• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Hejasommaren

Här dök mensen upp idag så dags att göra sig redo för BIM-septembertråden! ska för första gången höja dosen letrozol till trippeldos så hoppas jag svarar bättre denna gång. Ska på VUL om 10-12 dagar och kommer veta då när beräknad BIM blir. 

hoppas på massor med plus i den här tråden, varit alldeles för få i både juli och augusti❤️

• Elisand

Börjar bli riktigt sugen på att gravtesta nu haha men är bara på äl+8 idag 😭 Har fortfarande jätteont i brösten och ser ut som en trifasisk bbt-kurva är möjlig så jag känner mig hoppfull även om inget av det behöver betyda något alls. Vet att det är en del som plussar redan typ nu eller imorgon, men känns ändå lite för osäkert. Säg åt mig vad jag ska göra, hahah! Eller inte göra😂

• Aisof
    Elisand skrev 2025-08-28 16:55:45 följande:

Börjar bli riktigt sugen på att gravtesta nu haha men är bara på äl+8 idag 😭 Har fortfarande jätteont i brösten och ser ut som en trifasisk bbt-kurva är möjlig så jag känner mig hoppfull även om inget av det behöver betyda något alls. Vet att det är en del som plussar redan typ nu eller imorgon, men känns ändå lite för osäkert. Säg åt mig vad jag ska göra, hahah! Eller inte göra😂

Vad spännande! Vet inte vad en trifasisk kurva är haha, men det låter lovande ☺️ Jag är ÄL +9 idag men är så säker på att det kommer vara negativt om jag testar nu så jag väntar tills på lördag. Har också ont i tuttarna, riktigt stora är dem också!

Håller tummarna för dig! ❤️

• Elisand
    Aisof skrev 2025-08-28 17:17:13 följande:

Vad spännande! Vet inte vad en trifasisk kurva är haha, men det låter lovande ☺️ Jag är ÄL +9 idag men är så säker på att det kommer vara negativt om jag testar nu så jag väntar tills på lördag. Har också ont i tuttarna, riktigt stora är dem också!

Håller tummarna för dig! ❤️

Det är att det sker en ökning liksom två gånger i temperatur under cykeln, vilket kan vara ett tecken på graviditet. Men som sagt så kan det också bara bli så pga progesteronet.. 

Ohh, det låter ju ändå lovande för dig också vad vi vet än så länge. Om min temp fortfarande är hög imorgon så tror jag kanske jag testar ändå haha. Samtidigt känns det ju jobbigt att riskera att se bara en skugga så ska man gå och oroa sig hela dagen för om det faktiskt var något eller inte. Har ett digitalt hemma också men vill inte använda det förrän jag sett nån skymt av ett streck iaf.
  • Miniblomma

Nu har ägglossningen varit, så jag lägger in mig på listan. Försök nummer 6. Håller tummarna för alla och stort grattis till dig, Lovve123!

Lovve123 - 1/9 ➕

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Blomman1997 - 7/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
    Lunyum - 29/9
  • CraigBob

Hur många gånger under det fertila fönstret ?myser? ni till det? 

Vi har en son som nu är 11 månader och detta är första månaden som vi aktivt försöker få syskon, gick på preventivmedel 9ish månader.

Vi fick bara till det två gånger de fertila dagarna och det känns typ för lite? Fast att man vet att simmarna kan överleva i 5 dagar så börjar ändå nojan kicka in.

Med sonen tog det 7 försök efter MA i v 11. Blev lite koko då med att läsa exakt alla ?försöka-bli-gravid-trådar? här, känna av minsta lilla symptom för att inte tala om testning? 

Vet att det är flera här som försökt mycket längre än så med första och är självklart väldigt tacksam för min son men hur gör man för att inte bli helt knäpp? Känner att jag är på väg dit igen och ligger redan uppe halva nätterna och läser massa trådar här, tror mig känna symptom för att nästa sekund inse att jag bara inbillar mig. 

Styrkekramar till er alla ????🏻

• Anonym (anonym2026)
    Elisand skrev 2025-08-28 16:55:45 följande:

Vaknade tidigt och hade drömt att jag fick positivt, så jag testade idag på äl+9 med cb ultratidigt digitalt och fick "inte gravid"... Ångrar att jag testade mig nu. Kan ju fortfarande bli positivt senare men man blir ju knäpp... :)
  • Anonym (anonym2026)

Min förra graviditet var endast ett mys 5 dagar innan bekräftad ägglossning, slutade dock i MA. Tänker egentligen att vill kroppen bli gravid så blir den det, och då ska man ju inte behöva "överdriva", men hur man gör för att inte bli knäpp undrar jag också... :)

CraigBob skrev 2025-08-28 22:56:59 följande:

Hur många gånger under det fertila fönstret ?myser? ni till det? 

Vi har en son som nu är 11 månader och detta är första månaden som vi aktivt försöker få syskon, gick på preventivmedel 9ish månader.

Vi fick bara till det två gånger de fertila dagarna och det känns typ för lite? Fast att man vet att simmarna kan överleva i 5 dagar så börjar ändå nojan kicka in.

Med sonen tog det 7 försök efter MA i v 11. Blev lite koko då med att läsa exakt alla ?försöka-bli-gravid-trådar? här, känna av minsta lilla symptom för att inte tala om testning? 

Vet att det är flera här som försökt mycket längre än så med första och är självklart väldigt tacksam för min son men hur gör man för att inte bli helt knäpp? Känner att jag är på väg dit igen och ligger redan uppe halva nätterna och läser massa trådar här, tror mig känna symptom för att nästa sekund inse att jag bara inbillar mig. 

Styrkekramar till er alla ????🏻

• Anonym (Tredje)

Har haft en förkylning sedan en vecka tillbaka, kan den försena ägglossningen? Har inte fått pos på lh testet än kurvan skickar jag med nedan. 

När kan vi tro äl händer? Imorgon om jag får pos på lh idag? Känns så sent på äl 16, tror jag aldrig haft så sen äl. 
  • Elisand
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-29 04:48:27 följande:
    Vaknade tidigt och hade drömt att jag fick positivt, så jag testade idag på äl+9 med cb ultratidigt digitalt och fick "inte gravid"... Ångrar att jag testade mig nu. Kan ju fortfarande bli positivt senare men man blir ju knäpp... :)
    Åh att se de där orden stirra tillbaka på en.. Kram! <3 Hoppet är inte ute än för dig! Vi får följas åt lite då när vi är på samma dag. Min temp hade sjunkit rejält imorse (även om den fortfarande är över coverline) så kändes onödigt och jag testade inte. Återstår att se imorgon om det var tillfälligt och det går upp igen imorgon eller fortsätter neråt mot väntad mens om några dagar. 
Svar på tråden BIM september 2025