• Anonym (Ointresserad)

Män som stalkar en

Vad är det för fel på alla män som bli besatta efter att man har slutat träffa dem, och börjar stalka en? Varför kan de inte låta en vara ifred när man inte vill träffas pga bristande intresse

• Svar på tråden Män som stalkar en
  • Anonym (Gapig Arab)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-12 19:27:16 följande:
    Män som stalkar en

Vad är det för fel på alla män som bli besatta efter att man har slutat träffa dem, och börjar stalka en? Varför kan de inte låta en vara ifred när man inte vill träffas pga bristande intresse

Har du varit tydlig med att du inte vill höras eller träffas fler gånger?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ointresserad)
    Tow2Mater skrev 2025-08-12 22:16:21 följande:
    Så det är bara ytliga sexkontakter du är ute efter? Kanske du måste vara tydligare med det till männen.
    nej, de gäller normala typer av kontakter. Ofta går det ju inre vidare till något, för att ena - eller båda, parter inte är intresserad av något vidare efter en tid. är Det verkligen normalt att börja stalka någon för det då?
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Titta inåt först) skrev 2025-08-12 22:38:16 följande:
    Om man ser stalkers i anonyma svar när man själv ber som svar, då är nog alla människor stalkers i dina ögon. 
    Du har behov av att be sedd och sedan få avvisa. Obekväm att vara med andra människor. 
    Rädsla. 
    Nej jag har absolut inget sådant behov. nu hittar du på. Men en har stalkat mig överallt på internet, så därför blir man ju misstänksam. Vi träffades inte över nätet.

nej det är inte rädsla. Men har man haft ätstörningar är man obekväm i sin kropp. Ja man kanske kan kalla det rädsla eller fobi, men inte typen du tror.

jag har all rätt att avvisa någon jag inte gillar. gör man massa snedsteg eller har värderingar som inte matchar mina passar man inte ihop. klart man får avvisa någon för de.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-12 22:44:59 följande:
    Men om jag då förstår det rätt så tillhörde du alltså inte de som förstod att skratta åt kommentaren, utan den gick dig helt förbi? Detta upp i vuxen ålder?
    Jag var 11 när jag såg den. Ingen mer off topic
  • Tow2Mater
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-12 22:45:52 följande:
    nej, de gäller normala typer av kontakter. Ofta går det ju inre vidare till något, för att ena - eller båda, parter inte är intresserad av något vidare efter en tid. är Det verkligen normalt att börja stalka någon för det då?
    Men nu går det ju inte ihop. Det måste vara att du är otydlig och inte säger vad du vill och inte till de alla männen.

Du sa ju Har inte haft en relation på 13 år och har inga tankar på att gå in i en heller, men nu har du plötsligt intresse för något som går vidare till något? Vad är något om det inte är tillfälligt sex eller en relation?
  • Anonym (E)

Menar du verkligen stalking i den kriminella bemärkelsen? I så fall ska du polisanmäla. 

Jag har blivit utsatt för stalking i många år av en man och då handlar det om tusentals sms, brev, vykort, meddelanden i sociala medier, kontakter med min arbetsplats, oavbrutet ringande, okynnesanmälningar till soc (trots att han inte har någon inblick i mitt liv) etc. etc. 

Han har fått kontaktförbud vid ett tillfälle men tyvärr gäller det bara i två år. Rättsväsendet tar dock inte hänsyn till historien utan enbart den aktuella situationen och det ska mycket till för att någon ska få kontaktförbud.

I Sverige kan man ganska obehindrat förstöra livet för en annan människa utan några direkta konsekvenser. 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Män som stalkar en