lång väntan när vi försökt och väntat och längtat 1 år. Sen ska man vänta på provsvar och ev behandling efter det. Mycket väntan med andra ord 😂Gyn här där jag bor hänvisade mig endast till den här mottagningen när jag ringde och berättade om mina korta lutealfaser och önskan om extra progesteron, så vi får vackert vänta helt enkelt. Det känns så galet att vi är här nu. I det som jag alltid varit rädd för men ändå aldrig helt trott att faktiskt kommer hända mig, utan bara avfärdat som en irrationell rädsla som de flesta har. Att det ska vara svårt att få barn. Kram till er alla som kämpar oavsett hur länge/kort, det är inte lätt ❤️

• Annasandra
    Elisand skrev 2025-09-03 19:37:07 följande:

Nu är vi på väntelistan till fertilitetsmottagningen i vår region. Den jag pratade med sa att det är långa väntetider dit nu och att vi får räkna med 6 mån. Känns lite jobbigt.. Lång väntan när vi försökt och väntat och längtat 1 år. Sen ska man vänta på provsvar och ev behandling efter det. Mycket väntan med andra ord 😂Gyn här där jag bor hänvisade mig endast till den här mottagningen när jag ringde och berättade om mina korta lutealfaser och önskan om extra progesteron, så vi får vackert vänta helt enkelt. Det känns så galet att vi är här nu. I det som jag alltid varit rädd för men ändå aldrig helt trott att faktiskt kommer hända mig, utan bara avfärdat som en irrationell rädsla som de flesta har. Att det ska vara svårt att få barn. Kram till er alla som kämpar oavsett hur länge/kort, det är inte lätt ❤️

Otroligt att det ska vara så långa väntetider, en kollega till mig tröttnade på väntetiden och sökte sig till privatmottagning i en annan stad och fick hjälp betydligt mycket fortare, om det skulle kännas som ett alternativ. Hoppas att ni snart får turen med er och en lyckad graviditet ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-09-03 19:37:07 följande:

❤️ det är inte så mycket annat än att vänta och försöka under tiden, det är inte omöjligt att det går innan. Det är lika fantastiskt när plusset än kommer 🙏 Sök lite på närliggande orter, kanske finns det en gyn inom rimligt avstånd som kan hjälpa under tiden. Annars finns typ fertilitetsdoktorn.se och liknande på distans som borde kunna hjälpa. Alla läkare vi mötte vid våra utredningar inför vår första var bara insiktade på ivf och aldrig tal om något annat. När jag sen gick till gynakademin inför andra så var det inget snack om saken utan jag skulle få progesteron med mina nivåer. På några cykler blev jag gravid mot tidigare då vi fått försöka minst ett år för barje plus både det som blev ma och första barnet. Så jag kan verkligen rekommendera att bita i det sura äpplet och gå privat för då händer grejer direkt 🙏❤️
  • Anonym (Elly)

Kan det vara så om du slutar mitt i/ i slutet av p piller kartan att ägglossning kommer någon/några dagar efter? Jag fick en blödning när jag slutade med p-piller hade då 2 dagar kvar av piller plus 4 sockerpiller. 

Detta var 18 augusti och får en känsla av att mensen är på g. Har inte känt ägglossnings symtom, vad jag tror iaf. 

• Hokuspokusan
    Har försökt i över ett år nu. 35 år gammal med en 3.5 samt 12 åring. men nu jäklars kom plusset! 
    orimligt taggad men samtidigt nervös. Hur kommer kroppen må ju? Hur kommer jag må? Har vi plats? Jaja. Det tar vi sen. 

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9
    Universitetsbebis - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    En som längtar 17/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Lunyum - 29/9
  • isa94

Hejsan, ?Ny här? för denna gång🌸 

Har två barn sedan innan, en son på 6 år och en dotter på 4 år. Vi är nu redo för en trea, har pratat om det ett tag och nu känns det rätt. Så denna ägglossning är första aktiva försöket. Ägglossning beräknad på måndag 8/9, typiskt nog är mannen bortrest fredag - söndag. 😅 så får göra så gott vi kan denna vända, hoppas hans jobbresor inte klaffar lika dåligt framöver. 

