Män som stalkar en
Vad är det för fel på alla män som bli besatta efter att man har slutat träffa dem, och börjar stalka en? Varför kan de inte låta en vara ifred när man inte vill träffas pga bristande intresse
Vad är det för fel på alla män som bli besatta efter att man har slutat träffa dem, och börjar stalka en? Varför kan de inte låta en vara ifred när man inte vill träffas pga bristande intresse
Menar du verkligen stalking i den kriminella bemärkelsen? I så fall ska du polisanmäla.
Jag har blivit utsatt för stalking i många år av en man och då handlar det om tusentals sms, brev, vykort, meddelanden i sociala medier, kontakter med min arbetsplats, oavbrutet ringande, okynnesanmälningar till soc (trots att han inte har någon inblick i mitt liv) etc. etc.
Han har fått kontaktförbud vid ett tillfälle men tyvärr gäller det bara i två år. Rättsväsendet tar dock inte hänsyn till historien utan enbart den aktuella situationen och det ska mycket till för att någon ska få kontaktförbud.
I Sverige kan man ganska obehindrat förstöra livet för en annan människa utan några direkta konsekvenser.
En har åkt hem till mig, stod utanför min port. Han ringde och sms:ADe oavbrutet i perioder. Detta varade i 7 eller 8 år efter Att vi hade slutat ses. Han kunde skicka 20 sms på raken. Eller ringa massor med Gånger fast jag klickade bort honom. Något mer kriminellt än så gjorde han inte. stalking var inte olagligt på den tiden