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Universitetsbebis - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    En som längtar 17/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Isa94 - 21/9
    Lunyum - 29/9
  • isa94
    typiskt, länge sen, tänkte fel och kopierade listan från inlägget högst upp, ska ju vara längst ner, så nu ska det bli rätt ????

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9
    Universitetsbebis - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    En som längtar 17/9
    Vallmo93 - 18/9
    Elisand - 20/9
    Isa94- 21/9
    Lunyum - 29/9
  • Anonym (Fundersam)

kämpar & längtar efter första barnet här, fick missfall sommaren 2024 i vecka 6. Börjar bli otroligt tröttsamt och pressat så fort äl närmar sig nu mer. Denna gång kom dessutom äl mycket tidigare än vanligt och fick fast smiley direkt, ingen blinkande innan..så där missade vi flera värdefulla dagar innan äl 😴 hade samlag dagen efter den fasta smileyn så en viss chans finns väl. Men min fundering är, min partner har svårt att komma in i mig ( i all denna stress ligger mest fokus på att han ens ska kunna komma 😴) så det blir liksom halvdant?knappt att han är inne i mig när han kommer? Och då brukar jag hjälpa till att föra in lite med fingrarna för att öka chansen och få in mer 🙄 är det någon här inne som lyckats bli gravid trots halv bra försök? 🙏🏻 den gången jag blev gravid hade vi ett grymt samlag?.känns knappt som det existerar längre, finns det någon mirakel-historia?

• Elisand
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-09-04 18:18:47 följande:

kämpar & längtar efter första barnet här, fick missfall sommaren 2024 i vecka 6. Börjar bli otroligt tröttsamt och pressat så fort äl närmar sig nu mer. Denna gång kom dessutom äl mycket tidigare än vanligt och fick fast smiley direkt, ingen blinkande innan..så där missade vi flera värdefulla dagar innan äl 😴 hade samlag dagen efter den fasta smileyn så en viss chans finns väl. Men min fundering är, min partner har svårt att komma in i mig ( i all denna stress ligger mest fokus på att han ens ska kunna komma 😴) så det blir liksom halvdant?knappt att han är inne i mig när han kommer? Och då brukar jag hjälpa till att föra in lite med fingrarna för att öka chansen och få in mer 🙄 är det någon här inne som lyckats bli gravid trots halv bra försök? 🙏🏻 den gången jag blev gravid hade vi ett grymt samlag?.känns knappt som det existerar längre, finns det någon mirakel-historia?

Tips som jag vet flera använt här på FL och blivit gravida med hjälp av är heminseminationskit. Kram! ❤️
  • yny
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-09-04 18:18:47 följande:

Vi har precis samma problem här hemma. Sambon har svårt att komma i mig. Nu när vi försöker bli gravida igen har det redan blivit jobbigt. 

Men trots dessa bekymmer så fick vi ju vårt första barn ❤️ Så det går! 

Jag har verkligen ingen aning om ifall det faktiskt finns evidens för denna, men i den cykel jag blev gravid med första barnet så testade jag en sån här: www.billiga-tester.se/andra-fertilitetsprodukter/ferti-lily-befruktningskopp/&gad_campaignid=22382177165&gbraid=0AAAAAD40f2WFAr9vcfJADhtPrjitui3-v&gclid=Cj0KCQjw8eTFBhCXARIsAIkiuOykWmtr2CnBsLvxi4a9VLUDgiYrZw2lwqKJr0bAwg3LW1WTIIjoDNgaAspEEALw_wcB 
    Som sagt, vet inte om det finns bevis för att den funkar men den gjorde ju inget negativt för mig den gången iaf 🙂
Svar på tråden BIM september 2025